Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en liten ting kalt pixelstreet

en liten forklaring, og hva som er planene fremover.. for min del..

 

Ok.. nå har det stått stille her egentlig ALT for lenge...

Jeg har hatt "ferie" fra forumet, hosten min kutta ut CFML (var ikke jeg medeier på den servern? hmm.. ), alt i alt.. ting har stått stille...

 

but.. no more!!

 

/me flytter til oslo fra midten av august.. til fin liten 16kvadrat med enda finere 10mbit fra bredbandsbolaget..

 

planene er:

- ny server

- nye sider ;)

 

om det fortsatt er stemning for ny pixelstreet... så..

har pixelstreet plass på den nye boxen...

dvs.. ikke noe restriksjoner på utlinje i form av gb/mnd, JEG som er admin og sitter ved siden av boxen (ikke så mye nedetid som forrige gang.. :wee: ) og ny CFML server (BlueDragon)..

 

 

 

så.. er det fortsatt stemning for pixelstreet? event. v2/3 med EKTE pixelstil.. ? eller?

Lenke til kommentar
en liten ting kalt pixelstreet

en liten forklaring, og hva som er planene fremover.. for min del..

 

Ok.. nå har det stått stille her egentlig ALT for lenge...

Jeg har hatt "ferie" fra forumet, hosten min kutta ut CFML (var ikke jeg medeier på den servern? hmm.. ), alt i alt.. ting har stått stille...

 

but.. no more!!

 

/me flytter til oslo fra midten av august.. til fin liten 16kvadrat med enda finere 10mbit fra bredbandsbolaget..

 

planene er:

- ny server

- nye sider ;)

 

om det fortsatt er stemning for ny pixelstreet... så..

har pixelstreet plass på den nye boxen...

dvs.. ikke noe restriksjoner på utlinje i form av gb/mnd, JEG som er admin og sitter ved siden av boxen (ikke så mye nedetid som forrige gang.. :wee: ) og ny CFML server (BlueDragon)..

 

 

 

så.. er det fortsatt stemning for pixelstreet? event. v2/3 med EKTE pixelstil.. ? eller?

Jeg stemmer for Pixelstreet v2 eller noe sånt... men håper kravene blir høyere. (dvs. at ikke alle som vil får vært med... bare de som har laget pixelhus i ekte pixelware)

Lenke til kommentar

En gang, for leeenge, lenge siden var denne delen av forumet et fint sted å være. Alle ble godt mottatt av alle, og folket var behjelpelige enten det gjaldt problemer med kode , kritikk på arbeid eller rett og slett bare designhjelp. Vedr. sistnevnte tror jeg det er få forum her i verden som kan stille opp med noe som helst mot det som en gang ble utdrettet av medlemmene herfa. Hele design ble laget, ofte flere bidrag til samme person. Enestående.

 

Etterhvert ble flere og flere fenget av denne fantastiske hjelpegleden og engasjementet, og delen vokste stadig fort. Som i alle tilfeller, finnes det alltid noen som skal dra utnytte av en situasjon, som også skjedde her. Plutselig trodde man det var "vanlig" at derom man spurte etter noe, stod en annen klar med et produkt i neven med en gang.

Ikke bare dette, men også den generelle oppførselen til disse omtalte "utnytterene" var både frekk og spydig, noe som ofte førte til krangel og irritasjon.

 

For å toppe det hele, har et fåtall medlemmer fra dette forumet funnet ut at det å stjele fra andre, ikke betyr så mye for de som sitter i andre enden. Det er visstnok ikke like "alvorlig" som in real life.

 

Dette har gjort at noen av forumets faste medlemmer ikke lenger ønsker å være like hjelpsomme som før, ikke ønsker å legge ut sine egne arbeider, ikke ønsker å ta i et tak for folk som ikke ønsker å gi noe igjen.

 

Kreative og hjelpsomme HalTan har vel mer eller mindre gitt opp for lengst. Det kan jeg godt forstå. Jeg er sikker på at det er flere som tenker det samme, noe som kanskje vil føre til at kompetansenivået faller i bakken til slutt.

 

Så til slutt vil jeg bare be alle sammen om å lese denne lille innføringen, selv om den tydeligvis blir oversett av de fleste.

Selv går jeg aldri rett inn i et forum uten å sjekke ut "forholdene" litt på forhånd, det synes jeg også flere burde begynne med, både for sin egen og andre sin del.

 

Kanskje jeg bare er sur og gretten. Kanskje jeg bare krever for mye av andre. Men that's my case, now lets move on.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...