g0mpen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Neida Kan jeg sette en fast størrelse på tekstfeltet mitt? Nå bruker jeg colons/rows, men ved ctrl+scroll så endres størrelsen såpass at den kommer godt utforbi siden min Lenke til kommentar
Purify Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kan jeg sette en fast størrelse på tekstfeltet mitt? #content { width: 500px; height: 500px; } Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 http://www.twistedpure.lokaltog.net/divers...istedpurev3.jpg Eh, ja. Jeg kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med den selv, men uansett. Hva menes? Ah, det var flott å få kritikk. *mase* +fin og ren +behagelige farger +ryddig oppsett -syns du bør fjerne det lille "tekstfeltet" under "paing a white knife", det ser mer ut som en bug enn et tekstfelt. -hva er "k" for? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 -syns du bør fjerne det lille "tekstfeltet" under "paing a white knife", det ser mer ut som en bug enn et tekstfelt. Hm, jeg mener at det bidrar til å gjøre headeren litt mindre ensfarget. Kan se om jeg finner noe bedre. -hva er "k" for? Ingenting. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kan jeg sette en fast størrelse på tekstfeltet mitt? #content { width: 500px; height: 500px; } Nei altså, det er allerede inni en div, som har fast størrelse, men dersom jeg bruker ctrl+scroll så utvider tekstfeltet seg ut over div'en Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 @Purify: - Liker fargekombinasjonen, men det hadde gjort seg om du hadde et passende pattern på bg. Evt. noe annet enn hvit - typografien er pen - menyen og headeren er pen - blir litt tomt på toppen - kanskje midtstille? ivertfall prøve det, og se hvordan det blir - k ? - litt lite bruk av den pene skyggen som du har i headeren Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kan jeg sette en fast størrelse på tekstfeltet mitt? #content { width: 500px; height: 500px; } Nei altså, det er allerede inni en div, som har fast størrelse, men dersom jeg bruker ctrl+scroll så utvider tekstfeltet seg ut over div'en overflow: hidden (innholdet som kommer utenfor vises ikke) eller overflow: auto (genererer inline-scroll) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Mavva. Sett deg på en viss ting. Neste gang hamrer jeg deg! Kommer vi med trusler..? Polert: inline-heis Endret 7. oktober 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Purify Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 huf: Foreløbig er det bare et bilde, så bg-mønster og midstiling får komme senere. Med "den pene skyggen du har i headeren", mener du da den som er helt i bunnen? Takk for kritikk. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det noen forskjell på strong og bold? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det noen forskjell på strong og bold? Du kan vel definere åssen <strong> skal oppføre seg i CSS? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det noen forskjell på strong og bold? strong leses med ekstra sterkt trykk i lese-lesere (), mens b blir ignorert. Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 huf: Foreløbig er det bare et bilde, så bg-mønster og midstiling får komme senere. Med "den pene skyggen du har i headeren", mener du da den som er helt i bunnen? Takk for kritikk. Helt i bunnen på headern ja Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Er det noen forskjell på strong og bold? strong leses med ekstra sterkt trykk i lese-lesere (), mens b blir ignorert. Noen måte å gjøre strong mindre strong? h1 er størrelse 18, det får den til å se strong ut... når jeg da plasserer h2 på 16px under, ser den veldig spinkel ut i forhold, så da satte jeg strong på den. Når jeg nå bruker ctrl+scroll så er fortsatt h2 strong, mens h1 er mindre enn h2! Satte strong på h1 og, men da ble den fryktelig tykk... finnes det en slags mellomting? Edit: nevermind, skiftet skriftstørrelsene, ser bedre ut nå, selv om det er litt mindre. Endret 7. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan jo også velge verdi selv da... font-weight: 100-900; Du bestemmer hvor tykk/tynn. Fra 100-900. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gah, jeg misforstod spørsmålet ditt litt g0mpen. Jeg trodde du mente forskjellen mellom <strong> og <b>. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan jo også velge verdi selv da... font-weight: 100-900; Du bestemmer hvor tykk/tynn. Fra 100-900. Men det støttes vel ikke av IE? Eller var det Opera? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gah, jeg misforstod spørsmålet ditt litt g0mpen. Jeg trodde du mente forskjellen mellom <strong> og <b>. Word. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå