Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... Og jeg på min side velger å ikke lage strukturert HTML på mine sider, for om de som besøker siden min ikke har en nettleser med støtte CSS, så skal de i alle fall ikke få informasjonen godt tilgjengelig heller, det er til pass for dem! (Ta ironien.)

 

For en holdning. Det er greit når man mekker side selv, men om man lager sider for bedrifter og store selskaper, må man faktisk tenke på alle andre, og ikke seg selv.

 

 

Edit: @ enden og kaffenils, altså.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
For en holdning. Det er greit når man mekker side selv, men om man lager sider for bedrifter og store selskaper, må man faktisk tenke på alle andre, og ikke seg selv.

Ehm, ok? Aldri gjort det liksom...

 

Jeg sier jo ikke at jeg lager hele siden i javascript, men noen funksjoner er faktisk bedre å scripte clientside, og da velger jeg å gjøre dette. Siden er fortsatt lesbar, men noen funksjoner mangler for de som skrur av js.

Lenke til kommentar

JavaScript er i seg selv en flott ting, bare man ikke bruker det på vitale deler av siden, som MrBerg sier.

Hadde en diskusjon på vår lille IRC-kanal med noen for en stund siden, og da (tror) jeg at vi kom frem til at JS godt kan brukes til å fremheve detaljer og lignende på en side.

Dunstan har tatt det litt vel langt, siden han bruker det til å vise interessante beskjeder (den lille "Panorama Information"-fliken helt til høyre), men det meste er fint i små mengder. :)

Lenke til kommentar

En oppdatering av css1 med mer funksjonalitet

De kommer nok til å gå om hverandre med samme etternavn (.css)

Les mer på w3.org eller w3schools.com (sitter på modem, så jeg idder ikke hente full URI)

Css2 er jobbet med lenge, men er vel ikke en offisiell standard enda

Lenke til kommentar

CSS2 revision 1 corrects errors in CSS2 and adds a few highly requested features originally planned for CSS3, which have already been widely implemented. But most of all CSS 2.1 represents a "snapshot" of CSS usage: it consists of all CSS features that are implemented interoperably for HTML and XML at the date of publication of the Recommendation.

 

2.1: Forventet rekommandasjons dato(måned) er November 2004.

 

les mer her: Css roadmap

Css - Homepage

 

Happy Hour: innlegg nr. 98 :eek:

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...