Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, fikk ikke tid til å ta farvell før jeg dro, så det får bli nå :)

Sitter på en bedriten bibliotek-pc i Egersund akkurat nå, men internett er internett :p

Som noen av dere vet, så er jeg altså dømt til døden ved seiling i 1 år, :hrm: men jeg kommer sikkert tilbake en eller annen gang..

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få plassert tekst under bildene på denne siden?

 

Folka i VegiBoys vil at det skal være lit beskrivende tekst under hvert bilde, men jeg finner ikke ut noen måte å få teksten til å gå under bildene på, annet enn å bruke _rotete_ tabellkode, der bilder er inne i en tr, og tekst i en annen, på rekker nedover... :s Kanskje grunnen til at jeg ikke finner noen måte å gjøre det på er at klokka er kvart over 2, og jeg fortsatt er sliten etter hytteturen som det er bilder av på siden jeg linket til :p

 

 

 

 

Beklager hvis jeg har rappet kode som er copyrightet deg Arve.. Hvis jeg har det, må du bare si ifra, så skal jeg finne en annen løsning. Men du skal vite grunnen til at jeg rappet koden, hvis jeg har gjort det, og det er at den funker fordømt bra! :grin::thumbs:

Lenke til kommentar

<div class="thumb"><a href="#">bildelink</a><br>
<span class="comment">kommentaren her</span>
</div>

 

og så css koden

.thumb {
width: 150px;
border: 1px solid #CCCCCC;
margin: 15px;
padding: 10px;
float: left;
}

.comment {
width: 150px;
float: left;
}

 

 

det er selve prinsippet, men så må du nok fikse litt på .comment koden får å få teksten til å bli sånn du vil

 

edit: lite eksempel: http://predicted.net/test/bilde/

though uten bilder, men det får du nok til.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Det var jo det jeg sa... :p Jeg skal endre litt på det nå though.. Få opp "neste" og "tilbake" knapper i popupen... Så det blir ikke så likt etterhvert :)

åh, såg at du skreiv det no jah :blush:

 

Gjør meg null og ingenting... Når eg har lest litt php skal eg lage et nytt galleri sjøl, som skal vere så enkelt å bruke som overhode mulig. Vil prøve å få til at eg kun har ei index fil som eg legger i samme mappe som alle bilda, så lager den automatisk thumbnails og linker til alle bilda.. elns.. :p

 

Det får vere min visjon iallefall...

Lenke til kommentar

En grei visjon :)

 

Har fått et lite problem med IE og det galleriet nå da... I IE legger ikke bildene seg ordentlig etter at jeg la til kommentarer under bildet :( Noen som skjønner hva som er galt, og har en liten IE hack som kan fikse det? Jeg har prøvd en del ting, men alt funka dårlig..

 

Legger til linken på nytt jeg, for de som ikke gidder å gå en side tilbake: http://bilder.vegiboys.com

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...