Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:dontgetit: ok, hvis jeg prøver meg på denne:

<?php
error_reporting(0);
$filnavn = $_GET['s'];
$filendelse = '.php';

if (!eregi("^((.*)/)", $filnavn)) {
 include $filnavn . $filendelse;
}
else {
 include "404.php";
}
?>

i "$filnavn = $_GET['s'];" skal jeg bytte ut "s"en med filnavnet uten .php?

eller skal jeg bytte ut hele "_GET['s']"?

Lenke til kommentar
Dette er en beskrivelse som nok passer de fleste norske personlige hjemmesider, og ettersom mange personlige hjemmesider har bloggutforming, er den gyldig også for et stort antall blogger. Men det er langt fra tilfellet at alle blogger er monomant fiksert på personlig innhold.

"I de aller fleste tilfeller" :)

 

Jeg kjenner ikke til den eksakte sammenhengen mellom popularitet og «lameskap», men en ting jeg vet er at dette er et utrolig populært forum – og at å debattere på nettet er en langt fra original beskjeftigelse. Kanskje du, med dine så langt 3 970 innlegg, kan opplyse oss om hvor «lamt» det er å ferdes på et forum som dette?

 

Præhæhæhæ. Poenget mitt var vel mer at mange blogger har et utrolig monotont innhold, ikke veldig progressivt for å si det slik.

 

Ps. You've been trolled.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Hvis du bare skal ha en enkel include, f.eks. for å inkludere en meny eller en footer, går det helt fint.

 

Husk for all del at artikkelen min handler om dynamisk include, som er noe helt annet enn det polert skrev, en statisk include. Er ingen vits med masse error-control og henting av include-fil fra URL hvis man bare skal inkludere en meny, footer eller CSS-regel.

Lenke til kommentar
"I de aller fleste tilfeller" :) […] Poenget mitt var vel mer at mange blogger har et utrolig monotont innhold, ikke veldig progressivt for å si det slik.

Det er tydeligvis forfengt å argumentere videre, men likevel: Det er fortsatt blogger generelt vi snakker om, ikke sant? Dette omfatter f.eks. politiske blogger, musikkorienterte blogger, blogger om mat, blogger om fotografering, blogger om dataspill og blogger om nettsideutvikling (sistnevnte utgjør for øvrig en vesentlig del av min egen bokmerke-samling). At disse bloggene ikke nødvendigvis er så veldig progressive (dvs. at de beveger seg noe særlig utover fastlagte emner) kan jeg ikke se som noe stort problem, så lenger de dreier seg om emner jeg selv er interessert i. Rene «erfaringsblogger» har derimot heller ikke jeg noen særlig stor interesse for, men også disse utgjør en egen kategori, og er i svært liten grad representative for det myldret av forskjellige blogger som fins på Internett.

 

Det kan riktignok påpekes at alle blogger har en viss personlig vinkling, da de som regel alle tar et visst utgangspunkt i forfatterens egne erfaringer. Men å hevde at alle blogger «i de aller fleste tilfeller» omhandler «alt hver og en person gjør, på rusten norsklish», er rett og slett vrøvl. Dette er kritikk som kan reises mot virkelig personlige norske blogger, eller kanskje aller helst mot det norske folks språkferdigheter, men det er langt fra tilstrekkelig nok til å kunne fastslå at blogging i seg selv er «lame». (Du står imidlertid fortsatt fritt til mene hva du vil, naturligvis.)

 

Ps. You've been trolled.

Vel, det var i alle fall uforutsett at du ville gå ut offentlig og erklære deg selv et troll – det skal du ha.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar
Rene «erfaringsblogger» har derimot heller ikke jeg noen særlig stor interesse for, men også disse utgjør en egen kategori, og er i svært liten grad representative for det myldret av forskjellige blogger som fins på Internett.

 

^^ Altså, jeg snakker vel i bunn og grunn om personlige blogger alà "livejournal". Tror egentlig du tar tegninga, men heller absolutt MÅ være overdrevet politisk korrekt og påpasselig. Aksepter at jeg synes blogger stort sett er ufattelig uinteressante. Men herre min hatt, jeg har aldri uttalt meg som om dette skulle være en ufattelig alvorlig sammenheng, jeg bare lufter mitt noe kontroversielle, og høyst generaliserende syn på web-moten.

 

Vel, det var i alle fall uforutsett at du ville gå ut offentlig og erklære deg selv et troll – det skal du ha.

 

Pøh. Alle troller litt i blandt. Tidligere i uka klarte jeg å erte på meg halve #WDS fordi jeg mobba sider med lange, totalt irrelevante navn, halvtomme porteføljer, kunstbilder hentet fra en eller annen stockside i header og null innhold. Det ligger NOE bak, men egentlig er det bare gøy å provosere. :fun:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Pøh. Alle troller litt i blandt. Tidligere i uka klarte jeg å erte på meg halve #WDS fordi jeg mobba sider med lange, totalt irrelevante navn, halvtomme porteføljer, kunstbilder hentet fra en eller annen stockside i header og null innhold. Det ligger NOE bak, men egentlig er det bare gøy å provosere. :fun:

å? Fortell, vær så snill :D

Lenke til kommentar

Jaja, da var tiden kommet til meg også. Jeg lager blogg.

 

Er sterkt i tvil om det jeg har plottet ned i en fisk er noe å satse på.

Noen som har tanker omkring eller tips? Link til nye clickART.

 

Med det samme kan jeg nevne: Etter hvilken header som brukes

(random headers) skifter farge på hn-elementene, linkfarge

og muligens også de boksene som nå er mørke.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
^^ Altså, jeg snakker vel i bunn og grunn om personlige blogger alà "livejournal".

Vel, dette var ikke noe som framgikk på noe vis av dine tidligere innlegg.

 

Tror egentlig du tar tegninga, men heller absolutt MÅ være overdrevet politisk korrekt og påpasselig.

Overdrevet politisk korrekt? Jeg bare påpeker vesentlige logiske brister i argumentasjonen din. Det er da ikke mitt problem at du for øyeblikket er politisk ukorrekt?

 

Aksepter at jeg synes blogger stort sett er ufattelig uinteressante. Men herre min hatt, jeg har aldri uttalt meg som om dette skulle være en ufattelig alvorlig sammenheng, jeg bare lufter mitt noe kontroversielle, og høyst generaliserende syn på web-moten.

Når du lufter meningene dine på et offentlig forum som dette, må du regne med å få tilbakemeldinger. Det er da ikke helt urimelig?

 

Alle troller litt i blandt.

At alle provoserer litt iblant, har du nok helt rett i. Men en provokatør er ikke nødvendigvis – faktisk heller sjelden – et troll. Det er hensikten det kommer an på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...