Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Kvifor kan eg lese "Vi i Blest holder oss oppdatert når det gjelder det siste som hender i bransjen." på sidene dykkar, når dykk ikkje eingong snakkar sant? Har oppfatta det slik at Blest driv ein del med webdesign, og det blir veldig feil å komme med en slik påstand når de selg websider som er fra forige århundre.

Har nokon av dykk der på Blest nokon gong høyrt ordet "webstandardar"? Høyrt om www.w3.org ?

"Tidene endrer seg og teknologien utvikler seg. Som leverandør av webløsninger ser vi det som vår oppgave å sørge for at våre kunder blir tilbudt hensiktsmessige løsninger til enhver tid."

Jaha, dette gjer dykk med rotete og ustrukturert HTML samt ingen utbredt bruk av CSS? Har de prøvd å sjå litt på eigne sider med ein mobiltelefon, PDA e.l.? Veldig, veldig lite brukervennlig - jo - nettopp PGA. at dykk ikkje har fulgt webstandardane som er utvikla for at internett skal kunne fungere for alle, uansett medium brukt for å sjå sida, uansett tidspunkt, uansett. Får et inntrykk av at sidene er bygd med såkalla WYSIWYG (What You See Is What You Get) editorar, som gir eit dårleg inntrykk.

Anbefaler dykk å faktisk lære HTML og CSS fra bunnen av, og skrive strukturert - semantisk - kode fra no av.

www.htmldog.com er ein fin plass å byrje på, og på www.w3.org finn dykk spesifikasjonar til HTML/XHTML og CSS, samt ein del informasjon rundt emna.

- Arve Systad

....fra meg, til Blest. :woot:

Lenke til kommentar
brev

....fra meg, til Blest. :woot:

Flott initiativ, men jeg synes tonen din til dels er litt for skarp. Det er jeg er redd for er at dette resulterer i at at brevet forkastes som flisespikking fra en viktigper av en drittunge. Men vi får håpe at de tar dette til etteretning, og heller tilbyr deg en jobb som webdesigner :D

Lenke til kommentar
Flott initiativ, men jeg synes tonen din til dels er litt for skarp.

Var meininga å vere litt/veldig skarp.

Det er jeg er redd for er at dette resulterer i at at brevet forkastes som flisespikking fra en viktigper av en drittunge.

Er ingen andre enn dei sjøl som taper på akkurat det

Men vi får håpe at de tar dette til etteretning, og heller tilbyr deg en jobb som webdesigner :D

Hadde jo vert morro igrunn :D

Lenke til kommentar

Haha! :) Post evt. svar, da!

Oisann, det er jo på Lura i Sandnes. Kanskje jeg skal

ta meg en tur innom, og spørre de ut. :) Åsså for noen

grusomme referanser de har lagt bak seg, da. :p

Hjemmesida deres er grusom. Oioioi ...

----------------------------------------------------------------------

Sjekk logoen på Halfproject! Ligner litt på HW.no-logoen, jo ... Littegrann ...

----------------------------------------------------------------------

Inspirasjon ...

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Har en compoidè jeg vil lufte med dere:

Firmaet "mitt" har en begredelig hjemmeside. Hvordan stiller folk seg til en compo vedrørende redesign av denne siden? Jeg har personlig ikke noe å si på valg av design, og de som har dette vet ingenting om en eventuell compo.

Målet mitt er å få til et litt mer profft design enn det nåværende (holdes foreløpig skjult av hensyn til mitt eget selvbilde). Først etter at compoen er ferdig vil jeg tipse sjefene om at jeg har tilgang til alternative design fra unge, lovende designere. Designene er selvfølgelig deres intellektuelle eiendom, og skulle firmaet være interresert i å ta ibruk ett av de vil dette være en sak mellom de og dere. Av hensyn til egen integretet som arrangør vil jeg ikke blande meg annet enn at jeg er en formidler.

Noen som har noen tanker rundt dette?

edit; legger for sikkerhetsskyld til at jeg på ingen måte kan forestille meg at jeg har noen økonomisk vinnig i denne saken. Kommer jeg på noe, så er det mer eller mindre utelukket. Jeg vil bare ha mulighet til å kunne innrømme at jeg er affiliert med denne nettsiden uten å måtte bøye hodet i skam...

Endret av enden
Lenke til kommentar

enden: Ingen dum idè. Da kan kanskje et av forslagene bli satt til livs også en dag, det bør vel kanskje øke interessen litt. :thumbup:

EDIT: Men jeg stemmer for kodet utgave denne gangen, ikke bare bildefisker. Validert HTML 4.01 Strict og CSS er et minstekrav, ellers blir en disket. :D

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Ærlig talt. Man må da få kunne lage en fisk som et utkast, slik som det er ment å være. Liker enden det han ser, så kan den som laga fisken, eventuelt noen som er bedre å kode, kode sida. Ser ærlig talt ikke poenget i at validert HTML og CSS må være et minstekrav, siden man kan simulere alt som man kan lage med CSS og HTML i PhotoShop.

Lenke til kommentar

Har ikke tatt stilling til om det er fisk eller kode som gjelder. Personlig mener jeg at det ikke bør være noe problem å øke innsatsen litt med kode - vi er tross alt i forumet for webdesign, html og css, ikke bare webdesign.

Men det er klart at jeg vil ta det til etteretning om flertallet kun vil designe. Det jeg helst villa ha feedback på er gjennomførbarheten av oppdraget, da det ikke er direkte fiktivt lenger.

Når jeg tenker meg om blir faktisk dette tilsvarende kvasir-oppgaven. Den eneste haken er at jeg selv faktisk er tilknyttet oppdraget. Så lenge folk ser ut til å stille seg positive til dette så kan dere forvente en compo så snart hjemmesiden som skal redesignes er oppe og kjører :)

Lenke til kommentar
Om CSS er et minstekrav, kan noen fortelle meg noe som er rangert høyere enn CSS (som fungerer)..?
Validert HTML 4.01 Strict og CSS er et minstekrav, ellers blir en disket.

Av og til er du bare vanskelig.

Dette er et "webdesign, html og css"-forum, altså synes jeg også at html og css skal få være med, dette har ikke vært et krav i noen av compoene enda.

EDIT: Og hva med dem som ikke "kan" grafikk da? Det blir jo det samme, bare andre veien. :roll:

Side 500. :w00t:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...