enden Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 webkafeen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 webkafeen Ja, gikk litt vel OT der enden Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 Kom til å tenke på en ting.. Hvorfor må alle de forskjellige språkene kjøre forskjellige måter å kommentere kilden på? Skal du kommentere noe i HTML-koden din er det: <!-- Kommentaren min --> I CSS er det: /* Kommentaren min */ PHP har tre valg: # denne kommentaren kan gå over en linje // Det kan denne også /* Denne kommentaren kan gå over mange linjer */ ASP: 'Denne kommentaren kan gå over en linje Etc..etc.. Det hadde vært så mye bedre hvis alle de forskjellige språkene hadde brukt en måte for kommentering. Noen som vet hvorfor det er slik, eller er uenig? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Hehe.... Husker jeg skulle fikse på stilarket til vikingboard. Fikk parse error fordi mr. ue brukte //-kommentarer... Støtter forslaget om en generell kommentartype, men det finnes nesten allerede (ihvertfall CSS vs. PHP). CSS mangler //-kommentar, og har bare /* */ -kommentarer. Tror faktisk det er litt for at forfatteren(e) av et språk ikke skal bli beskylt for plagiat. # er forresten på vei ut av PHP. Endret 5. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) /* */ For flere linjer // For én linje Disse to burde holde i massevis, og HTML er vel eneste NON-MS-produkt som ikke støtter dem. MS Produkter må jo selvfølgelig gjøre alt på forskjellige måter, men det er lite å få gjort med dem. Jeg er selv vant med disse fra C++, og synes det er en fin praksis å holde seg til dem. // for stikkord, /* */ for forklaringer Endret 5. juni 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 Oj dette var vel ikke bra... Mozilla/5.0 (Windows; U; Win 9x 4.90; en-GB; rv:1.0.1) Gecko/20020823 Netscape/7.0 Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 vi sliter fortsatt med noen bugs etter at det nye desugnet ble hacket sammen litt for fort Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 Pikselfeil er teit. Meget teit. Pikselfeil er forresten noe man driter i hvis de kun oppstår i IE, men hvis det er Opera eller FF, prøver man å fikse. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 Pikselfeil er teit. Meget teit. Pikselfeil er forresten noe man driter i hvis de kun oppstår i IE, men hvis det er Opera eller FF, prøver man å fikse. Ja, og med den holdningen vil 90% av brukerne oppleve en pixelfeil, noe som mange vil se på som en mangler på kunnskap eller evne til å tilrettelegge seg markedet. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 5. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) har ett bitte lite problem ... i css koden på en side jeg holder på med så har jeg margin:0 auto; i body ... men det blir alikavel en glippe i opera ... noen som har råd ? EDIT; problem løst av en altvitende FuLu Endret 5. juni 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 hallois alle sammen. Sliter med noe her som antageligvis er "webcafè-føde" Sitter og forsker på div/css (begynte i går), greia er at test-siden som jeg slenger inn diverse css-snutter i vises forskjellig i mozilla/firefox/opera i forhld til IE. Greia er at jeg har satt sammen en provisorisk side og gitt sterke farger på alle delene av siden (da header, footer og alt det i midten). Problemet er at i firefox/mozilla/opera kommer ikke fargen på footer opp, og jeg skjønner ikke hvorfor.. sjekk her (får dere vel en god latter når dere ser siden tenker jeg , men er som sagt en test-side siden jeg sitter og lærer meg div/css og ellers er litt ny innen html). takker på fohånd for alle svar.. mvh håkon Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 prøv å legg til clear:both; i #footer Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 takkers! da det funka. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 synes dere innervision.no er et kult domenenavn? Vurderer å regge meg et navn nå, er luta lei av .tk og home.no Hvis ikke, noen andre dugendes forslag? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 Nå krever jo .no-domene eget organisasjonsnummer/foretaksnummer, men navnet "innervision" var diggbart! Mer eller mindre kule navn: - Mindtrip - Brainchild - Perspective - Blueprint - Reflection - Designdevision - Daydreaming - OwnThing - Adam - SpiceUp - Salt&Pepper - CoverShop - Point of view - Candystore - Splash - Form&Farge - Inter Vias - Whatever Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 Wow! Det var en fin plukkliste du kom med der Hva mener du med foretaksnummer? Må jeg være regga i bønnøysundregisteret da eller? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 Hva mener du med foretaksnummer? Må jeg være regga i bønnøysundregisteret da eller? Jupp. Synd, men sant. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 damn, jeg som var så fornøyd med det navnet.*sjekke ut andre alternativer* Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 damn, jeg som var så fornøyd med det navnet.*sjekke ut andre alternativer* *kremt* *host* Det går alltids ann hvis du har en kompis som har en kompis som kan skaffe ... ehmm ... Ja. Vi kan jo prøve å få ut av enzo hvordan han fikk tak i? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) damn, jeg som var så fornøyd med det navnet.*sjekke ut andre alternativer* *kremt* *host* Det går alltids ann hvis du har en kompis som har en kompis som kan skaffe ... ehmm ... Ja. Vi kan jo prøve å få ut av enzo hvordan han fikk tak i? Hehe, god ide BTW, vet noen av dere hvordan jeg får bakgrunnsfarge på det hvite i menyen her? http://www.nordichosting.com./script/SkjemaPro/domene.php kikket litt her, man kan vist velge om man er privat person eller bedrift..håper jeg slipper å regge meg som bedrift. Endret 6. juni 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå