g0mpen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er w3.org webstandarenes offisielle hjemmeside? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er w3.org webstandarenes offisielle hjemmeside? Ja. Det er de som setter standardene innen web. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Eh, hvorfor vises ikke h2 i IE? http://www.twistedpure.lokaltog.net/divers...nweb/index.html #content h2 { margin-top: -30px; margin-bottom: 20px; color: #D41F0A; border-bottom: 1px dotted #c2c2c2; } Merkelig. Og mens dere er i hjelpingen, hvorfor er menyen noen pixler lengre opp i IE enn i O/M/FF? Edit: og nei, det er ikke pga. "dotted". Endret 8. oktober 2004 av Purify Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det har helt sikkert noe med den negative margin verdien din å gjøre, men jeg greier ikke sette fingeren på det. Ta en titt her så finne du kanskje en løsning CripSheet Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Nå har jeg kopiert koden din og lagt den ut på nett, og den funker fett i IE6! Header (IE problem) Det må være noe annet i koden din som ødelegger for Internet Explorer. Edit. Der tror jeg eg dummet meg litt ut. Burde ha sjekka kildekoden til HTML-en din først. Dermed så blir eksemplet mitt bare teit og feil! Beklager. Edit2. Endret eksemplet mitt sånn at man ser hva som skjer med IE når margin blir satt til -30px. Endret 8. oktober 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Edit2. Endret eksemplet mitt sånn at man ser hva som skjer med IE når margin blir satt til -30px. Aha, så h2 forsvinner bak et hvitt felt, på en måte? Hm, kjipt. *hate IE* Enn med menyen? Hva trengs å gjøres? Tusen takk for hjelp. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Si meg, hvorfor er det så "in" å style acronym tag'ene så de ser ut som linker? Jeg for min del synes det er forvirrende, ville heller hatt et ? tegn som var i ^2 stil Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 her er en liten hack som får IE til å lese den andre versjonen av margin div#content h2 { margin-top: -30px !important; margin-top: 0; color: #D41F0A; border-bottom: 1px dotted #c2c2c2; } Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Si meg, hvorfor er det så "in" å style acronym tag'ene så de ser ut som linker? Mangel på kreativitet til hvordan man ellers skulle style de? her er en liten hack som får IE til å lese den andre versjonen av margin Ah, takk skal du ha. Endret 8. oktober 2004 av Purify Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Mangel på kreativitet til hvordan man ellers skulle style de? Hehe hmm jo, nå funker ikke abbr i IE tydeligvis, men la merke til i FF, hvis jeg puttet tekst i title på abbr eller acronym, så lagde den automatisk en prikkete underline. Selv om jeg sier i CSS'en at text-decoration: none, så er den linja fortsatt der, fy! Edit: doh! Det var brukt border-bottom ja , satte den til none, da var jeg kvitt den "underline" Endret 8. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Når man ser her, hva er den praktiske verdien ved å måtte taste inn en slik kode..? For å hindre at folk overbelaster serveren ved å bare trykke vilt ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja, er nok en sperre for at boter f**ker opp serveren totalt... Er noe lignende på dot.tk også, er det ikke? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Når man ser her, hva er den praktiske verdien ved å måtte taste inn en slik kode..?For å hindre at folk overbelaster serveren ved å bare trykke vilt ? De fleste steder er det vel for å hindre autoregistreringer (f.eks av slike som bruker kontoer til warez, og oppdretter nye hele tiden). I dette tilfellet må det vel være pga overbelastning vil jeg tro. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er for å forhindre at boter registrerer seg, som vil føre til massiv utsendelse av spam. Rimelig lurt, spør du meg. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kode må oppgis for å hindre nedlasting av skattelista ved hjelp av maskinelle (automatiserte) søk. Dataprogrammer kan vanskelig lese tegnene i bildet. Dette er nødvendig for å ivareta personvernhensyn Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Ah. Praktisk. Takk, btw. Endret 8. oktober 2004 av Marvil Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Skriv inn tegnene du ser i bildet under. Hvorfor? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Skriv inn tegnene du ser i bildet under. Hvorfor? Dem la til det etter jeg spurte.. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg spør her siden jeg har problemer med å plassere et eventuelt nytt emne; Vet dere om/bruker dere et program til å "browse" fontene dere har? Nå mener jeg ikke de som allerede er installert, men de som ligger feks i en zip-fil et annet sted. Syns det hadde vært kjekt å sett på fontene du har før du installerer dem. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 I Windows er det bare å dobbeltklikke på hver fil, så får du en sånn standard forhåndsvisning, men du tenker kanskje mer på et program som lister opp alle, og gjør det enklere for deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå