Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAH! /me er tilbake fra berlin, og det var veldig morro! Gynger litt etter båten i går enda (nei, eg var ikkje full - men båten gynga) :p

Fant VELDIG mange kule motiv, og har lagt ut dei beste bilda.

http://bilder.absentvoid.com/berlin/high_res/

Må forresten sei det at Sony Center Berlin er teh kult - det er dei bilda som du ser masse lys og fænsi bygninger på blant bilda eg har lagt ut :D

Lenke til kommentar
HAH! /me er tilbake fra berlin, og det var veldig morro! Gynger litt etter båten i går enda (nei, eg var ikkje full - men båten gynga) :p

Fant VELDIG mange kule motiv, og har lagt ut dei beste bilda.

http://bilder.absentvoid.com/berlin/high_res/

Må forresten sei det at Sony Center Berlin er teh kult - det er dei bilda som du ser masse lys og fænsi bygninger på blant bilda eg har lagt ut :D

Velkommen tilbake..

Fine bilder også :yes:

Lenke til kommentar
Gjorde nesten det samme på fredag... Kjøpte meg Computer Arts Projects, da denne måneden hadde et interessant tema, syntes jeg: From designer to Webdesigner! Jeg begynte å lese i bladet da jeg satte meg på bussen til Kristiansand, ivrig etter å lære et par nye ting om emnet. Det var en ganske stor skuffelse.. For det første hadde jeg trodd det skulle være mye mer fokusert på det å designe sider, for så å håndkode dem, men den gang ei... Første artikkelen/tutorialen var at man hadde et ferdiglagd design fra PS/Flash, som man deretter importerte over i DW, og lot DW stå for kodingen. Altså ble siden bygget opp med tabeller...

CA hadde en ~8 siders innføring i CSS i julinummeret, som faktisk var ganske bra, med lenker til bl.a. Zengardens og Mannen i Blått.

Artikkelen fokuserte kanskje mer på det at CSS var bra fordi en lettere kunne oppdatere sidene, enn bruken av de rette elementene, men allikevel, alt hjelper.

Lenke til kommentar
Artikkelen fokuserte kanskje mer på det at CSS var bra fordi en lettere kunne oppdatere sidene, enn bruken av de rette elementene, men allikevel, alt hjelper.

Jeg tror de gjør dette fordi de er mye enklere å få webdesignere til å begynne med CSS fordi CSS gjør det lettere å oppdatere sidene, enn å få webdesignere til å begynne med CSS fordi det er internett sin fremtid, fordi man skal skrive Semantisk korrekt kode osv...

Mannen i Blått. hehe

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Computer generert grafikk må være noe av det stiligste som finnes.

Ta en titt på denne: Complexification

Linken er dævv som ei sild :)

Hm, hatt 3 timer forelesning om websider, og det som medfølger.. Vurderer å bare droppe å møte på resten av de forelesningene. Det som er det store der er slicefunksjonen Photoshop har og at den lager HTML-kode for deg.

Han brukte faktisk arngren.net som et eksempel på hvordan ting ikke bør se ut, det var positivt. :)

Lenke til kommentar

<a href="#" onmouseover="document.getElementById('status1').innerHTML='<p>Lipsum pipsum ripsum blabsum ...</p>'">Lorem Ipsum</a>

Jeg har en javascript-kodesnutt som over, men vil gjerne sette inn en link sammen med p-taggen.

Skjønner dere? Problemet er bare hvordan. <a href="#">link</a> phukker det bare opp,

og det gjør <a href=\"#\">link</a> også. Noen som har forslag?

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...