Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hmm, har begynt på nytt design til teh side no, håper det går bedre denna gangen. Blir litt meir grafisk også, no :)

Så trur eg eg vil dele domenet i tre, kanskje:

  • Portfolio (hoveddomene)
  • Personlia + en liten blog (subdomene)
  • Tutorials (subdomene)

Går det an, eller? :p

det er noe liknende jeg har tenkt å gjøre å bare i en litt annen prioritering..

synes det funker bra, men da bør du lage en spash på hoveddomenet hvor du kan velge hvor du vil gå, ellers kan du risikere at noen ikke finner frem til siden de vil inn på..

 

det er hvertfall sånn jeg har tenkt å gjøre det, når jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Splash er unødvendig -> Lag en oversiktilig meny, som alle ser med én gang.

skal du blande 3 forskjellige emner på en side?

det går jo helt fint å lage en side som er oversiktlig nok til å kunne innholde alle 3 emnene, men om en potensiell kunde som kan kjøpe webside av Arve kommer inn på siden og leter litt i menyen og vips der finner han eksempelvis bilder fra sist (tja) arve var på fylla :p eller en personlig shoutbox... Det har jo absolutt ikke noe med han/hun som har tenkt å kjøpe seg webside og kanskje han stikker igjen.

 

poenget her er ikke å skjule det som kunne vært på den personlige siden, men å gi brukeren et valg til å begynne med slik at han kan gå der han vil. når han/hun er ferdig å se på websidene som arve har laget er splashen glemt og han gikk ikke inn på hverken den personlige siden eller siden mer tutorials.

 

derfor jeg tror splash kan være greit :)

Lenke til kommentar

Sitter og jobber med et nytt prosjekt, og har noen mindre CSS-problemer. HER er siden, og det oppstår to problemer (med IE6 i alle fall). Det ene er at topp-delen blir 1px større når jeg går over menyen, det andre er at logoen ikke vises slik den skal. Noen guruer som kan rette opp mine feil? Har ikke jobbet med hjemmesider på nesten et halvt år, så har glemt en del basic stuff :whistle:

 

EDIT:

Og jeg er ikke helt sikker på at siden er semantisk korrekt... :cry:

Så bare si ifra så skal jeg rette opp! (Veldig usikker på om menyen er korrekt)

 

EDIT2:

Ja, jeg vet, blå er oppbrukt. Det trenger dere ikke kommentere :roll:

Endret av TiMMi-
Lenke til kommentar

http://w2.radio102.no/Live/fm020401.asx

http://w2.radio102.no/Live/pizza.asx

http://w2.radio102.no/Live/baretull.asx

 

Tre underholdande linker. Må opnast i IE though..

 

*stikke å hente boka mi :D*

 

Edit: har henta boka, den er feit :D

åsså begynte det selfølgelig å styrtregne et minutt før eg skulle av bussen, så eg blei klisjklæsjvåt :\

 

edit2:

Hah så kult det er å mikse med manuelle instillinger på kamera :woot:

fancy.jpg

^^ Det bildet synest eg var knall, og det skal eg lage ett eller anna fett utav :D

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis, hvis du har lenker ala typen "kategori/sidenavn/" i stedet for "index.php?kat=kategori&side=sidenavn" bør det vel gå greit?

Jo, det stemmer det, men mesteparten her på forumet (vet egentlig ikke om noen, jeg? :ermm: ), bruker ikke SSI i kombinasjon med mod_rewrite/en annen omskrivings-løsning.

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Et lite problem her. Sitter og jobber med den nye siden min, og har et lite problem med div'ene mine :blush:

 

Jeg ønsker å ha en div som inneholder 3 div'er. Hoved-div'en skal være relativ størrelse i forhold til den største av de 3 div'ene den inneholder, og de tre div'ene skal være samme høyde.

 

<div id="hoved">
 <div id="1">Innhold</div>
 <div id="2">Innhold</div>
 <div id="3">Innhold</div>
</div>

 

Tenker vi et eks hvor div 2 har mest innhold, så skal både div 1 og 3 ha like stor høyde som div 2, og likt for de andre div'ene. Hvordan gjøres dette?

Lenke til kommentar
Jo, det stemmer det, men mesteparten her på forumet (vet egentlig ikke om noen, jeg? :ermm: ), bruker ikke SSI i kombinasjon med mod_rewrite/en annen omskrivings-løsning.

jøsst y00 wait!

 

Stemmer det at du i ditt rewrite script, eller whatever du kaller det, at du skriver om heile "index.php?section=blabla" ?

 

Er det mulig å kun fjerne ".php?" og bytte det ut med en / - og så bytte ut alle & tegn med / ? Skjønner? :p

Lenke til kommentar
Tenker vi et eks hvor div 2 har mest innhold, så skal både div 1 og 3 ha like stor høyde som div 2, og likt for de andre div'ene. Hvordan gjøres dette?

<div id="hoved">
<div id="1">Innhold</div>
<div id="2">Innhold</div>
<div id="3">Innhold</div>
</div>

 

Jeg tipper litt her, men CSS'en vil sikkert bli noe á la dette (du må skifte 1, 2 og 3, tror ikke CSS tillater id'er med bare tall):

 

#1,#2,#3{height:100%}

 

Vil ikke de andre div'ene strekke seg i hoved-div'en da?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker at alle div'ene skal ha samme høyde, og at denne blir lik høyden til den høyeste div'en. Er ikke sikker på om det var det du svarte på... Men er det ikke mulig å sette høyden lik 100% i forhold til hoved-div'en? Vil ikke den bli like høy som den høyeste div'en den inneholder når man ikke setter absolutt høyde på den?

 

EDIT: leif

Endret av TiMMi-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...