jorgis Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 position:relative; Hvilken browser tester du i, btw? Hvis det er IE, må du kanskje bruke text-align:center; Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Nei, fortsatt ingen forandring. Bruker IE... html <html> <title>Ace_Ventuora</title> <head><link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" /></head> <body> <div id="Side"> <h1>Hallo</h1> </div> </body> </html> Css body { width: 100%; height: 100%; background-color: #DBDBDB; background-image: url(images/1.jpg); background-repeat: repeat-x; } #Side { position: relative; margin-left: 0 auto; margin-right: 0 auto; display: block; text-align:center; width: 500px; height: 500px; background-color: #A4C0A3; } Skjønner ikke hvorfor det er slik.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Kunne du lastet det opp ett eller annet sted, så jeg kan teste litt? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 http://home.no/nir/test/ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Takket være Web Developer Toolbar fant jeg ut at feilen lå i margin-left:dfs; og margin-right:fsdkfj; sett følgende istedenfor: margin:0 auto; Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Jeppsann. Da funker det på web, men ikke lokalt med IE, derimot bra med FireFox. FireFox var bra det gitt. Takker alle for hjelp Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Legg til text-align:center; i body {} som jorgis nevner over her.. IE trenger det for å få det til å funke.. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 noen som har en url til en side som forklarer hvordan man lager en div? så langt har jeg lært meg dette: <div id="ettellerannet"> </div> men hva skal liksom stå mellom der? noe som angir høyde og sånt tenker jeg på.. jeg fant ikke noe på w3schools.com Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Man åpner en div slik; <div id="navn"> og lukker en div slik; </div> Mellom åpnings og lukkingstagen så fyller man inn innhold. Hvordan diven skal oppføre seg og se ut, det definerer man i CSS. Les litt om CSS på www.w3schools.com Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Hvordan diven skal oppføre seg og se ut, det definerer man i CSS. aaaaah! nå skjønner jeg . jeg trodde det skulle være i html jeg.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 noen som har en url til en side som forklarer hvordan man lager en div?så langt har jeg lært meg dette: <div id="ettellerannet"> </div> men hva skal liksom stå mellom der? noe som angir høyde og sånt tenker jeg på.. jeg fant ikke noe på w3schools.com Les og lær på http://www.htmldog.com. les igjennom alle HTML og CSS tutorials du finner, så lærer du sikkert litt Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 tusen takk arve87 og Marvil. jeg har lest litt nå og klarte å sette sammen dette som dere ser skulle jeg hatt fler div'er bortover. men jeg finner ikke noe sted på verken htmldog eller w3schools hvor det står hvordan man plasserer div'ene bortover (ved siden av verandre) jeg har lett ganske nøye og finner ingenting. står det der i det hele tatt? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du setter flere etter hverandre med float: left (eller right) skal de komme vedsiden av hverandre. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du setter flere etter hverandre med float: left (eller right) skal de komme vedsiden av hverandre. Sålenge det er plass til det vel og merke. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Hvis du setter flere etter hverandre med float: left (eller right) skal de komme vedsiden av hverandre. det funka det. men nå er jo de venstre boksene helt til venstre og de høyre boksene helt til høyre.. se her hvordan kan jeg få de høyre boksene helt inntil de venstre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Sett float:left; på alle boksene. Lenke til kommentar
N* Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Sett float:left; på alle boksene. det funka. takk mr.berg Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Dum som jeg er så husker jeg ikke å bookmarke alt jeg burde Det jeg lurer på nå er link til et sted med fine og bra bakgrunder til hjemmeside bruk. ala tapet. Som jeg har sett fler har brukt. bla blog til PoleCat ( nice work) og en ting til: blog eller blogg ? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 Svendsen: www.squidfingers.com og www.k10k.net. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. august 2004 Rapporter Del Skrevet 13. august 2004 og en ting til: blog eller blogg ? blog = weblog (engelsk) blogg = weblogg (norsk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå