Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et spørsmål som dreier seg om Photoshop, som jeg håper noen kan hjelpe meg med..

Jeg skal lage en header til et design, litt vanskelig å forklare hvordan den skal se ut, derfor har jeg tegnet dette selv. Ta en kikk her.

Jeg skal altså lage en header som er lik som det/den på bildet... Anyone?

Har fått til dette før, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Har også prøvd å lete litt rundt på nettet etter tutorials, men har ikke funnet noe... :cry:

Håper noen kan gi meg noen tips/hint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marvil: Har testa litt med Pen Tool, men det var litt knotete fant jeg ut..må da være en lettere måte? :hmm:

Mikka: Ja, skal egentlig bare lage headeren.. Resten av designet klarer jeg selv tror jeg, så det var først og fremst headeren jeg tenkte på ja..

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

lokaltog: Hæ? Skal innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det du skrev gitt..hehe.. ;) Prøve igjen? :blush:

Jibril2K : Hehe, tja, synes det er litt småtricky jeg da men...var noe alà det du hadde gjort der ja, som jeg er på jakt etter..bare ikke fullt så krapt..

Endret av OShea22
Lenke til kommentar
lokaltog: Hæ? Skal innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det du skrev gitt..hehe.. ;) Prøve igjen? :blush:

Dårlig forklart..

1: Edit -> Preferences -> Guides, grid & slices

2: Grid: Style:dots, gridline every: 20 pixels, subdivisions: 2

3: View -> Show extras (hak av)

4: View -> Show -> Grid

5: View -> Snap (hak av)

6: View -> Snap to -> Grid

Lenke til kommentar

Angående FireFox t-shirts;

Om det skal bestilles via mozilla.org vil det påfalle tollkostnader i tillegg. Dette betyr høyere pris og en del arbeid. I tillegg vil leveringstiden bli lengre, og en person må stå som mottaker her i Norge, for så å videresende alle skjortene.

Det positive med å bestille her er at utvalget strekker seg lenger enn bare t-shirts, og i tillegg støtter en Mozilla Foundation.

Om man trykker skjortene i Norge vil man slippe unna kostnadene ved fortolling. Hva prisen på dette valget vil bli er litt usikkert, avhengig av trykkeri, antall, farger osv.

Det er mulig en person må stå som mottaker og sende disse ut også.

Ved bruk av dette valget vil man ikke støtte Mozilla Foundation økonomisk, men man støtter dem ved å reklamere.

I dette tilfellet må man sette opp motiv/montasje man kan bruke på skjortene.

Noen som har meninger..?

Noen som har peiling på fortolling..?

:)

Lenke til kommentar

Jej! yahoo.com har redesignet siden sin, og svært få tabeller er å se.

MEN! de har glemt å omslutte attributtverdier med hermetegn, slik at de får ny rekord i antall valideringsfeil: hele 2238 feil, hvis man prøver med XHTML doctype, som er streng på hermetegn.

Et godt stykke arbeid, yahoo. Ny rekord i valideringsfeil er ikke noe man ser hver dag. Når dere i tillegg klarer å bruke divs på hver eneste bidige småting står det respekt. :thumbup:

EDIT: og til sist: Den vises kun i IE. Alle andre får den stygge gamle. Da har man virkelig prioriteringene sine i orden! :thumbup:

:roll:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
<td width=2%> </td>

<td width=49%><table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=100%><tr bgcolor=DEECFB><td><table border=0 cellspacing=0 cellpadding=4 width=100%><tr><td><font size=-2 face=verdana> <b><a href=r/b9>

:hmm:

eidt: så ikke MrBerg's innlegg...

Endret av harald_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...