Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Etter nok mas på MSN, er det tid for den ultimate kamp. En kamp mellom to webdesignere som har slitt sin vei gjennom godt og vondt, som har kjempet for folket og som viderformidler sine kunnskaper på alle kunstens måter. It's time!

-----------------------------------

showdown.gif

Design

Det finnes ikke mange i mine øyne på dette forumet som utmerker seg veldig med tanke på design. Vel, det finnes faktisk bare to som overrasker meg positivt igjen og igjen, og verken SirIce eller arve87 er av disse.

Begge har en i mine øyne nokså reservert og "trygg" designstil, og er redd for å tøye grensene det lille ekstra ved å gjøre noe nytt og eksepsjonelt. Kan ikke klandre noen for å kjøre safe, men det er dette som gjør at ingen av dem får full score hos meg først.

SirIce er uten tvil den mest produktive av de to, men nødvendigvis ikke den mest kreative. Arve har en veldig behagelig designstil, og det skal egentlig lite til for å se at han har laget akkurat den siden. I mine øyne en veldig bra egenskap, da han skaper sitt eget lille konsept og lar det gjenta seg, slik at man kan se at dette er et ekte arve87-verk.

Siden disse stiller veldig likt i denne klassen, må dette poenget baseres på deres websider (mi.net og av.com), og her vil jeg nok si at arve trekker de lengste strået, dette på grunn av han har beveget seg litt bort fra standardlayouten, noe jeg liker.

Derfor velger jeg her, under sterk tvil, å gi det første poenget til Arve.

Henrik - Arve : 0 - 1

Kodekunnskaper

Her stiller begge to veldig sterkt, blant eliten her, uten tvil. Begge har vært mine egne læremestere opp gjennom tiden da jeg engang konverterte til "den rette vei", og de er begge dyktige og behjelpelige lærere. Arve stiller nok klart sterkest når det kommer til semantikk og bruk av de rette elementene, mens SirIce ganske klart tar rent bord på resten. Han er veldig belest (har jeg iallefall fått inntrykk av), og vet selv godt hva han kan. Kjenner standardene ut og inn (så mye som det er mulig av en person på hans alder), og vet hva fremtiden bringer. Dette poenget går dermed til SirIce.

Henrik - Arve : 1 - 1

Portefølje

SirIce har ingen portefølje, og taper dermed dette punktet selv om jeg har sett et fåtall av hans arbeider. Arve har nok en god del mer "jobber" for andre enn seg selv, og har i det minste en oppegående portefølje av arbeider. SkyNet er i mine øyne et fantastisk stykke arbeid, sammen med den godt kjente Snekkerboden.

Resultatet av dette punktet er selvsigende.

Henrik - Arve : 1 - 2

Serverside

SirIce kan php bedre enn arve, enkelt og greit. Jeg har også fått inntrykk av at han har vært borti litt JavaScript, og det skader jo ikke.

Henrik - Arve : 2 - 2

showdown-res.gif

Fornøyd nå gutter? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Btw, hvem er disse som merker seg ut ?

Mikka og dunis, og Polecat :p

Edit (på request fra PC :p):

Takk for den avklaringa, o store. Flott formulert innlegg også, men altså - du bruker MI logoen på dei bilda, men IKKJE min? :shrug:

Vel vel - greit, så skal vi slutte å krangle. Our powers are equal.

Og igjen creds for fint formatert innlegg.

Endret av arve87
Lenke til kommentar

div.container {
width: 640px;
margin: 0 auto;
}

div#header {
height: 115px;
background-image: url(header1.jpg);
}

div#meny {
margin-right: 10px;
height: 55px;
background-image: url(meny2.jpg);
float: left;
display: inline;
}

div#innhold {
height: 450px;
background: #444;
float: left;
}

div#footer {
width: 100%;
height: 1px;
overflow: hidden;
clear: both;
}

body
{ 
background: #444
}

sånn ser css-kodingen min ut for øyeblikket, og resultatet i dag er slik. men jeg vil gjerne ha en div nede også på ca. samme størelse som headeren, hvordan skal jeg skrive den koden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...