svamp Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Har alltid brukt Adobe Gamma. Det er et fint verktøy som jeg tror følger med det fleste Adobe produktene. Ok, får se om jeg har det da Edit: Skal se på det du kom med også, Jorgis Endret 22. september 2004 av svamp Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 HAH! /me er tilbake fra berlin, og det var veldig morro! Gynger litt etter båten i går enda (nei, eg var ikkje full - men båten gynga) Fant VELDIG mange kule motiv, og har lagt ut dei beste bilda. http://bilder.absentvoid.com/berlin/high_res/ Må forresten sei det at Sony Center Berlin er teh kult - det er dei bilda som du ser masse lys og fænsi bygninger på blant bilda eg har lagt ut Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 HAH! /me er tilbake fra berlin, og det var veldig morro! Gynger litt etter båten i går enda (nei, eg var ikkje full - men båten gynga) Fant VELDIG mange kule motiv, og har lagt ut dei beste bilda. http://bilder.absentvoid.com/berlin/high_res/ Må forresten sei det at Sony Center Berlin er teh kult - det er dei bilda som du ser masse lys og fænsi bygninger på blant bilda eg har lagt ut Velkommen tilbake.. Fine bilder også Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Jeg lekte meg litt med forms tidligere - resultatet Endret 22. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva er egentlig semantisk kode? Jada, du gjetta riktig. Jeg er nybegynner Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva er egentlig semantisk kode? Jada, du gjetta riktig. Jeg er nybegynner Semantisk kode er at man bruker elementene korrekt. For eksempel; å bruke table til å tegne opp et layout blir feil, siden table skal brukes til, ja, en tabell/tabulærdata. http://brainstormsandraves.com/articles/semantics/structure/ Lenke til kommentar
epsil Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva er egentlig semantisk kode? Se også den nynorske artikkelen «Strukturbasert XHTML». Et kort, men ganske oppklarende sitat: «XHTML [men også HTML 4.01] brukar du til å beskriva kva noko er (semantikk) og kva plass det har i dokumentet (struktur), ikkje korleis det ser ut (presentasjon).» Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg lekte meg litt med forms tidligere - resultatet Savner det viktigste; en submit-knapp Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Gjorde nesten det samme på fredag... Kjøpte meg Computer Arts Projects, da denne måneden hadde et interessant tema, syntes jeg: From designer to Webdesigner! Jeg begynte å lese i bladet da jeg satte meg på bussen til Kristiansand, ivrig etter å lære et par nye ting om emnet. Det var en ganske stor skuffelse.. For det første hadde jeg trodd det skulle være mye mer fokusert på det å designe sider, for så å håndkode dem, men den gang ei... Første artikkelen/tutorialen var at man hadde et ferdiglagd design fra PS/Flash, som man deretter importerte over i DW, og lot DW stå for kodingen. Altså ble siden bygget opp med tabeller... CA hadde en ~8 siders innføring i CSS i julinummeret, som faktisk var ganske bra, med lenker til bl.a. Zengardens og Mannen i Blått. Artikkelen fokuserte kanskje mer på det at CSS var bra fordi en lettere kunne oppdatere sidene, enn bruken av de rette elementene, men allikevel, alt hjelper. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Artikkelen fokuserte kanskje mer på det at CSS var bra fordi en lettere kunne oppdatere sidene, enn bruken av de rette elementene, men allikevel, alt hjelper. Jeg tror de gjør dette fordi de er mye enklere å få webdesignere til å begynne med CSS fordi CSS gjør det lettere å oppdatere sidene, enn å få webdesignere til å begynne med CSS fordi det er internett sin fremtid, fordi man skal skrive Semantisk korrekt kode osv... Mannen i Blått. hehe Endret 23. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 <ekstase> Kjøpte Jeffrey Zeldman's designing with web standards i dag... *weeee* Veldig bra lesestoff! *fordype seg mere* </ekstase> Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Computer generert grafikk må være noe av det stiligste som finnes. Ta en titt på denne: Complexification Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Computer generert grafikk må være noe av det stiligste som finnes.Ta en titt på denne: Complexification Linken er dævv som ei sild Hm, hatt 3 timer forelesning om websider, og det som medfølger.. Vurderer å bare droppe å møte på resten av de forelesningene. Det som er det store der er slicefunksjonen Photoshop har og at den lager HTML-kode for deg. Han brukte faktisk arngren.net som et eksempel på hvordan ting ikke bør se ut, det var positivt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Arngren Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Linken er dævv som ei sild Hvis dævv = død så stemmer ikke det. Den fungerer som bare rakkern Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Er ganske sprellende her. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hm. Funka ikke når jeg posta. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) <a href="#" onmouseover="document.getElementById('status1').innerHTML='<p>Lipsum pipsum ripsum blabsum ...</p>'">Lorem Ipsum</a> Jeg har en javascript-kodesnutt som over, men vil gjerne sette inn en link sammen med p-taggen. Skjønner dere? Problemet er bare hvordan. <a href="#">link</a> phukker det bare opp, og det gjør <a href=\"#\">link</a> også. Noen som har forslag? Endret 23. september 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 <a href="javascript:onmouseover(document.getElementById('status1').innerHTML='<p>Lipsum pipsum ripsum blabsum ...</p>')">Lorem Ipsum</a> Var det ikke noe slikt da? Orker ikke sjekke det, men der har du noe å bygge på i alle fall Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Kom over et interessant prosjekt; kvalitetssikring av offentlige webtjenester. http://www.kvalitetpaanett.net/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå