_Paulsen_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Heisann! Jeg har et spørsmål som dreier seg om Photoshop, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Jeg skal lage en header til et design, litt vanskelig å forklare hvordan den skal se ut, derfor har jeg tegnet dette selv. Ta en kikk her. Jeg skal altså lage en header som er lik som det/den på bildet... Anyone? Har fått til dette før, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Har også prøvd å lete litt rundt på nettet etter tutorials, men har ikke funnet noe... Håper noen kan gi meg noen tips/hint Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 ...og der har jeg regget meg følgende domener: jcompo.info (til composys.) jorgis.info jclasses.info (til php-klasser og diverse) Total pris: € 0 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Pen Tool..? Evt kan du "do it the hard way", ved å lage mange "Rounded Rectangles" for så å ta vekk overflødig materiale og så rasterisere lagene.. @jorgis: Hvorfor tok du ikke alle 25 ? Endret 29. september 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Dem som plutselig endrer passordet ditt og "plutselig" var ikke domenet ditt regga allikevel? EDIT: @ jorgis Endret 29. september 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 OShea22: Er headeren den lille delen øverst? Skal du lage bare den, eller skal du lage hele designet (fisken)? Lurer du på hvordan du skal lage selve formen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 @jorgis: Hvorfor tok du ikke alle 25 ? Kom ikke på noen flere navn. easycms.info og jCms.info var opptatt. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Marvil: Har testa litt med Pen Tool, men det var litt knotete fant jeg ut..må da være en lettere måte? Mikka: Ja, skal egentlig bare lage headeren.. Resten av designet klarer jeg selv tror jeg, så det var først og fremst headeren jeg tenkte på ja.. Endret 29. september 2004 av OShea22 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tror pen-tool vil være det letteste. Øvelse gjør mester Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Du tror at Pen Tool vil være det beste assa, Mikka? Hehe..jaja, da får jeg vel prøve på det da.. Takk uansett Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Bruken av Pen Tool blir 100000 ganger enklere om du smekker på en 10x10 px grid med 1 subdivision og huker av for snap to grid.. (i tilfelle du ikke tenkte over det) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er ikke vanskelig Jeg har gjort akkurat det samme på en gammel side... Tar ca. 5 sekunder med Pen Tool Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) lokaltog: Hæ? Skal innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det du skrev gitt..hehe.. Prøve igjen? Jibril2K : Hehe, tja, synes det er litt småtricky jeg da men...var noe alà det du hadde gjort der ja, som jeg er på jakt etter..bare ikke fullt så krapt.. Endret 29. september 2004 av OShea22 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 lokaltog: Hæ? Skal innrømme at jeg ikke skjønte så mye av det du skrev gitt..hehe.. Prøve igjen? Dårlig forklart.. 1: Edit -> Preferences -> Guides, grid & slices 2: Grid: Style:dots, gridline every: 20 pixels, subdivisions: 2 3: View -> Show extras (hak av) 4: View -> Show -> Grid 5: View -> Snap (hak av) 6: View -> Snap to -> Grid Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Aha, se der ja, nå skjønte jeg mer vettu Takk skal du ha, localtrain Skal se hva jeg får til etterhvert.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Angående FireFox t-shirts; Om det skal bestilles via mozilla.org vil det påfalle tollkostnader i tillegg. Dette betyr høyere pris og en del arbeid. I tillegg vil leveringstiden bli lengre, og en person må stå som mottaker her i Norge, for så å videresende alle skjortene. Det positive med å bestille her er at utvalget strekker seg lenger enn bare t-shirts, og i tillegg støtter en Mozilla Foundation. Om man trykker skjortene i Norge vil man slippe unna kostnadene ved fortolling. Hva prisen på dette valget vil bli er litt usikkert, avhengig av trykkeri, antall, farger osv. Det er mulig en person må stå som mottaker og sende disse ut også. Ved bruk av dette valget vil man ikke støtte Mozilla Foundation økonomisk, men man støtter dem ved å reklamere. I dette tilfellet må man sette opp motiv/montasje man kan bruke på skjortene. Noen som har meninger..? Noen som har peiling på fortolling..? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Moralskt sett er det best å kjøpe fra mozillastore. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) Jej! yahoo.com har redesignet siden sin, og svært få tabeller er å se. MEN! de har glemt å omslutte attributtverdier med hermetegn, slik at de får ny rekord i antall valideringsfeil: hele 2238 feil, hvis man prøver med XHTML doctype, som er streng på hermetegn. Et godt stykke arbeid, yahoo. Ny rekord i valideringsfeil er ikke noe man ser hver dag. Når dere i tillegg klarer å bruke divs på hver eneste bidige småting står det respekt. EDIT: og til sist: Den vises kun i IE. Alle andre får den stygge gamle. Da har man virkelig prioriteringene sine i orden! Endret 29. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Er alternativer å trykke opp egne? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 *Klippe, klippe, sy og sy...* Hmm.. Da jeg nå nettopp besøkte yahoo.com, ble jeg møtt av <font> og <table>-tagger, samt masse annet stygt Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) <td width=2%> </td><td width=49%><table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=100%><tr bgcolor=DEECFB><td><table border=0 cellspacing=0 cellpadding=4 width=100%><tr><td><font size=-2 face=verdana> <b><a href=r/b9> eidt: så ikke MrBerg's innlegg... Endret 29. september 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå