haugsand Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Quirk modus er når nettleseren ikke får en doctype å rette seg etter, og er derfor ikke helt i vater med hvordan kodene skal tolkes. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Trenger en kjapp vurdering av siden jeg lager med fagbeskrivelser. Ser det greit ut? http://fundingsrud.net/fagbeskrivelse/semester1.html Lurer litt på et mer markant skille mellom fagene, men er usikker på hvordan Endret 1. juni 2004 av enden Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Lag mer luft i mellom alt, minimum 0.5em. Du kan også prøve å markere overskriftene bedre, med en annen font eller farge? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Trenger en kjapp vurdering av siden jeg lager med fagbeskrivelser. Ser det greit ut?http://fundingsrud.net/fagbeskrivelse/semester1.html Lurer litt på et mer markant skille mellom fagene, men er usikker på hvordan lag "store overskrifter" litt større, og gjerne i en litt anna farge (blått, rødt eller grønt kanskje?) enn resten. Og 11px brødtekst er imo litt lite.. Fjern verdana fra font-familyen din, og legg til Tahoma, Trebuchet MS - og sett fontstr. til 0.9em elns Dessuten har du ikkje angitt bakgrunnsfarge - som tyder på at du vil ha kvit bakgrunn. Gjør den heller lysegrå, er ubehagelig å lese på kvit bakgrunn. Ellers bra. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 har ikke validert den enda. Tar alle bakgrunnene da Men takk for tipset med fonts. Er rusten i web nå Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 tar det når je er ferdig. Har ikke noen form for navigering enda. Det er snakk om godt over 30 sider i wordformat som skal ut her... Når jeg er ferdig med det er det like mange sider på engelsk Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er snakk om godt over 30 sider i wordformat som skal ut her... På én og samme side? Da er du nesten nødt til å bruke anchor-tags... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 *Pirke* Eventuelt bruke attributten id på overskriftene dine. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Artig at jeg får mer feedback på kode og usability enn "design" Jaja, passer meg midt i blinken det egentlig. Som sagt PiRANhA, så kommer navigeringen etter hvert. Skal dele de 30 sidene opp i en side for hvert semester, altså seks sider totalt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) *Pirke* Eventuelt bruke attributten id på overskriftene dine. er da vel strengt tatt like riktig å bruke a-elementet med name attributen vel? <h2><a name="overskrift">Overskrift</a></h2> <a href="#overskrift">Link til "overskrift"</a> Endret 1. juni 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 *Pirke* Eventuelt bruke attributten id på overskriftene dine. er da vel strengt tatt like riktig å bruke a-elementet med name attributen vel? <h2><a name="overskrift">Overskrift</a></h2> <a href="#overskrift">Link til "overskrift"</a> Ganske valgfritt hva man gjør, men man slipper vel en tagg hvis man bare setter id på hn elementet Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Tenkte på semantikken eg da altså... Er vel strengt tatt det mest semantiske å ha et anker i teksten, som du linker til..? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hmm... tenker heller som at 'overskriften' dekker et område, og da linker man til et område. Hvis man har en blandet tekst, hvor ikke alle deler har klare overskrifter vil nok en a være mest riktig. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hmm... tenker heller som at 'overskriften' dekker et område, og da linker man til et område.Hvis man har en blandet tekst, hvor ikke alle deler har klare overskrifter vil nok en a være mest riktig. Sant nok.. kanskje det blir en smakssak om ka som er mest logisk i dette tilfellet..? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Min" versjon med bruk av id er foretrukket, siden det gir en renere kode. http://www.w3.org/TR/html4/struct/global.html#adef-id The id attribute has several roles in HTML: * As a style sheet selector. * As a target anchor for hypertext links. * As a means to reference a particular element from a script. * As the name of a declared OBJECT element. * For general purpose processing by user agents (e.g. for identifying fields when extracting data from HTML pages into a database, translating HTML documents into other formats, etc.). Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 øæå.no Det har vert reklame for registrering av øæå.no domener, men når starter bruken av dem? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 For lenge siden? Eneste minuset er at man må installere plugins for å vise siden. Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 for lenge siden? finner ingen nå heller jeg, gi meg et domene da Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) tipper at fastname.no fikk tak i www.blåbærsyltetøy.no edit> nei.. domeneshop fikk tak i det faktisk.. funker fint i opera.. Endret 1. juni 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå