Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Åja, så enzo leser løsningene mine og videreformidler dem til egen vinning? :mad:

:p

IE6 her, menyen ligger over i innholdet, og dermed flytter alt innholdet seg ned til under menyen. Men det var egentlig ganske tøft, såfremt du bare får en header der oppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åja, så enzo leser løsningene mine og videreformidler dem til egen vinning? :mad:

:p

IE6 her, menyen ligger over i innholdet, og dermed flytter alt innholdet seg ned til under menyen. Men det var egentlig ganske tøft, såfremt du bare får en header der oppe.

Haha, neida, jeg å enzo snakket om det igår faktisk :)

Det kunne blitt litt tøft ja, men plager meg at menyen ligger et par pixler over innholdet..har du noen forslag til hva som kan være feilen?

Zethyr:

Goooood! :wee:

Lenke til kommentar
Kul logo! Men hm, fat duo ... gordito ... kan jeg anbefale Fedon her?

Tja.. ikke noe galt med litt isolasjon her oppe i det kalde nord ;)

Skikkelig kul logo, men avslutt den første snømannen like langt over 'FAT DUO', som den andre snømannen slutter over 'PRODUCTIONS' ?? Høyden over teksten var best på den første snømannen, though.

Ja, stresset litt med det faktisk. Kan kanskje løfte den sorte litt opp?

Eneste jeg kan se er at det kanskje var litt rart at den sorte har mindre avstand fra "øye" (?) til "kropp" (?) i forhold til den blå. Ja, det er naturlig at folk er forksjellige, men kanksje i _så_ forskjellige.

Ja du har rett. Skal fikses. Øynene var noe jeg kastet på i siste liten for å vise tydeligere at det var 2 "snømenn" som dere kalte de så fint. Tror jeg bruker øyeavstanden til den sorte på begge?

Ellers takk for svar :)

Lenke til kommentar
Skikkelig kul logo, men avslutt den første snømannen like langt over 'FAT DUO', som den andre snømannen slutter over 'PRODUCTIONS' ?? Høyden over teksten var best på den første snømannen, though.

Ja, stresset litt med det faktisk. Kan kanskje løfte den sorte litt opp?

Vil tro det... :thumbup:

Lenke til kommentar

:lol:

Klarte å rote meg selv inn i denne siden. Ta en titt på de "gode" tipsene som kommer frem... :p

BTW:

<table style="filter:drop shadow(OffX='3', OffY='3', color=#c0c0c0)"><tr><td> DROP SHADOW </td></tr></table> 

Dette gir faktisk drop shadow på tekst i IE6... :p Gyldig CSS?

Lenke til kommentar

Note. This property is not defined in CSS1. Some shadow effects (such as the one in the last example) may render text invisible in UAs that only support CSS1.

Betyr det at det ikke er med i CSS1, men heller i CSS2? Altså at IE ikke liker den? Begynner i så fall å bli mer enn seriøst lei av IE.

Lenke til kommentar

Se her. En helt basic side med grei tekststørrelse? Slik ser stilarket ut:

body {
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:0.7em;
line-height:1.5em;
background-color:#FFFFFF;
}

Se hva som skjer når jeg legger til html, foran body:

Monget™

Blir jo veldig feil, dette. Ingen anelse hvorfor?

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Se her. En helt basic side med grei tekststørrelse? Slik ser stilarket ut:

body {
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:0.7em;
line-height:1.5em;
background-color:#FFFFFF;
}

Se hva som skjer når jeg legger til html, foran body:

Monget™

Blir jo veldig feil, dette. Ingen anelse hvorfor?

Dette er helt korrekt. Du setter først font-size til 0.7em i html, og ved å sette font-size på 0.7em også i body, så vil tekst størrelsen bli 70% av 0.7em. Altså, veldig lite :) Samme problemet oppstår sannsynligvis med line-height.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...