Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg spurte litt om firefox i en annen tråd her på forumet, og fikk linken hit..

jeg går ut fra at dette betyr at jeg kan stille spørsmålet her i stedet, for at den andre tråden ikke skal gli for langt off topic..

vel, spørsmålet var om firefox på noen måte ødlegger for IE, g om det må installeres på en spesiell måte for at det ikke skal gjøre det..l

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Hvordan blir det semantisk korrekt å sette opp en "Du er her"-sak?

Eks:

Du er her: Forsiden » Sesongkort » Bestill

Tenkte litt på definert liste, men det blir kanskje ikke helt riktig? Noen innspill?

Definisjonsliste blir vel strengt tatt feil. Det er jo ikkje ei liste over kor du er, er det vel?

Det er jo berre en path liksom, så eg trur det faktisk blir heilt riktig å sette det opp som en <p> med linker inni ;)

Lenke til kommentar

jeg går ut fra at dette betyr at jeg kan stille spørsmålet her i stedet, for at den andre tråden ikke skal gli for langt off topic..

vel, spørsmålet var om firefox på noen måte ødlegger for IE, g om det må installeres på en spesiell måte for at det ikke skal gjøre det..l

noen som har peiling?

Bare last ned firefox fra http://www.mozilla.org, installer det, fungerer fint selv om du har IE fra før. IE og FF påvirker ikke hverandre på noen måte, jeg har fortsatt IE installert selv om FF er min default browser :)

Lenke til kommentar

noen som har peiling?

Bare last ned firefox fra http://www.mozilla.org, installer det, fungerer fint selv om du har IE fra før. IE og FF påvirker ikke hverandre på noen måte, jeg har fortsatt IE installert selv om FF er min default browser :)

...samt at du får spørsmål om å importere bokmereker o.l. fra IE ved installasjon, som er veldig greit. Husk å sette den som default også. :thumbup:

Lenke til kommentar
Av alle funksjonene som følger med (utenom pop-up blokkeren så klart!) må jeg si at muligheten for "tabs" er helt genial. Hater å ha 10-15 IE som ligger på startlinjen ;)

hva er en "tab"?

er det for å slippe å ha mange vinduer som ligger nede og forvirrer?

hvordan bytter man vindu?

Lenke til kommentar
Av alle funksjonene som følger med (utenom pop-up blokkeren så klart!) må jeg si at muligheten for "tabs" er helt genial. Hater å ha 10-15 IE som ligger på startlinjen ;)

hva er en "tab"?

er det for å slippe å ha mange vinduer som ligger nede og forvirrer?

hvordan bytter man vindu?

Du får en ekstra menylinje under den standard verktøylinjen, der alle "tabs" er vist. Hver tab viser en side, du kan ha så mange tabs du vil (så vidt jeg vet), og disse ligger da inne i selve browseren istedenfor nede på startlinjen. Scroll-knappen er hurtigtast for ny tab, pek på en link og klikk på scroll-knappen, og du får en ny tab. VELDIG PRAKTISK.

Bare installer det du ;)

Edit: Fin avatar arve!

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Satt å kikket på en css-kode så kom jeg over disse:

display: block;
text-indent: -9999px;
clear: both;

Noen som kan forklare hva disse brukes til?

gjør elementet til et blokkelement, en "firkant med linjeskift før og etter seg"

text-indent: -9999px

Dytter teksten (indenterer) -9999 pixler mot høgre, altså 9999 pixler mot venstre.

clear:both;

Hindrer flytande elementer å havne ved sida av dette elementet.

Lenke til kommentar
Satt å kikket på en css-kode så kom jeg over disse:

text-indent: -9999px;
clear: both;

Noen som kan forklare hva disse brukes til?

gjør elementet til et blokkelement, en "firkant med linjeskift før og etter seg"

text-indent: -9999px

Dytter teksten (indenterer) -9999 pixler mot høgre, altså 9999 pixler mot venstre.

clear:both;

Hindrer flytande elementer å havne ved sida av dette elementet.

Ah, nå ble jeg et hakk smartere, takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...