Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Et godt forslag enden!

Stiller meg bak PoleCat m.fler. her jeg nå.. webdesign er mer enn en fisk...

Kan kanskje for en gangs skyld stille litt mere krav i selve compoen enn at "man skal bygge det på følgende bilde og den skal omhandle følgende.." ?

Mener å huske at man prata på at det ville komme mere "Web-design, HTML og CSS"-compoer senere.. og ikke bare fisker.. noe JEG synes er positivt..

(om man f.eks. hadde vunnet en compo med en fisk, og så ville denne bedriften ha sia, og så måtte du ha noen andre til å kode den for deg.. det blir bare dumt og negativt for din del... vil nå jeg si...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny compo ville vert stilig jah :w00t:

Og ja, litt meir enn en fisk er IMO nødvendig for å få et skikkelig vurderingsgrunnlag. Om du mekker ei side i PS med grafikk som kun vil bli bra i flash, men du ikkje klarer å snekre det sammen i ferdigformat - så er du jo ingen god webdesigner og fortjener heller ikkje å vinne ;)

 

Null svar fra Blest AS :(

Lenke til kommentar

Jeg bare quoter meg selv fra MSN med enden..

 

Marvil | blog.aroneid.com sier:

hihi, skal vi se hvor lang tid det tar før folk flipper på forumet..

Marvil | blog.aroneid.com sier:

det varke noen på IRC jeg kunne leke med..

Ingenting er som å leke på forumet mens man lager middag.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hva er det å konkurrere om når man skal kode?

At den validerer (X)HTML & CSS er overhodet ingen

utfordring, og gjør at nye folk ikke vil tørre å prøve seg,

siden programmering krever litt kunnskaper.

Jeg har ikke evner i det heletatt til fiskeoppdrett, men jeg kunne gjerne deltatt i en 'ferdigkod dette designet på en semantisk måte-compo'. Jeg synes selv at dette hadde blitt en dårlig compo, men det er MINST like dårlig med en 'bare lag en fisk-compo'. Grunnen til at jeg aldri deltar, er at jeg innser at jeg er talentløs innenfor deler av wds-yrket.

Lenke til kommentar
Du vet godt at det ofte oppstår komplikasjoner i ulike browsere når man koder en side, Dunestar :)

Så en person som har det beste designet, men som ikke får helt til mouseover i menyen i Opera 445.677 (aner ikke nummerene), så blir han trekt i poeng, og vinner ikke, selv om det for en dreven koder bare er snakk om bytte av noen bokstaver eller tall..?

Lenke til kommentar

Ser man " :D " bak min uttalelse om validering, skjønner man kanskje at det ikke var ment helt seriøst.

 

Stemmer enda for mer en bare bildefisk, regner med at det blir mange compoer til sammen, da er det kanskje greit at man har noen av begge deler, slik at alle kan være med, for det er vel det vi ønsker, er det ikke?

Rene designcompoer er selvsagt også velkomne, slik de vi har hatt til nå, for all del, synes kanskje bare det blir litt _vel_ ensformig. :)

 

Marvil: Å diskutere med deg, er som å snakke med en fjellvegg, sett bort fra at jeg _alltid_ "taper". :p

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Mouseover har lite med validitet å gjøre. Dessuten så har de fleste slike problemer vært tatt opp på forumet, så man kan søke for å få svar. Google har man heller ikke forbud mot. I tillegg tror jeg at hvis en mouseover i Opera er alt som skiller, så fortjener person nr# 2 å vinne. Det er tross alt små marginer hvis så lite skiller. Hvor mye trekk får man for slikt? 0.05 poeng av 10 ? PS: Helheten er det som må telle.

Lenke til kommentar

@Polert; Glad i deg og.. :love:

 

@Zethyr; Det var et j*vla eksempel.. Finn noe annet da.

 

@satyrium; Jeg tror ikke du skjønte hvor jeg ville hen.. Spør Polert, hvor mange slike ting jeg kludrer med når jeg prøver å kode ting.. Det er småting som skal til for å fikse noe, men for de som ikke vet så mye, så blir det ikke så veldig enkelt.. Når man ikke aner hva som er feil, så er det ikke så j*vla lett å søke heller. Hadde man fått opp enn errorkode ellerno, hadde søking vært lett, men å skrive "the menu only responds to my commands in IE4, IE5, FF3, FF4 and FF5", er kanskje ikke det man får mest resultater av..

 

 

For å ikke leke mer, så kan jeg godt støtte en HTML/CSS-comporunde, men jeg tror man kommer til å miste en del deltagere ved å gjøre det slik. Jeg, alene, klarer aldri å kode en side helt perfekt (med mindre det er noe smålige enkle greier), noe som gjør at jeg da ikke gidder å levere inn noe heller. Tror kanskje andre tenker litt slik også..

Lenke til kommentar

Hvis person #1 har laga best design, men ikke får mouseoveren til å fungere i Opera 0.31, så synes jeg pokker meg at han fortjener å vinne. Dette hvis det er en webdesign-konkurranse, og ikke rein koding på mest mulig avansert nivå med et skikkelig ræva design som resultat.

 

At dere forlanger en ferdigkodet side som validerer og fungerer i alle browsere, fører til at mange nye ikke tør og prøve seg, og også til at den som utlyser compoen mister massevis av forslag.

 

Man kan være en utmerket webdesigner uten å kunne en tøddel av HTML og CSS, men man er da en sugen webutvikler. Webdesign er jo, selvsagt, DESIGNET på en side, og overhodet ikke koden.

 

EOD for min del. Jeg synes dere brude se litt på dere selv i alle fall, det er jo totalt umulig for nykommere å slippe til, hvilket fører til at alle de dyktige folkene, både innenfor koding og design, som faktisk er her på forumet, kommer til å forsvinne uten at noen nye kommer fram. Nydelig. Y.jpg

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

...og forhåpentligvis blir det en mulighet for å rapportere bugs på utkasta når dei blir offentliggjort ;)

 

Man kan være en utmerket webdesigner uten å kunne en tøddel av HTML og CSS, men man er da en sugen webutvikler. Webdesign er jo, selvsagt, DESIGNET på en side, og overhodet ikke koden.

 

Her er eg _sterkt_ uenig!

 

Eg er en sinnsvakt flink bildesigner, men aner ikkje korleis eg bør sette sammen elementære deler i bilen eg har designa... :roll:

Det du, Purify, påstår - er at for å vere en dyktig webdesigner, så må man ha fantasi (den er eg med på), og en dyktighet i Photoshop. Kan du designe sider da? Nei - du kan vise til omverdenen åssn du helst har lyst å designe ei side. Altså, du kan lage grafikken, men du kan ikkje omsette idèer i virkeligheten.

 

For å vere en fullkommen webdesigner så må du også kunne (X)HTML/CSS - da' is my opinion!

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Jeg stemmer for at det er valgfritt, slik at de som vil kan knote med kode.

Slik at om en som kun har laga en fisk vinner, så må noken andre sette sammen sida for han? Nei, nei og atter nei - det blir for dumt..

 

Det er en sjøl som skal tape på å ikkje kunne HTML/CSS i webdesign sammenheng, så enkelt er det

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...