_Paulsen_ Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Fant ut at Pen Toolen var ganske effektiv allikevel gitt Selvom jeg så mindre lyst på det i går ettermiddag, hehe Takk uansett! Jibril2K, takk for tipsene! Fungerte perfekt! Ble akkurat sånn jeg skulle ha det Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Kom over nettleser statestikk siden på w3schools og ser at Mozilla har steget med 100%(8.2% -> 16.6%) siden Januar i år, og har nå 16,6% av nettlesermarkede. Det gjør dem til den nest største nettleseren etter Internet Explorer. IE har forresten også mistet 2% av markedet siden Januar. Men husk: "There are three kinds of lies: lies, damn lies, and statistics." Benjamin Disraeli Endret 30. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Hadde helst sett at Mozilla stjal andelene sine mer fra IE, men det er jo bra unsett. Hvis det stemmer. Endret 30. september 2004 av Mikka Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Hadde helst sett at Mozilla stjal andelene sine mer fra IE, men det er jo bra unsett. Hvis det stemmer. hmm.. Etter å ha sett på statestikken en stund legger jeg merke til at IE faktisk har mistet til sammen ca. 8-9% av makede. I og med at IE 6 har gått ned med ca.2% og IE 5 med ca. 6%. Så Internet Explorer taper nok en del til Mozilla Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Men på en måte.. Hva betyr det for oss? Om det er 20% eller 80% som bruker IE spiller egentlig liten rolle for webkodingen. Man må fortsatt ta like mye hensyn til dem. Selvfølgelig er det positivt, men vi blir jo aldri kvitt IE uansett. Kanskje hvis noen hadde laget et fantastisk virus som hadde "patchet" IE om til Firefox at vi kunne sett resultater, men ellers har det egentlig lite å si. Men det er jo positivt uansett! Har lyst på Firefox-tskjorte.. Panserbajs at jeg ikke får til å kjøpe med kortet mitt. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) @ dev.domene.dom : jeg var før polert hehehehe... dev = development ja.. det er MANGE som bruker dev.domene.dom når de skal "develope" litt, alt fra å leke med php, css, cfml, til prosjekter som ennå ikke får se dagens lys helt nede i root-domenet.. (pixelstreet lå på dev.webfreak.no/pxstreet mens det ble utvikla), også domene.dev er ofte brukt på lokale testservere (f.eks. Dave Shea @ mezzoblue bruker det på sin lokale dev-server).. edit: ang nettleser-statistikk.. Forhåpentlighvis har nn4 mista en del flere brukere... DET står høyere på ønskelista mi enn at IE5 til 6 skal miste flere... Endret 30. september 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) @Mikka: Jeg synes det er meget positivt at så mange nå bruker Mozilla. Det sier litt om at markede snur og at Microsoft mister kunder til Open Source programvaren, FireFox! @cfenzo: I følge w3schools så har de 0.2%... Endret 30. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 takk da har jeg fått mine dev svar *trekke seg tilbake og observere* Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Snakker vi flokkdyr? Uten at jeg vet helt sikkert hvem som var først med dette, men; Om man ser på MSN-lista si på folk fra HW-forumet, så har en svær majoritet navnet sitt skrevet på denne måten: <nick> | ettellerannet (URL, dagsform osv) Edit: det var IKKE negativt ment. Jeg syns det er en fin måte å skrive det på. Endret 30. september 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 It goes on and on and on and on.... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 It goes on and on and on and on.... Førstemann som finner 5 vinner en kvikk-lunsj ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Forresten, finnes det en generell regel for hvilke elementer som kan være innenfor andre, eller eventuelt en oversikt? F.eks har ikke div lov å være innenfor span osv. Jeg vet at blokk ikke kan være innenfor inline, men det er vel ikke det eneste? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Den generelle regelen er vel bare den at blokkelementer ikke kan plasseres inni inline-elementer. Vet ikke om noen annen generell regel eller oversikt iallefall.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Det kan man se i spesifikasjonen under DTD-spesifikasjonen(e) The global structure of an HTML document er også verdt å lese. BTW: Hva tror dere om å ha en bleket versjon av misinterpreted.net, som et alternativt stilark? Endret 30. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 BTW: Hva tror dere om å ha en bleket versjon av misinterpreted.net, som et alternativt stilark? Funker sikkert greit som alternativt stilark, men ikke som standard-theme. Til det er den for kjedelig og farge-/kontrastløs. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 BTW: Hva tror dere om å ha en bleket versjon av misinterpreted.net, som et alternativt stilark? Som et alternativt hadde det vært fint, men ikke som standar som Mr.Berg sier Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 @Mikka: Jeg synes det er meget positivt at så mange nå bruker Mozilla.Det sier litt om at markede snur og at Microsoft mister kunder til Open Source programvaren, FireFox! 100% enig. ----------- Forresten snakka jeg med en som går tredjeåret på media-linja her på Røros i går. Han kunne fortelle meg at læreren hans nesten nekta elevene å lære CSS, og han ga dem ros for for "god utnyttelse av tabeller", og snakket om hvor nyttige tabeller er. Han jeg snakka med hadde spurt om å få bruke litt tid til å lære CSS mens de andre holdt på med ting han kunne fra før, men det hadde ikke kommet på tale. Synes det er ganske alvorlig at man forsatt lærer folk som ikke kan webdesign fra før å bruke tabeller framfor divs/css. Iallfall på en offentlig skole. Det at de ikke overhodet bruker CSS, fører jo også til at de må bruke JavaScript for å få til skikkelige hovere, og at de må style skriften hele tida, og ja. I det hele tatt. Hadde det bare vært at de brukte tabeller i stedet for divs, kunne jeg forsåvidt ha skjønt det, men når de ikke bruker CSS i det hele tatt, synes jeg det er ganske uakseptabelt, rett og slett. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Helt enig Mikka. Det der må være det mest ekstreme tilfellet jeg har hørt om... *mumle noe stygt om überkonservative lærere som tror de kan alt* Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Helt enig, men det er vel ikke lærerne som skal ha skylda. Er nok pensumet. Vi skulle starta folkebevegelsen for CSS inn i skolen. Det skulle vi ... Endret 30. september 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Helt enig, men det er vel ikke lærerne som skal ha skylda. Er nok pensumet. Man skal ikke følge pensumet slavisk heller. Om noen kan noe godt, gir man eleven neste utfordring i rekken, man forhindrer ikke at elevene utvikler seg og lærer noe. Det blir for dumt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå