Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Vil gjerne ha kritikk på design og kode på denne siden: programmering.ei-de.net.

Det er en side jeg og en kamerat har for moro skyld.

Det jeg lurer mest på er fargene;

-om siden er lesbar nok,

-om det blir for lite kontraster etc.

Kommenter :)

Her er noen ting JEG ville rettet opp i:

• Teksten var nesten umlig å lese fordi fargen var for dårlig
  • Bakgrunnen passet ikke.. Prøv å sett height="100%" isteden

Endret av Stish
Lenke til kommentar
Her er noen ting JEG ville rettet opp i:

•  
  • Teksten var nesten umlig å lese fordi fargen var for dårlig

• Bakgrunnen passet ikke.. Prøv å sett height="100%" isteden

• Hvis dere vil at den skal være seriøs, hadde jeg droppet å skrevet på nynorsk (men nå skal ikke jeg starte en krangel om det)

1. Leter etter et skjermkalibreringsbilde nå, skal prøve å få fikset på tekstfargene

2.Hvilken bakgrunn mener du?

3: Ikke enig med deg, men uansett:

for moro skyld.

Takk for tilbakemeldinger så langt :)

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Hm, kjøpte pensumbok idag; Learning Web Design :)

Sikkert kjekt, tenkte jeg.. Bladde litt i den nå. Rollovers med JavaScript, <font>-tagger i HTML-koden, osv. Tabeller er også koslig til layout.

Gjorde nesten det samme på fredag... Kjøpte meg Computer Arts Projects, da denne måneden hadde et interessant tema, syntes jeg: From designer to Webdesigner! Jeg begynte å lese i bladet da jeg satte meg på bussen til Kristiansand, ivrig etter å lære et par nye ting om emnet. Det var en ganske stor skuffelse.. For det første hadde jeg trodd det skulle være mye mer fokusert på det å designe sider, for så å håndkode dem, men den gang ei... Første artikkelen/tutorialen var at man hadde et ferdiglagd design fra PS/Flash, som man deretter importerte over i DW, og lot DW stå for kodingen. Altså ble siden bygget opp med tabeller... Utover i bladet så endret det hele seg litt... Da fikk man et innblikk i CSS'ens verden, og jeg ble litt mer fornøyd...

Men jeg vil ikke si at bladet var verdt de 150,- jeg brukte på det... Ok, det var med et par snasne programmer på CD'en som fulgte med, men det var vel egentlig det :no:

De som har råd, og har lyst til å se hva jeg snakker om kan jo kjøpe det, men jeg anbefaler det ikke... Kjøp heller Practical WebPages denne måneden.. Sto litt mer interessante ting der inne...

Future Publishing har et par bra blader som det helt klart er verdt å ta en titt på :) Vil anbefale Computer Arts for alle her inne, mye spennende å lese i de bladene :w00t:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig :)

<div id="container">

<div id="header">Header her</div>

<div id="meny">Meny her, gjerne liste</div>

<div id="lenker">Lenker her</div>

</div>

Bare et kjapt eksempel på selve HTML koden, du må kode litt i CSS også hvis det skal se noenlunde pent ut. Det gjelder også for plassering av de forskjellige DIV'ene.

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...