Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

EDIT: Og hva med dem som ikke "kan" grafikk da? Det blir jo det samme, bare andre veien. :roll:

De kan, hvis de føler for det, lage noe kult utelukkende bestående av kode.

 

For all del, jeg sier ikke, slik som du, at kun et bilde er tilatt og alle som bruker HTML og CSS blir diska. Det jeg mener, er at man burde få kunne gjøre som man vil, og hvis man synes det er vanskelig å kode, kan man mekke koden etterpå, hvis enden er fornøyd med fisken. Bortsett fra hvis enden personlig sier at han ikke bryr seg om fisker, da.

 

Kod i vei. :)

 

Edit: Dette er et Webdesign, HTML og CSS-forum, ja.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin idè, enden. :) Sålenge vi får info om hvordan siden må være bygget opp, osv. :)

 

Er det ikke greiest at minstekravet er fisk? Om det er noen som absolutt insisterer på

å kode validert HTML og CSS, så må de gjerne det, men å konkurrere i å skrive kode ...

Ja, PoleCat, denne avdelingen heter Web-design, HTML og CSS,

men konkurransen heter designcompo. ;)

Lenke til kommentar
Om CSS er et minstekrav, kan noen fortelle meg noe som er rangert høyere enn CSS (som fungerer)..?
Validert HTML 4.01 Strict og CSS er et minstekrav, ellers blir en disket.

 

Av og til er du bare vanskelig.

Haha, ja det kan nok stemme, men slik du la opp setningen så var CSS et minstekrav, ergo ville en som ikke har peil på definisjonene tro at det finnes andre måter eller forbedringer av CSS som er sluppet og som fungerer. Det vil gjøre at personen blir feilinformert, og det vil vi ikke..? :)

 

Ja, jeg skjønte hva du mente, og nei jeg støtter deg ikke. En fisk som mistekrav, så kan de som heller MÅ ta steget fullt ut heller bare gjøre det.. Man har tidligere sett at det er dårlig oppslutning, og jeg tror den blir enda dårligere om man skal ha kode, da færre behersker validert kode. Jeg, for eksempel, møter alltid på problemer når jeg koder, alltid en browser som f0kker opp, og da blir det etisk feil å be en annen deltaker i konkurransen om hjelp for å rette opp feil..

 

Dessuten er HTML Strict latterlig, mener jeg, fordi den ikke takler target="_blank". HTML 4.01 [valgfri versjon] bør holde.

 

Blir for kjedelig at eneste forskjellen fra compo til compo, er hva som skal designes. Synes jeg.

Navn: Designcompo.. Hmz.. :hmm:

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det hadde vært veldig artig om det hadde vært mulig å få i gang i compo rettet mot selve kodingen og serverside programmering. Et greit første oppdrag kan være å lage et CMS for bedriften X og integrere det i siden Y (som godt kan være et resultat fra designcompoen) så godt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Ser ærlig talt ikke poenget i at validert HTML og CSS må være et minstekrav, siden man kan simulere alt som man kan lage med CSS og HTML i PhotoShop.

Enig.

 

Om CSS er et minstekrav, kan noen fortelle meg noe som er rangert høyere enn CSS (som fungerer)..?

Ikke enig; jeg synes compoen bør være vairert så alle kan få sjangsen til å gjøre det godt, ikke bare de som er spisialister i et emne.

 

XSL >= CSS

(om enn til et litt annet formål)

 

At koden fungerer og validerer gir et inntrykk av proffesjonalitet, og bør settes høyt. HTML 4.01 bør være et minimum, fordi da slipper vi target="_blank", validering på et høyere nivå kan gjerne telle positivt, selv om ikke doctypen nødvendigvis er av høyere nivå.

Lenke til kommentar

godt forslag enden.

stiller med litt bak polert her. synes godt compoen kan utvides til å legge med litt innhold og.

*gleder seg* :D

 

edit: grunnen til at jeg mener vi bør kode litt denne gangen og er at vi må se på det som litt ekstra trening. skal en bli god i noe må en få litt mer å bryne seg på etter hvert. de som ikke klarer å kode sammen designet de har laget får heller få litt hjelp eller noe. så lenge vi ikke krever xhtml så skulle vel det gå noen lunde greit.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Jeg er også enig med SirIce og PoleCat. Jeg ser absolutt ikke problemet med å annerledes regler én gang. Webdesign er ikke bare photoshop.

Man har tidligere sett at det er dårlig oppslutning, og jeg tror den blir enda dårligere om man skal ha kode, da færre behersker validert kode.

:hmm:

 

Dessuten snakker vi ikke om PhotoShop, men en fisk..

Lenke til kommentar
Dessuten snakker vi ikke om PhotoShop, men en fisk..

Vel, de fleste her på forumet bruker Photoshop til å lage sideutkast.

Og poenget var..?

 

@Zethyr; Tja, det er et spørsmål som må diskuteres selvsagt.. Men nå er det lissom ikke snakk om 1500 påmeldte, og jeg tror innsendingene blir flere om man ikke setter så høye krav..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...