Haraldson Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hva er egentlig RSS-feed? Hva brukes det til? Hvordan brukes det? Ingen som er interessert i å forklare meg litt da? Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Vel, uansett om vi linker til w3schools, htmldog eller w3.org bør personen som spør om hjelp ha en viss forkunnskap om CSS fra før av. jeg "lærte det" på en dag av de to linkene uten noe forkunnskap. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Ingen som er interessert i å forklare meg litt da? RSS-feed: nyheter som publiseres som XML, og som kan hentes automatisk i nettlesere som Opera og FF. (ikke IE) Edit: er veldig artig å style slike feeds.. Man kan nå style elementer som heter noe helt annet enn det man er vant til.. Stilarket til feeden på unrealized: channel title{ font:bold 1.6em/1.5 Arial,Helvetica,sans-serif; margin-top:15px; margin-left:10px; display:block; color:#779e68 } channel link,channel description{ display:none } .hidden{ display:none } item title{ font:bold 1.3em/1.5 Arial,Helvetica,sans-serif; margin-top:15px; display:block; color:#996258; margin-left:0 } item{ display:block; width:500px } channel{ cursor:default; font:0.8em/1.5 Arial,Helvetica,sans-serif; color:#676b74; margin:15px; display:block } item description{ display:block } item link{ display:block; font:0.9em/1.5 Arial,Helvetica,sans-serif; color:#996258; margin-bottom:5px } Endret 30. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (ikke IE) No shit? Det finnes vel også programmer som er dedikert til å hente inn RSS-feeds. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Det finnes vel også programmer som er dedikert til å hente inn RSS-feeds. Korrekt. Edit: når man styler RSS-feeds viser IE dem riktige! (Men IE kan ikke laste dem ned slik som Opera) http://www.unrealized.org/nyheter.rss <-- ta en titt! IE kan lese XML! Endret 30. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 SirIce: Når du begynte å lære deg PhotoShop, leste du tutorials, eller fant du kildekoden til programmet og så hva de forskjellige tingene gjorde..? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) SirIce:Når du begynte å lære deg PhotoShop, leste du tutorials, eller fant du kildekoden til programmet og så hva de forskjellige tingene gjorde..? Jeg sier at man skal ha litt forkunnskaper om CSS før man begir seg ut på å lese om CSS-egenskaper i det hele tatt, om det er fra W3.org eller ei. Har sagt det to ganger før i denne diskusjonen, btw Endret 30. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvor får man forkunnskaper fra da ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvor får man forkunnskaper fra da ? Jeg mener at det er helt feil å linke til en CSS-egenskap, når man vet at personen som spør har svært lite forkunnskaper om CSS. Da bør man heller vise til en god nybegynnertutorial, som de som finnes på htmldog, for eksempel. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) http://www.unrealized.org/nyheter.rss <-- ta en titt! IE kan lese XML! Edit: ålreit, titt på svaret til enden under. Eg vil ikkje drive vranglære her heller Endret 30. september 2004 av arve87 Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 nei, Explorer har en native XML-parser, og var faktisk ganske tidlig ute med det. XML er tross alt et MS-initiativ. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hvor får man forkunnskaper fra da ? Jeg mener at det er helt feil å linke til en CSS-egenskap, når man vet at personen som spør har svært lite forkunnskaper om CSS. Da bør man heller vise til en god nybegynnertutorial, som de som finnes på htmldog, for eksempel. Hysj. Jeg vant. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Lokaltog: Regner med at du setter display:none; eller noe sånt på <dc:language>no</dc:language> ? Vises ved siden av copyright-teksten. Endret 30. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hysj. Jeg vant. Eid. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Note the sigg. purify: -MrBerg, SirIce og jorgis er de peneste. Huh? Baksnakker dere meg eller? Endret 30. september 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Note the sigg. purify: -MrBerg, SirIce og jorgis er de peneste. Huh? Baksnakker dere meg eller? Hihi. Når kommer FF 1.0 ut i endelig versjon? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) SirIce ÏÏ sier: purify: -MrBerg, SirIce og jorgis er de peneste. Forklar deg Bjørn \\ Barf. sier: Bjørn \\ Barf. sier: den var etter Bjørn \\ Barf. sier: altså Bjørn \\ Barf. sier: sarkasme SirIce ÏÏ sier: :o Bjørn \\ Barf. sier: hehe SirIce ÏÏ sier: Baksnakker du meg her!? Bjørn \\ Barf. sier: ble du lei deg, stakkar?^^ SirIce ÏÏ sier: Bjørn \\ Barf. sier: *følsomt prat* - redigert vekk Bjørn \\ Barf. sier: om ikke penest, så Endret 30. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hei! Henger du ut privatlivet vårt? Best for deg at det sensitive var tatt bort. Men nå skal jeg slutte med meningsløse innlegg i kaféen. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Lokaltog: Regner med at du setter display:none; eller noe sånt på <dc:language>no</dc:language> ? Vises ved siden av copyright-teksten. Jeg måtte gi dem en klasse, ettersom du ikke kan style elementet dc:language slik: dc:language { display:none } IE og Opera skjuler både dc:language og copyright, men FF gjør det ikke. Virker som om den ikke takler class i feeden.. Vet du om en løsning for å kunne style xx:xxx-elementer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå