PoleCat Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg gjør en del "frivillig arbeid" og tjener en del "svarte penger" ja. Fleste oppdrag fåre jeg som marvil sier, vha jungeltelegerefen. Goddamn jeg er full nåo. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) ** Endret 3. oktober 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 BTW: You are not alone SirIce: Det er du pokker meg ikke gammal nok til. Greit nok at barna vokser til, men ta det i rekkefølge da. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 barn da. Hva har vi sagt om fylleposter... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 http://programmer.no/art.php?artikkelid=10848&p=geir Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) http://programmer.no/art.php?artikkelid=10848&p=geir Voldsomt ydmyke da Edit: Dato: 01 januar 1970 Noen som burde oppdatere scriptet sitt? Endret 3. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 http://programmer.no/art.php?artikkelid=10848&p=geir Kult. Men når de først er i gang kan jo de skifte favicon'et sitt i tillegg! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 http://programmer.no/art.php?artikkelid=10848&p=geir Kult. Men når de først er i gang kan jo de skifte favicon'et sitt i tillegg! Kul logo! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Men når de først er i gang kan jo de skifte favicon'et sitt i tillegg! Det ville vært en idé, ja. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Edit:Dato: 01 januar 1970 Noen som burde oppdatere scriptet sitt? Nei. Den er enda ikke publisert (derfor passord i URL), og den rette datoen legges til når den pubbes. UNIX timestamp går fra 1.1-1970, så den er ganske enkelt ikke bare satt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg visste at det hadde noe med UNIX timestamp som du kaller det, men jeg var ikke kar om å huske det... Men hvorfor er ikke sånt automatisk, slik at når man poster blir dato og slike ting lagt til? Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Publiseringsdato sette av redaktøren idet artikkelen blir merket for publisering. Grunnen er at publiseringssystemet legger til rette for publisering både framover og bakover i tid samt at det er redaktøren og ingen andre skal ha kontroll over denne. La meg bare si at dette publiseringssystemet er det sterkeste jeg har ært borti, og jeg har sett endel systemer i min søken etter det perfekte. Ellers; Geir = Da BOMB! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Grunnen er at publiseringssystemet legger til rette for publisering både framover og bakover i tid Det blir jo etisk feil. Blir noe publisert en dag, så blir det publisert den dagen. Jeg ser vitterlig ikke poenget med å gå bak ryggen på leseren med noe faking av datoer. Makan. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hmm... Jeg tenkte jeg skulle installere noen nye extensions til FF. Ingenting skjedde. Installerte Java Run Environment (eller hva det heter), men ingenting skjedde, da heller. (Dette funket for øvrig fint før...) Hva skal egentlig til for at jeg skal få installert extensions og slikt? Gadd ikke starte en ny tråd bare for dette. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bare lurer på en ting, dere som jobber som webdesignere, enten deltid eller heltid, hvordan er det med domener? Dersom kunden ikke har dette fra før, bestiller dere for dem, eller ber dere de om å skaffe det? Dersom dere bestiller for de, registrerer dere domene på eget navn men med firmates adresse og lignende? Er bare litt nysgjerrig på hvordan det funker. Skal forresten skaffe meg eget snart og tror jeg, etter å ha lest marvils tråd om de forskjellige har jeg funnet ut at web10 passer best for meg, ganske enkelt fordi det er billigst men har ubegrenset trafikk. Noen som har noen erfaringer fra web10? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg har Web10, og er liker det. Har ikke hat noen problemer med det og for noen dager siden trengte jeg litt hjelp... ...fikk svar på noen få minutter Alt funker perfekt for meg! Endret 3. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 @g0mpen: Det lureste i et slikt tilfelle, er å rådføre seg med kunden. Det beste vil jeg mene er at webutvikleren finner det beste tilbudet som er tilpasset kravene, for deretter å registrere dette for kunden. Kunden bør stå som eier, da det er kunden som skal ha siden. I tillegg er det han som er ansvarlig for det som ligger der, ikke utvikleren. Det er også kronglete om utvikleren skal få regning år etter år, og videresende til kunden. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Er det vanlig at kunden trenger PHP for å holde sidene oppdatert selv, eller gjør designeren dette? Endret 3. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Kommer jo an på siden, men et CMS for enkel oppdatering av sidene er ofte lurt.. Det koster ekstra om designeren skal oppdatere sidene, noe som er rimelig bortkasta penger, om man har et godt CMS som kunden kan bruke.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Designeren oppdater nok ikke sidene, men det kan godt hende han bruker PHP. Kunden trenger vel egentlig ikke å vite noe om PHP bare han ikke fjerner koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå