enden Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2642457 Når fikk JavaScript dårlig støtte blant nettleserne..? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 At JavaScript har dårlig støtte er kanskje litt å ta i, men man burde lage en løsning som også fungerer for mennesker med JavaScript slått av. Jeg leste på forumet her at ca. 10% av Internett brukere enten har slått av eller har en ikke kompatibel JavaScript nettleser, men jeg fant ikke tilbake til innlegget. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 enden: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp Rull ned til "Java Script", og les. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Takk for en nyttig link. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Skulle gjerne sett en individuell listing for å se hvordan dette fordeler seg mellom kan ikke og bil ikke. Tipper hovedvekten ligger på vil ikke, så da er jeg såpass frekk på mine sider at jeg sier bite me om dere ike vil ha en dynamisk side. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Skulle gjerne sett en individuell listing for å se hvordan dette fordeler seg mellom kan ikke og bil ikke. Tipper hovedvekten ligger på vil ikke, så da er jeg såpass frekk på mine sider at jeg sier bite me om dere ike vil ha en dynamisk side. enden, jeg støtter deg fullt ut. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hw-treff? Hvor og når? HW-Nettverkstreff @ Rogaland Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) ... Og jeg på min side velger å ikke lage strukturert HTML på mine sider, for om de som besøker siden min ikke har en nettleser med støtte CSS, så skal de i alle fall ikke få informasjonen godt tilgjengelig heller, det er til pass for dem! (Ta ironien.) For en holdning. Det er greit når man mekker side selv, men om man lager sider for bedrifter og store selskaper, må man faktisk tenke på alle andre, og ikke seg selv. Edit: @ enden og kaffenils, altså. Endret 20. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 For en holdning. Det er greit når man mekker side selv, men om man lager sider for bedrifter og store selskaper, må man faktisk tenke på alle andre, og ikke seg selv. Ehm, ok? Aldri gjort det liksom... Jeg sier jo ikke at jeg lager hele siden i javascript, men noen funksjoner er faktisk bedre å scripte clientside, og da velger jeg å gjøre dette. Siden er fortsatt lesbar, men noen funksjoner mangler for de som skrur av js. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 enden: Ja, jeg er helt enig, bruk JS, men aldri på vitale deler av siden, som i en meny el. Misforstå meg rett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Skal innrømme at jeg uttrykte meg litt bastant med bite me kommentaren Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Skal innrømme at jeg uttrykte meg litt bastant med bite me kommentaren Man må være litt bastant, ellers glir mye ubemerket forbi.. Heh, har hatt to timers foredrag om datamaskinens historie og oppbygning.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 JavaScript er i seg selv en flott ting, bare man ikke bruker det på vitale deler av siden, som MrBerg sier. Hadde en diskusjon på vår lille IRC-kanal med noen for en stund siden, og da (tror) jeg at vi kom frem til at JS godt kan brukes til å fremheve detaljer og lignende på en side. Dunstan har tatt det litt vel langt, siden han bruker det til å vise interessante beskjeder (den lille "Panorama Information"-fliken helt til høyre), men det meste er fint i små mengder. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Technorati har en fin guide til blogging, og forklarer hva blogging egentlig er. Endret 20. august 2004 av SirIce Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 jeg har fem spørsmål til dere: hva er css2? hva er filetternavnet? stilark.css2??? hva er nytt i css2? er css2 helt nytt? noen som vet dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 En oppdatering av css1 med mer funksjonalitet De kommer nok til å gå om hverandre med samme etternavn (.css) Les mer på w3.org eller w3schools.com (sitter på modem, så jeg idder ikke hente full URI) Css2 er jobbet med lenge, men er vel ikke en offisiell standard enda Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 *Rette på enden* CSS 2: W3C Recommendation 12-May-1998 CSS 2.1: W3C Candidate Recommendation 25 February 2004 CSS 2 er altså standard, mens CSS 2.1 fremdeles bare er en kandidat. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) CSS2 revision 1 corrects errors in CSS2 and adds a few highly requested features originally planned for CSS3, which have already been widely implemented. But most of all CSS 2.1 represents a "snapshot" of CSS usage: it consists of all CSS features that are implemented interoperably for HTML and XML at the date of publication of the Recommendation. 2.1: Forventet rekommandasjons dato(måned) er November 2004. les mer her: Css roadmap Css - Homepage Happy Hour: innlegg nr. 98 Endret 21. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Bah, jeg snakket jo om CSS3 jeg da jeg tenkte lansering Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bah, jeg snakket jo om CSS3 jeg da jeg tenkte lansering Tror ikke det finnes en fastsatt dato for lansering (rekommandasjon) av css 3. Men du finner allerede en del info om hvordan css 3 er forventet å bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå