Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men... det må da være lov å nevne at de som skriver jallakode gjør det feil og at de burde lære seg HTML/CSS? Personlig syntes jeg det ble ca. 100 ganger morsommere å skrive websider da jeg lærte meg at DHTML og tables-suppe ikke var løsningen på alt.

 

Det har ikke så mye med å kreve at folk skriver validert kode heller, men for å få et design "godkjent" av meg så er det et must at personen har tatt seg litt tid selv for å lære seg det grunnleggende. Og har ikke personen det (kanskje han/hun f.eks. ikke vet at tables ikke skal brukes til layout), ser jeg virkelig ikke hva problemet med å linke til fine tutorials-sider er.

Lenke til kommentar
Men... det må da være lov å nevne at de som skriver jallakode gjør det feil og at de burde lære seg HTML/CSS? Personlig syntes jeg det ble ca. 100 ganger morsommere å skrive websider da jeg lærte meg at DHTML og tables-suppe ikke var løsningen på alt.

Det var vel heller måten Loomy sa det på trur eg:

Tables-suppe, font-tags i hytt og pine, laget med Frontpage, ingen doctype, ingen CSS... Sorry, men dette var labre greier 

 

Litt småspydig, og ingen forklaringer - berre oppramsinger på ka som er galt, og en lite vennlig kommentar til slutt.

Trur ikkje enden hadde reagert om han hadde forklart vennlig korfor ting han gjorde var feil, og ka han heller burde gjort.

 

Klart man skal opplyse folk når dei gjør ting feil, men helst ikkje på den måten det blei gjort av Loomy her. Desverre er det litt for mange som svarer på den måten (nei - eg fokuserer ikkje spesielt på Loomy her, men meir generelt).

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Nå dere skal ha bilder til websider, tar dere bildene selv eller bruker dere en søkemotor? Hvis søkemotor, hvilke?

Ri mot SXC.hu-stormen, ta bildene selv! :yes:

Men ikke alle klarer å ta så veldig fine bilder selv da

Det å ikke ha tilgang på kamera er en ting, men dersom man har et kamera, er det ingenting i veien for å lære seg det selv. Jeg kan ingenting om fotografering selv, men vil da si at en del av bildene er brukbare.

 

Bare se på Arve og SirIce, tviler på de hadde noe særlig erfaring med fotografering før de kjøpte sine nåværende kamera for ikke så lenge siden, men bildene er jo mer enn brukbare. Gjelder bare å finne det rette motivet for det rette designet, for så å tweake og justere i ettertid.

Lenke til kommentar
(...) når jeg bare trenger det til hjemmesiden min

«Bare»? :p

 

-------------------------------

 

Unødvendig quoting er mange ting, men det omfatter quoting av ting som har

blitt sitert fra før. Det omfatter også svært lange poster. Slike poster skal

kuttest ned når du siterer dem, slik at de bare inneholder de spørsmålene du

svarer på. Rett under der du har sitert noen, skal du svare på spørsmålene som

du siterte, slik som vist over.

:)

 

 

Edit: Wee! Smilefjeset har omsider fått riktig bakgrunnsfarge!

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Noen som har et PHP script som velger stylesheet utifra brukerns skjermoppløsning?

 

Jeg så litt på det SirIce har laget som velger utifra browser, men jeg klarer ikke modde det til å velge utifra oppløsning i stedet....

 

/me river seg i håret å tenker at nå må han snart få lært seg litt php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...