Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
No har eg arbeida ganske en del med mitt zengarden utkast - kunne folket tenkte seg å kritisere litt? :)

- Likte ikke header så godt, synes den ble litt for... tung for resten av designet.

- Ser ut som du har litt hakkete gradient i bakgrunnen.

Ellers er det virkelig ikke så mye å utsette på dette, nydelig arbeid! :thumbup:

@MrBerg: HTML er faktisk et akronym (HT er forbokstavene i det sammensatte ordet Hypertext.)

CSS er et eksempel på en "abbreviasjon" (forkortelse), det er tre bokstaver som står for tre bestemte ord. :)

Edit: XHTML er et akronym for "eXtensible HyperText Markup Language".

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Skal det ikke dukke opp spørsmålstegn ved hover? Nå ser jeg ingen forskjell fra "acronym-linken" og en vanlig link. Har også prøvd vanlig acronym, da kommer det en slags buggy underline, men fortsatt intet spørsmålstegn (eller forklaring på acronymet!).

Lenke til kommentar
No har eg arbeida ganske en del med mitt zengarden utkast - kunne folket tenkte seg å kritisere litt? :)

Jeg likte overhodet ikke at det sto "CSS" med svær skrift midt på headeren. Det ødela hele greia.

Ellers var siden bra gjennomført, men jeg savner kontraster og detaljer. Jeg er enig med Ingardj med at man har sett det alt for mange ganger før. Egentlig synes jeg det blir veldig standard, selv om det ikke er kjedelig på noen måter. :)

Lenke til kommentar

Tja, hva skal jeg si, egentlig? Den falt ikke akkurat helt i smak... Vet ikke hva det er, men det er mulig det er de store bokstavene først i hvert avsnitt, borderene under overskriftene.. Men det kan også være noe helt annet!

Footeren var bare rett og slett dårlig i forhold til resten... Buene er heller ikke helt smoothe, fiks det!

Lenke til kommentar
Sånn - no skal der vere litt meir farger, kontraster osv. Krympa footeren litt også.

Gud, fjern for all del den rosa inner glow'en i hoveddelen.. Det var ubegripelig stygt! ;)

Blei litt kraftig den ja :blush:

reduserte den litt.

Ja! Fjern den snarest mulig! Legg til den du hadde først, mye mer behagelig å se på

Om du ikkje har lagt merke til det så har eg forsterka fargane i innholdsfeltet og menyen også (bakgrunnen altså), samt body bg har blitt endra litt.. Litt meir rødt og magenta i alle sammen.

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Skal det ikke dukke opp spørsmålstegn ved hover? Nå ser jeg ingen forskjell fra "acronym-linken" og en vanlig link. Har også prøvd vanlig acronym, da kommer det en slags buggy underline, men fortsatt intet spørsmålstegn (eller forklaring på acronymet!).

Du må style HTML-en for at det skal bli som du forestiller deg.

/*CSS*/
acronym {	border-bottom: 1px dotted #000; cursor: help;}

<acronym title="Cascading Style Sheet">CSS</acronym>

@arve: Den gradient greia du har som bakgrunn bugger i FF.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
HTML er faktisk et akronym

*kremt**host*FEIL!*hark**promp* :p

Les HTML is not an acronym:

HTML is, however, an abbreviation.

Hva et akronym er:

akrony´m n3 (av gr onyma 'navn') initialord som blir lest som et vanlig ord (og ikke bokstav for bokstav), f eks *laser, *radar, Nato

Siden HTML blir stavet bokstav for bokstav er det dermed _ikke_ et akronym, men en forkortelse.

:w00t:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Du må style HTML-en for at det skal bli som du forestiller deg.

/*CSS*/
acronym {	border-bottom: 1px dotted #000; cursor: help;}

<acronym title="Cascading Style Sheet">CSS</acronym>

Takker :)

Edit: Bug i FireFox:

bug.jpg

Hva er den ekstra underlinen for? Den er der selv om jeg fjerner

acronym { border-bottom: 1px dotted #000;

Derimot virker ikke den som skulle være der, bare vanlig underline for link.

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...