Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den klikker fordi jeg la inn <?. Da vil den tolke det som om PHP-parseren skal starte.

Skal du jobbe videre med XML (f.eks. ved blanding av XML-språk eller RSS-generering), er det en god ide å skru av «short open tags». Dette kan du gjøre i en passende .htaccess-fil med en php_flag-anvisning:

 

php_flag short_open_tag off

Lenke til kommentar

Tenkte sånn ca det samme som mavva, bare at jeg vet hva en blog er da :tease:

 

Teh Link

 

 

Edit:

 

A blog is basically a journal that is available on the web. The activity of updating a blog is "blogging" and someone who keeps a blog is a "blogger." Blogs are typically updated daily using software that allows people with little or no technical background to update and maintain the blog. Postings on a blog are almost always arranged in cronological order with the most recent additions featured most prominantly.
Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Den klikker fordi jeg la inn <?. Da vil den tolke det som om PHP-parseren skal starte.

Skal du jobbe videre med XML (f.eks. ved blanding av XML-språk eller RSS-generering), er det en god ide å skru av «short open tags». Dette kan du gjøre i en passende .htaccess-fil med en php_flag-anvisning:

 

php_flag short_open_tag off

Det løser likevel ikke problemet, for man kan fortsatte putte inn <?php. Jeg bruker shorttags til alle scriptene mine, og foretrekker derfor å skrive ut XML-data med echo. Iallfall starttaggen.

 

 

Jorgis: Du skal alltid strippe/adde slashes før du sjekker variablene. Slik scriptet ditt er nå kan jeg enkelt putte inn en rekke tomme poster, selv om du har prøvd å sperre for det. Grunnen er ganske enkelt at jeg kan komme forbi if-spørringen din ved å putte inn en HTML-tag, som senere i scriptet blir strippet vekk. Resultatet blir en tom variabel som blir skrevet til filen.

Lenke til kommentar
Skal du jobbe videre med XML (f.eks. ved blanding av XML-språk eller RSS-generering), er det en god ide å skru av «short open tags».

Det løser likevel ikke problemet, for man kan fortsatte putte inn <?php.

Det sa jeg heller ikke at det ville gjøre, men det kan spare deg for mye bry på lengre sikt. Om du kun bruker standard åpningstagger (<?php), er du garantert at koden din vil kunne parses på alle servere med PHP (samt fargelegges riktig i tekstbehandlingsprogrammer med samtidig fargekoding av PHP og XML), og det blir lettere å utveksle kode med andre. Om du også skrur av «short open tags», er du ikke nødt til å ty til echo-kommandoen e.l. hver gang du har behov for å skrive ut XML-kode som begynner på <? (XML-deklarasjonen og -prosesseringsinstruksjoner).

 

Et annet moment er at det meste av PHP-kode du finner på nettet kun gjør bruk av <?php-taggen, av grunnene nevnt over. Om du så ønsker å være konsekvent og kun bruke én type tagger (et prinsipp som kunne vært nevnt i Programmer.no-artikkelen «Kunsten å skrive god kode»), må det altså en brysom søk-og-erstatt-operasjon til hver gang du henter noe derfra.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar

ADVARSEL! Nå er det visst slutt på å bruke smileys på websider:

 

  Warning! Some people make the mistake of referring generically to icons as "smileys" or "smilies. This is an incorrect use of our "SMILEY®" trademark. Please make sure that you refer to "SMILEY®" only as a trademark for the icons (or other products and services) of SmileyWorld, Ltd.

 

Selvfølgelig, en patent på et ord er ikke dumt. Tror jeg skal ta pantent på bokstaven E, den er jo mye brukt har jeg hørt.

 

Men, for alle som nå må slutte å bruke smileys/emoticons, her er løsningen ( ^___ ^ )

 

japanske smileys!! visste du foresten at det finnes en hel internettside som handler bare om det?

 

http://club.pep.ne.jp/~hiroette/en/facemarks/

 

en hel liten studie om forskjellene mellom japansk og amerikansk datakunst :w00t:

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
En kompis av meg (Eivind Lied) skal redesigne siden sin, og siden jeg kjeda meg litt i kveld, så snekra jeg sammen et forslag til han.

 

Menyen skal da komme over innholdet, men det får han fikse selv.

 

Er det brukbart? :shrug:

Han er freelance webdesigner, og lager ikkje heimesida/porteføljesida si sjøl? Litt ironisk, IMO :p

 

Litt for simpel, blei liksom berre et bilde med tekst under. Litt dårlig kvalitet på header også.

Lenke til kommentar

Har et lite problem i photoshop som jeg trenger hjelp til. Tror ikke det er vits å lage ny tråd, så jeg spør bare her.

 

Har en logo med skrift som går i en sirkel rundt logoen. Har løst dette ved å binde teksten til en path (se her). Problemet er at skriften som er nede blir opp-ned (se her).

Jeg vil at skriften ("anno 2003") skal vende oppover i U-form, slik at skriften leses rett vei istedenfor opp-ned.

Metoden jeg prøvde var å lage en path som gikk langs ytterkanten av sirkelen, slik at jeg kunne skrive på innsiden, men det fikk jeg ikke til.

 

Noen som har en lur idé?

 

Takker for hjelp.

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...