Lantador Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Siden kan ikke vises" for min del. Men får jeg spørsmål om å inst, plugin, eller er dette noe jeg må gjøre før jeg prøver meg på æøå.no domenene? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) www.blåbærsyltetøy.no linker direkte til http://www.domeneshop.no/faq.cgi?id=8 Synes forresten det er alt for mye styr med æøå-domener, spesielt siden det har vært lenge for .com-domener. Ta f.eks. www.øl.com, som carlsberg var så heldig å kapre... Endret 1. juni 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Laget en egen tråd om det jeg skrev akkurat her... Endret 1. juni 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg kan hjelpe til med det som trengs av serverside koding. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sigmoideus: Start en egen tråd du, sikkert mange som er interessert! Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 "Min" versjon med bruk av id er foretrukket, siden det gir en renere kode. http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-id The id attribute has several roles in HTML: * As a style sheet selector. * As a target anchor for hypertext links. * As a means to reference a particular element from a script. * As the name of a declared OBJECT element. * For general purpose processing by user agents (e.g. for identifying fields when extracting data from HTML pages into a database, translating HTML documents into other formats, etc.). Hva med klienter som ikke støtter stilark. Vil de støtte denne metoden? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Trenger en kjapp vurdering av siden jeg lager med fagbeskrivelser. Ser det greit ut?http://fundingsrud.net/fagbeskrivelse/semester1.html Lurer litt på et mer markant skille mellom fagene, men er usikker på hvordan Sikkert litt i seneste laget med kritikk, men here goes: Veldig enkel side, der innholdet står i fokus. Siden innholdet og teksten står i fokus kunne jeg muligens tenkt meg et hakk større font. Man får inntrykk av at det er veldig mye tekst i en så liten størrelse. Synes det er bra at du ikke bruker hele skjermbredden. Da hadde linjene blitt altfor lange og kjedelige å lese. Kunne godt tenkt meg noe mer farger, f eks på overskriftene. I tillegg gikk de forskjellige "typene" overskrifter - h1 og h2 - litt over i hverandre. Øynene mine måtte faktisk se etter for å oppdage hvilken type overskrift det var. Veldig bra! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Min" versjon med bruk av id er foretrukket, siden det gir en renere kode. http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-id The id attribute has several roles in HTML: * As a style sheet selector. * As a target anchor for hypertext links. * As a means to reference a particular element from a script. * As the name of a declared OBJECT element. * For general purpose processing by user agents (e.g. for identifying fields when extracting data from HTML pages into a database, translating HTML documents into other formats, etc.). Hva med klienter som ikke støtter stilark. Vil de støtte denne metoden? jepp. ID taggen har ingenting med stilark å gjøre i utgangspunktet.... Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Ikke for sent dunis, og jeg setter pris på all kritikk som er såpass detaljert og utdypende. Skal rette opp dette med skriften imorgen, men vet ikke helt hvordan jeg skl dytte inn mer farger. Dere kjenner meg - jeg har fargeskrekk Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 enden: Som arve sier så har id ingenting med css å gjøre, og etter å ha forhørt meg litt rundt så fikk jeg ikke høre om noen nettlesere som har problemer med å tolke denne metoden. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ikke for sent dunis, og jeg setter pris på all kritikk som er såpass detaljert og utdypende. Skal rette opp dette med skriften imorgen, men vet ikke helt hvordan jeg skl dytte inn mer farger. Dere kjenner meg - jeg har fargeskrekk En mørk blå farge, som kanskje skimter mot sjøgrønn? Bytt ut fargen i den dingsen på toppen, og bruk samme farge i h1, så har du en litt mer spennende side, på enkelt vis. Tror jeg. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Aaargh... hw-n00bs!! De nye skin-ene er temmelig n00b'ete... WTF gjør den overdimensjonerte reklameboksen der? nei... /me stikker fra forumet om det forblir slik... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 å nå skjønner jeg hva det er !! trodde et øyeblikk nettleseren hadde fått en stopp, men det er jo en liten oppdatering av hw.no Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 "liten"? De har jo ødelagt forumet, jo! Er milevis forskjell fra IE og FF, forresten. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) *være irritert på IE* Hvorfor i huleste gir IE 20px margin-left, når jeg gir instruks om 10px? Er ikke dette mycket enkelt? Noen som kan hjelpe? div#left { background: url(gfx/header.jpg) no-repeat; width: 152px; height: 100%; padding: 0px; float: left; margin-left: 10px; } EDIT: Problemet er forøvrig løst med abs pos, men er allikevel irritert. Endret 2. juni 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Reklamen er kommet for å bli. Dette er det nye hovedbanneret som kommer på sidene i begin-nettverket etter hvers som hver side blir redesignet. www.programmer.no er alt fedig og integrert med dette. Om det er pent eller ikke åf være opp til den enkelte å avgjøre, men jeg synes ikke folk skal overreagere på det. Formatet er vel litt stort etter de flestes mening, men det ved hjelp av reklame begin-nettverket, og dette forumet overlever. Tenk på det, dere som blokkererer adserveren til hw Forøvrig er det en tråd om det i FORUM -->tilbakemeldinger til moderatorteamet, så ta det der, eller møt meg i kveld i en mørk bakgate Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) hvilken gate foretrekker du enden? Jeg skjønner godt hvorfor begin-nettverket har bannere her.. det ER dyrt å drive et såpass stort forum, men hw.no-designet i seg selv har en viss status, og folk likte/liker det veldig godt, det er pent og rent og uten for mye tullball, samtidig som det er 'state of teh art'.. ihvertfall i it-portal-sammenheng.. Og folk har lite til overs for det nye designet... Men ja... Jeg og skjønner at de har bestemt seg, og det er nok lite vi kan gjøre for å forandre det.. Men vi kan kanskje gi gode råd og KONSTRUKTIV(!) kritikk tilbake, så kanskje vi kan bli med og forme den videre utviklingen... (ja.. vet mine innlegg i tråden enden nevner ikke er så veldig konstruktive, men jeg har ihvertfall tenkt å tilby 'Knatten' MIN hjelp til å forbedre den nye 'looken' til forum.hw.no.. så kanskje jeg gidder å bli... Endret 2. juni 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 *være irritert på IE* Hvorfor i huleste gir IE 20px margin-left, når jeg gir instruks om 10px? Er ikke dette mycket enkelt? Noen som kan hjelpe? div#left { background: url(gfx/header.jpg) no-repeat; width: 152px; height: 100%; padding: 0px; float: left; margin-left: 10px; } EDIT: Problemet er forøvrig løst med abs pos, men er allikevel irritert. Don't ask, it's IE. Sett display: inline på den første flytende divven med marginen, så løser det seg. Link til hvorfor. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Reklamen er kommet for å bli. Dette er det nye hovedbanneret som kommer på sidene i begin-nettverket etter hvers som hver side blir redesignet. www.programmer.no er alt fedig og integrert med dette. Om det er pent eller ikke åf være opp til den enkelte å avgjøre, men jeg synes ikke folk skal overreagere på det. Formatet er vel litt stort etter de flestes mening, men det ved hjelp av reklame begin-nettverket, og dette forumet overlever. Tenk på det, dere som blokkererer adserveren til hw Forøvrig er det en tråd om det i FORUM -->tilbakemeldinger til moderatorteamet, så ta det der, eller møt meg i kveld i en mørk bakgate Så dette er også kommet for å bli ? snakker om browser-kompabilitet ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå