Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
På grunn av at hele bredden nå blir kortere, og at scrollbaren egentlig fyller opp litt av selve "browservinduet". Når scrollbaren fjernes, blir denne delen lengre og dermed midtsilles den innenfor området.

Ah, skjønner. Nå lærte jeg noe i dag også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Inspirasjonssiden har skiftet adresse, update 'yer bookmarks. :w00t:

 

Link

Du er syk i hodet.

 

Har et spørsmål; tenkte jeg skulle forsøke å lage en side i kun css, men problemet er at jeg kan svært lite. Bør jeg lære det først, eller lage designet først? Tenkte at hvis jeg kanskje kunne det først, hadde det gitt meg en del friheter.

Lenke til kommentar
Du er syk i hodet.

:cry:

 

Har et spørsmål; tenkte jeg skulle forsøke å lage en side i kun css, men problemet er at jeg kan svært lite. Bør jeg lære det først, eller lage designet først? Tenkte at hvis jeg kanskje kunne det først, hadde det gitt meg en del friheter.

Hmmmm... Tricky. :hmm:

Vel, om JEG kunne "velge" tror jeg at jeg ville laget er relativt enkelt å greit design i første omgang, så du har noe å kode iallefall. Det var forsåvidt det jeg gjorde da jeg laget pc.demoted.org (som var mitt første egenkoda prosjekt), og slik som jeg, så er nok alle her veldig behjelpelige om du skulle ha spørsmål eller støte på problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

:thumbup:

 

Da gjør jeg det.

 

Edit: Bør jeg bruke dreamweaver?

 

Edit2: Bruker Adobe GoLive (og trives med det)

 

Edit3: :hmm:

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Edit: Bør jeg bruke dreamweaver?

 

Edit2: Bruker Adobe GoLive (og trives med det)

Smak og behag, det einaste du trenger er rein tekst, og syntax highlighting (forskjellige deler av koden har forskjellig farge, for å holde orden).

 

Deretter, er det kun å lese masse CSS guider, prøve seg fram og prøve å finne ut korleis ting faktisk fungerer. Dette kan du jo såklart best gjøre om du har et design du prøver å få til å kode skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes nok kanskje du skal lage et lite design, et forholdsvis enkelt sådan :) Det første designet jeg lagde som jeg bygde opp med bare CSS, var nesten _for_ enkelt. Når hadde jeg lagd sider med tabeller som var definert i css, så overgangen var ikke så stor, men gud for en lykke å ha bygd opp en side med bare CSS (og div's så klart) :grin:

 

Adobe GoLive funker fint det, du har bare bruk for Codeview delen av det uansett.

Lenke til kommentar
Har akkurat lastet ned Opera, it's a hole new world! Noen som vil dele litt kunnskap om Opera? Har hørt man kan ha bestemte sider til å åpne seg hver gang man starter programmet, hvordan gjør man dette? Noe mer jeg burdte vite?

Tools - Preferences (evt. Verktøy - Alternativer) <== Berre å rote litt att og fram så blir alt sånn som du vil ha det ;)

Og så bør du skru av alt av unødvendige verktøylinjer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...