flodhest Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Hm, hva er koden for å få en div midtplassert? position: ? ; Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 body { text-align: center; } div#hippo { margin: 0 auto; width: 700px; text-align: left; } eller div#hippo { margin: 0 0 0 -350px; width: 700px; position: absolute; left: 50%; } Anbefaler den første. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Kan noen her fortelle meg hva i alle verdens land og dager "Olsenst" er for noe? Har fått to innlegg i gjesteboka på hjemmesiden min, og lurer VELDIG på hva dette er.. noen som vet? Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Har ikke lyst å lage en ny topic for en liten ting, så tar det her: Line 21, column 0: unclosed start-tag requires SHORTTAG YES <h4>Lorem Ipsum dolor sit amet...</h4> Noen som ser hva som er galt her? Forstår ikke den feilen i det hele tatt Eneste feilen som gjør at jeg ikke får xhtml strict validert Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Frugy: Tror ikke problemet ligger i den koden du postet der så om du kan linke til websiden din så hadde nok hjulpet oss å finne problemet. Vet forresten ikke hva SHORTTAG er for noe? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Post linken til siden din, så er det en god del enklere å finne ut hva som er galt. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jeg holder på å lære meg xhtml og css, så det er ingen webside Har heller ingen aning om hva shorttag er for noe. Om det kan hjelpe så her er koden min: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Mitt første design</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"/> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"/> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="header"> </div> <div id="menu"> </div> <div id="innhold" <h4>Lorem Ipsum dolor sit amet...</h4> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci. </p> <p> Epsum factorial non deposit quid pro quo hic escorol. Olypian quarrels et gorilla congolium sic ad nauseum. Souvlaki ignitus carborundum e pluribus unum. Defacto lingo est igpay atinlay, marquee selectus. </p> <ul> <li>Souvlaki ignitus carborundum e pluribus unum.</li> <li>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.</li> <li>Defacto lingo est igpay atinlay, marquee selectus.</li> </ul> <p> Epsum factorial non deposit quid pro quo hic escorol. Olypian quarrels et gorilla congolium sic ad nauseum. Souvlaki ignitus carborundum e pluribus unum. Defacto lingo est igpay atinlay, marquee selectus. </p> </div> <div id="hoyrenav"></div> <div id="footer"></div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Problemet ligger i koden over den du postet i første post: <div id="innhold" skal erstattes med: <div id="innhold"> Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Uff da! Jeg letet i nesten en halvtime etter noen slike feil, og var sikker på at jeg ikke hadde noen. Men en liten en hadde visst sneket seg inn. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Vet ikke hvordan program du bruker til å skrive koden din i, men det hjelper å bruke et som fargelegger koden. Det hjelper deg å unngå å lage sånne feil. Jeg liker Dreamweaver, men det finnes sikkert mange gratis programmer som er minst like gode. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Selv bruker jeg bare vanlig notepad, har både frontpage og dreamweaver. Liker ingen av dem Noen som vet om noen enkle små teksteditorer som fargelegger koden? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 notepad2 Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Å dæven! I dag har jeg fått lært meg litt css gitt Resultat: http://www.krem.tk/ Siden er veldig enkel da, ettersom dette er første dagen jeg virkelig har prøvd å sette meg inn i css. Btw, er det vanskelig å lage slik jeg ha i footer? Altså slik at man kan trykke på linken så får man liten skrift o.l, hvordan gjør man det? Ser dette bra ut eller? Noe å fortsette på? Jeg hadde egentlig ikke noe voldsomt behov for et domene til, men det blir på en måte min lekeplass på nettet der jeg kan prøve meg fram med css og slikt Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) TopStyle Free versjonen fagelegger css, og kjøper du hele fargelegger den html også Flodhest: Siden din bugger i FireFox Prøv med clear: both; i footer.... Edit: Liten leif Endret 15. september 2004 av ace_ventuora Lenke til kommentar
joffar Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) HTML Kit er ganske grei... litt mere enn kun tekst editor da.... gratis også... Endret 15. september 2004 av joffar Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 flodhest: Du bør ta en kikk på siden i FF0.9, men ja, det er absolutt en god start! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) @flodhest: Som allerede nevnt, den bugger i FF.. Anyway.. Det jeg skulle si var at du kan fjerne left og top fra CSS'en til diverse div'er. De har ingenting å si så lenge du ikke bruker absolutt posisjonering. EDIT: Og btw, bra start Endret 15. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Usj, vi har satt opp phpBB på intranettet til jobben. Litt småtraust å gå tilbake til det etter å ha vent seg til IPB og IPB2... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Argh, irriterende at den skal bugge! Noen som vet hvorfor? Funket ikke med clear: both; Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at siden ser bra ut i FF og? her er koden: /* CSS Document */ body { text-align: center; FONT-SIZE: 10pt; color: #656656; FONT-FAMILY: "Trebuchet MS", Arial, Tahoma, Verdana, sans-serif; letter-spacing: 0,1px; } DIV#header { background-color: #DDDDD1; padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 5 auto; width: 700px; text-align: left; width: 600px; height: 200px; border-color: #656656; border-width: 2px; border-style: solid } DIV#meny { background-color: #DDDDD1; padding: 5px 5px 5px 5px; margin: 5 auto; width: 700px; text-align: left; width: 600px; height: 10px; border-color: #656656; border-width: 2px; border-style: solid } DIV#innhold { background-color: #DDDDD1; padding: 0px 5px 10px 5px; margin: 5 auto; width: 700px; text-align: left; width: 600px; height: 50px; border-color: #656656; border-width: 2px; border-style: solid } DIV#footer { background-color: #DDDDD1; padding: 5px 5px 5px 5px; margin: 5 auto; width: 700px; text-align: left; clear: both; width: 600px; height: 20px; border-color: #656656; border-width: 2px; border-style: solid } a:link { text-decoration: underline; color: #656656; } a:visited { text-decoration: underline; color: #656656; } a:hover { text-decoration: overline; color: #656656; } a:active { text-decoration: underline; color: #656656; } Endret 15. september 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå