PoleCat Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Angir at elementet skal være et inline-element, i stedet for et blokkelement. Lenke til kommentar
toss Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 ok.. kan du si hva kort hva forskjellen er? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 http://cat.xula.edu/tutorials/html/versus.php Lenke til kommentar
toss Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 takker for raske svar Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Vet ikke, kan jo sjekke... litt tungvint å ta screenshot for så å måle i PS, men ok... Edit: Nå skjønner jeg ingenting! Åpnet siden i IE, men nå virker det plutselig slik det skal likevel! Jeg har jo ikke forandra noe på koden! Eneste jeg har gjort er å forandre og legge til andre elementer Jaja, da var det problemet løst Jorgis: Hvorfor akkurat 3 px feil? Er det et kjent problem? Endret 27. september 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 IE har en kjent svakhet i tolkningen av boksmodellen. NEttleser støtter ikke CSS2 fullt ut, og dette er roten til alt ondt... Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Hva er forskjellen på CSS og CSS2? Hvordan vet jeg hva jeg bruker? Laget nettopp min aller første valide HTML side med divisjoner og CSS til layout. Da ble jeg så fornøyd at jeg konverterte den til XHTML med en gang (første XHTML side). Da ble jeg veldig kry og konverterte den til XHTML1.0 Strict. Nå er jeg kjempehappy Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 CSS2 er en oppdatering av CSS(1). Noen funksjoner lagt til, noen tatt vekk osv.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Laget nettopp min aller første valide HTML side med divisjoner og CSS til layout. Da ble jeg så fornøyd at jeg konverterte den til XHTML med en gang (første XHTML side). Da ble jeg veldig kry og konverterte den til XHTML1.0 Strict. Nå er jeg kjempehappy Da er det ikke langt igjen til XHTML 1.1! Endret 27. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 CSS2 er en oppdatering av CSS(1). Noen funksjoner lagt til, noen tatt vekk osv.. Kan jeg skrive at siden min validerer CSS2 da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Hva er forskjellen på CSS og CSS2? Hvordan vet jeg hva jeg bruker? Du kan ikkje kjøre på gammal asfalt når det er lagt ny asfalt oppå Altså - du kan ikkje velge å bruke CSS1 eller CSS2 - du berre bruker CSS Dvs - du kan jo selfølgelig velge å bruke kun egenskaper fra CSS1 da, men den vil fortsatt validere som CSS2.. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Hva er forskjellen på CSS og CSS2? Hvordan vet jeg hva jeg bruker? Du kan ikkje kjøre på gammal asfalt når det er lagt ny asfalt oppå Altså - du kan ikkje velge å bruke CSS1 eller CSS2 - du berre bruker CSS Dvs - du kan jo selfølgelig velge å bruke kun egenskaper fra CSS1 da, men den vil fortsatt validere som CSS2.. Da skriver jeg at siden validerer CSS2 da, høres kulere ut Er det mulig å gjøre tekst "umarkerbar"? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Er det mulig å gjøre tekst "umarkerbar"? Har aldri hørt om noe CSS-greier som gjør det, så det blir nok noe IE-only Javascript som blir løsningen da - mao. dropp det Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Men jeg bruker bakgrunn på h2, og når man markerer teksten ser det rett og slett ikke pent ut Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Men jeg bruker bakgrunn på h2, og når man markerer teksten ser det rett og slett ikke pent ut Hvis folk markerer det, så er det dems feil. Ikke noe vits i å prøve å hindre dem i det bare for skjønnhetens skyld. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg ønsker å legge til en liten "hack" bare for Firefox, hvordan ordner jeg dette enkelt? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Serverside ? Endret 27. september 2004 av Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 Serverside ? *link til sherlock* Spesifikt takk. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 hm.. sitter og ergrer meg litt her, husker ikke hva html-koden for hvordan skrifttype man skal ha er, noen som sitter på den? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. september 2004 Rapporter Del Skrevet 27. september 2004 hm.. sitter og ergrer meg litt her, husker ikke hva html-koden for hvordan skrifttype man skal ha er, noen som sitter på den? Til slikt har vi CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå