Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hvordan, if I may ask? Hvorfor må det være snakk om fast bredde? (Skjønner ikke helt...)

Fordi man kan bruke et bakgrunnsbilde til å simulere lange kolonner (gjør det på hjemmesiden min), men fordi man ikke kan strekke bildene horisontalt enda så må man ha et fast bakgrunnsbilde og en kolonne med fast bredde som passer i den bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi man kan bruke et bakgrunnsbilde til å simulere lange kolonner (gjør det på hjemmesiden min), men fordi man ikke kan strekke bildene horisontalt enda så må man ha et fast bakgrunnsbilde og en kolonne med fast bredde som passer i den bakgrunnen.

Ikke for å virke helt fjern, men uansett; noen som kan vise dette ved hjelp av et eksempel eller lignende? Hos meg blir det ikke korrekt i alle fall...

Lenke til kommentar
Hva synes folket om dette designet? Meningen det skal være mørkt, men ble det for kontrastløst?

Vel, igrunnen, ja. For eksempel kunne all tekst vært i en liten kontrastfarge?

Kan vel egentlig ikke komme med et bedre forslag enn det. ;)

 

Men jeg synes flodhest begynner å komme inn i de rette baner igjen nå!

Det så veldig bra ut! Jeg er ingen interface-fan, men dette ble - som kanskje

er en mix av interface og "normalt" - veldig bra! :) Litt kjapp kritikk under:

 

- en smule mye skinn i overskriftene til boksene? du skjønner?

- ramma rundt menyvalgene, den som ligger helt tett innpå, ble litt lys

- støgg farge på de små, avrunda dingsene like under menyvalgene

- "Innervision" i header gav meg stikkordet: stilblanding. men var litt kult!

- kjip mouseover i menyen

 

Men det så veldig bra ut! Hadde vært storveies å sett ferdig versjon! :w00t:

Lenke til kommentar
Hva synes folket om dette designet? Meningen det skal være mørkt, men ble det for kontrastløst?

:woot:

 

Liker:

- Headeren egentlig. Et lite tips er kanskje å la feltet til høyre med den greia (som snytt ut av en tutorial :p) ligge til en viss grad innenfor rammen med debn mørke bakgrunnen. "Slagordet" synes jeg du kan droppe.

- Innholdsfeltet. Fin og enkel avskilling. Veldig bra.

- Fargene. Selv om den ene blåfargen (til høyre og venstre for menyen) bryter veldig med de andre.

- Linjen som du sikkert skal bruke til å skille nyhetene med. :w00t:

 

 

Liker ikke:

- "Overskriftene". De som er på toppen i boksene. La teksten komme mer frem, demp det lyse feltet i toppen og muligens også vurdere annen font.

- Selve menyen er grei, men alt rundt var det ikke. Med det mener jeg boksen som menyen er satt i. De "detaljene" nede til høyre på denne var ikke veldig bra for å si det rett ut. Skillelinjen mellom "Meny" og selve innholdet i menyen bør du egentlig også droppe fra mitt synspunkt.

- Skriften i header (3D) har antydning til jaggies, og jaggies liker vi ikke.

 

Godt jobba. :thumbup:

Lenke til kommentar

- Har faktisk tenkt å la den blå greia til høyre være innenfor ramma, men det har blitt med tanken. Kan prøve å gjøre det :) Faktisk, kan ikke huske å ha brukt noen tutorials til denne, selvom jeg veldig godt vet at det ser sånn ut :/

 

- Greit, slagordet kan jeg ta bort, eventuelt bruke et annet sted.

 

- Angående den blå fargen på hver sin side av menyen, er det den mørkeste du mener? Skal se hva jeg kan få gjort med det ;)

 

- Tenker jeg gjør om hele menyen, med nærmere ettertanke ser den litt hvalvveis ut.

 

- Skal se om jeg greier å bekjempe jaggiesene ;)

 

Takker for grundig kritikk! :)

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
- Angående den blå fargen på hver sin side av menyen, er det den mørkeste du mener? Skal se hva jeg kan få gjort med det ;)

Photoshop gir meg #04203A på den fargen.

Det er den skarpeste av blåfargene, den finnes HELT til venstre på selve designet i en linje nedover.

 

Det var ikke slagordet i seg selv det var noe "galt" med, heller plassering og formatering. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...