Loomy Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) @Polecat: $browser = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_USER_AGENT"]; if (eregi("firefox", $browser)) { // Gjør ditt } else { // gjør datt } Prøv den.. Den vil ikke funke, iom. at Firefox ikke identifiserer seg som seg selv, men som Gecko (dette er browsermotoren som ligger i bunn). Tullball! Den identifiserer seg som "Firefox med Gecko-motor" (oversatt til norsk), så å sjekke om stringen inneholder 'firefox' vil funke (i hvert fall med FF 1.0 PR). Hvis man bare sjekker om den inneholder 'gecko' vil det bli true på samtlige gecko-baserte browsere. Så vidt jeg vet gjelder dette, i tillegg til Firefox, vanlig Mozilla (og Netscape?) EDIT: Testet HTTP_SERVER_VARS med PHP5, så jeg tviler litt på at den ikke er brukt etter 4.1 - i så fall er den gjeninnført i PHP 5 Men uansett er det ingenting i veien for å bruke $_SERVER istedenfor - tvert imot. Når det gjelder eregi vs. stristr har du helt rett.. Endret 28. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Google med egen nettleser? De hadde fellende bevis, da. Edit: Hva skal jeg gjøre når jeg har brukt mer enn 6 h-elementer? Slutter å fungere ved <h7>. Endret 28. september 2004 av Purify Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Purify: Skrive kortere dokumenter. <h6> er forresten ulidelig lite. Loomy: Det er kun FF 1.0 som identifiserer seg som firefox. Her er user_agent-strengen på min kopi av FF 1.0 PR: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10 Før 1.0 var den slik: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040913 (med forbehold om at buildnr. skal være annerledes) Netscape 7.1 har følgende UA-streng: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.4) Gecko/20030624 Netscape/7.1 (ax) Legg merke til at den inneholder ordet "gecko", men hvis du først sjekker for treff på ordet "Netscape", og deretter "gecko", vil du treffe skikkelig. Eneste leseren vi nå vil tråkke på tærne er Mozilla, men den har en tilstrekkelig lik renderingmotor til at man ikke må ha Mozilla-only CSS-kode. Ergo er det safeste å søke på 'gecko'. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Hva skal jeg gjøre når jeg har brukt mer enn 6 h-elementer? Slutter å fungere ved <h7>. Hvordan i alle dager har du kommet deg helt til <h6>? <h1>Sidetittel</h1> <h2>Kjente personer</h2> <h3>En kjent person</h3> <h3>En annen kjent person</h3> <h4>Et underpunkt om denne personen</h4> <h5>Et underpunkt til dette underpunktet</h5> <h6>Et underpunkt til underpunktet til underpunktet?<h6> <h3>En kjent person</h3> etc... Trenger man virkelig mer en dette? EDIT Registrant: Google Inc. (DOM-1278108) 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View CA 94043 US Jepp, litt mystisk.. Endret 28. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Nei, egentlig ikke. Jeg fant ut at jeg kunne bruke samme h-elementene til de som skulle ha samme tekstformatering. My bad. Dessuten kan man vel bruke <h2> i #div og #div2, og samtidig style de forskjellig? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Dessuten kan man vel bruke <h2> i #div og #div2, og samtidig style de forskjellig? Jupp: h2#div { background-color:crap; } h2#div2 { background-color:fisk; } ADVARSEL: Vil ikke validere. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Loomy: Det er kun FF 1.0 som identifiserer seg som firefox Aha, det var det jeg hadde mistanke om Da blir det vel noe sånt som: <?php $browser = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; if (eregi("gecko", $browser) && !eregi("netscape", $browser)) { echo "Du bruker Firefox"; } else { echo "Du bruker IKKE Firefox"; } ?> EDIT: Fikk ikke stristr til å funke lokalt, så jeg byttet den ut med eregi i scriptet.. Endret 28. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Litt skummelt at google ansetter masse IE folk når de skal lage nettleser Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jupp: h2#div { background-color:crap; } h2#div2 { background-color:fisk; } Burde det ikke gjøres slik; #divnummer1 h2 {} #divnummer2 h2 {} Endret 28. september 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Burde det ikke gjøres slik; #divnummer1 h2 {} #divnummer2 h2 {} Jo, det ser riktigere ut.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Ville bare si... Palmekraft! Sånn. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Loomy: Det kjører ikke kun i FF, men også i Mozilla. lokaltog og PC: Har alltid brukt den måten, og det har alltid funket. You can also apply a selector to a specific HTML element by simply stating the HTML selector first, so p.jam { whatever } will only be applied to paragraph elements that have the class 'jam'. Mikka: Haha! Genialt domenenavn! Endret 28. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Ville bare si... Palmekraft! Sånn. Placeholderen minnet ikke særlig om den kommende siden da, ikke at det gjør noe. Gleder meg jeg! Grattis med domene btw. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Grattis med domene, mikka - Gleder meg til du legger ut sida sjøl - den trur eg er det finaste eg har sett på web noken sinne Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Takk Lagde placeholderen litt fort bare. Håper ikke den blir der så lenge EDIT: Grattis med domene, mikka - Gleder meg til du legger ut sida sjøl - den trur eg er det finaste eg har sett på web noken sinne Nei.. Tusen takk! Men. Æh. Ikke skap for store forventninger til de som ikke har sett den nå, da.. Endret 28. september 2004 av Mikka Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 lokaltog og PC: Har alltid brukt den måten, og det har alltid funket. You can also apply a selector to a specific HTML element by simply stating the HTML selector first, so p.jam { whatever } will only be applied to paragraph elements that have the class 'jam'. Ut i fra den quoten der, sier den at det bare vil funke på p-elementer med klassen "jam", noe som i ditt tilfelle her over vil si at det bare vil fungere på h2-elementer med id "div"? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Jepp, og det var det som var den ønskede effekten. EDIT: Dessuten kan man vel bruke <h2> i #div og #div2, og samtidig style de forskjellig? Endret 28. september 2004 av jorgis Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Ikke slik jeg forstod det. Jeg tror/trodde han mente alle h2 innenfor en viss blokk, uten å måtte definere klasser og id'er. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Men. Æh. Ikke skap for store forventninger til de som ikke har sett den nå, da.. Ærlighet varer lengst! Skal snart ned på posten å hente min iPod mini silver 4gb Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. september 2004 Rapporter Del Skrevet 28. september 2004 Ikke slik jeg forstod det. Jeg tror/trodde han mente alle h2 innenfor en viss blokk, uten å måtte definere klasser og id'er. Samme her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå