Marvil Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Hm scenario; Sett at jeg har en liste med spørsmål, der hvert spørsmål har to svaralternativer, noe ale dette; Spørsmål 1 - [ ] Ja [ ] Nei Spørsmål 2 - [ ] Ja [ ] Nei Svaralternativene er Ja/Nei på hvert, så jeg kan bruke Radioknapper (eller hva det heter). Så kan "Ja" ha verdien "1", og "Nei" verdien "0". Så når en har svart på alle, så skal en kunne trykke på en knapp, så skal maskinen regne sammen hvor mange poeng man har fått og da blir den summen lagret i en variabel (f.x $total_sum). Så vil jeg at den skal printe $total_sum, og at om summen er over f.x 5, så skal den si en ting, om den er 5 eller under, så skal den si noe annet.. (if $total_sum="5->" echo "Du eide.." else echo "Du ble eid..") Noen som vet om det går an, evt kan snekre sammen en PHP-kode til meg..? *lage stort dådyransikt* Lenke til kommentar
PT Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) @kilogram: Linken i signaturen din går til sourcecode.no, ikke programmer.no som det står at den gjør Noen småting må jeg få klage på: - Mouseover savnes på "undermenyen" eller hva jeg nå skal kalle den (den som er under det kjempestore reklamebanneret), samt på språkvalget. - Skriften på "utskriftsvennlig" er ganske utydelig, og det samme gjelder for "diskuter denne artikkelen i forumet" - Hva med å redirecte sourcecode.no og windows.no til programmer.no i stedet for den kjedelige, tomme siden med en link på? Ellers meget bra arbeid EDIT: *fikse ny startside* Endret 25. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) skulle vel ikke være så veldig vanskelig Marvil, lettest om du bruker databaser tror jeg.. har ikke noe kode klar for øyeblikket, men om det blir lærerstreik på i morgen er det tidlig sommerferie.. ikke mer skole i på 3 mnd Endret 25. mai 2004 av Smidt Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Database? Det er jo bare å legge sammen antall rette svar og se hva summen blir. Ingen har sagt noe om lagring her... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) skulle vel ikke være så veldig vanskelig Marvil, lettest om du bruker databaser tror jeg..har ikke noe kode klar for øyeblikket, men om det blir lærerstreik på i morgen er det tidlig sommerferie.. ikke mer skole i på 3 mnd Skal kunne gjøres ganske enkelt uten database også Bare å kjøre en if-sjekk mavva, også telle opp antall riktige/feil Endret 25. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Database? Det er jo bare å legge sammen antall rette svar og se hva summen blir. Ingen har sagt noe om lagring her... joa, kan jo det og, men om du lager det kan du fikse fin statistikk Endret 25. mai 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 kilogram: #1: Noen av validation-feilene er tåpelige, og jeg vil se på dem som mangler i annonsesystemet i såfall. Hadde jeg sittet i din posisjon hadde jeg i hvertfall lagt ned et lite forsøk for å få annonsesystemet på rett kurs også. #2: Noen grunn til å bruke XHTML 1.1 på siden?? Jeg gjør det selv innimellom bare for å gjøre det på en måte, men jeg ser ikke helt hvorfor dere gjør det på denne siden?? Fordeler: *Streng syntaks; fin kode. *Virker profft Ulemper: *En noget merkelig og delvis støtte i enkelte browsere (Ja du gjettet riktig browser: IE... se avatar) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 #2: Noen grunn til å bruke XHTML 1.1 på siden?? Jeg gjør det selv innimellom bare for å gjøre det på en måte, men jeg ser ikke helt hvorfor dere gjør det på denne siden?? Ja, forsto ikke det helt jeg heller.. da det skal sendes som application/xhtml+xml, noe som vil få opp en nedlastingsdialog hos IE (syns jeg å huske?). Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) #2: Noen grunn til å bruke XHTML 1.1 på siden?? Jeg gjør det selv innimellom bare for å gjøre det på en måte, men jeg ser ikke helt hvorfor dere gjør det på denne siden?? Ja, forsto ikke det helt jeg heller.. da det skal sendes som application/xhtml+xml, noe som vil få opp en nedlastingsdialog hos IE (syns jeg å huske?). stemmer... edit: men det riktige er vel : application/xml+xhtml ?? ikke motsatt?? Endret 25. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 skulle vel ikke være så veldig vanskelig Marvil, lettest om du bruker databaser tror jeg..har ikke noe kode klar for øyeblikket, men om det blir lærerstreik på i morgen er det tidlig sommerferie.. ikke mer skole i på 3 mnd Skal kunne gjøres ganske enkelt uten database også Bare å kjøre en if-sjekk mavva, også telle opp antall riktige/feil Vel, ja. Men jeg er ingen PHP ekspert så jeg vet ikke kommandoene som regner sammen.. @Smidt; Det er bare noe enkle greier, ikke noe med statistikk.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 @kilogram:Linken i signaturen din går til sourcecode.no, ikke programmer.no som det står at den gjør Sånn går det når eg prøver å gjere fleire ting samtidig... Takk... Noen småting må jeg få klage på:- Mouseover savnes på "undermenyen" eller hva jeg nå skal kalle den (den som er under det kjempestore reklamebanneret), samt på språkvalget. Eg skal prøve å fikse på det i morgon, om eg får tid. - Skriften på "utskriftsvennlig" er ganske utydelig, og det samme gjelder for "diskuter denne artikkelen i forumet" Eg syns dei er ganske tydelige, men det har kanskje med at eg har vore me å designa sida å gjere... Skal få PC til å sjå på det... - Hva med å redirecte sourcecode.no og windows.no til programmer.no i stedet for den kjedelige, tomme siden med en link på? Jo, det gjer me for at besøkande på dei gamle sidene skal vete kva som har skjedd, og ikkje berre plutselig bli vidaresendt til ei ny side. Ellers meget bra arbeid EDIT: *fikse ny startside* Takk... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) edit: men det riktige er vel :application/xml+xhtml ?? ikke motsatt?? Hmm.. Mulig. Er ikke helt sikker,egentlig. Har alltid gjort sånn. Ser ikke sånn ut, Zethyr: http://www.faqs.org/rfcs/rfc3236.html Endret 25. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 #1: Noen av validation-feilene er tåpelige, og jeg vil se på dem som mangler i annonsesystemet i såfall. Hadde jeg sittet i din posisjon hadde jeg i hvertfall lagt ned et lite forsøk for å få annonsesystemet på rett kurs også. Mange av valideringsfeila oppstår fordi dette er eit system som er designa for HTML4.01, mens me benyttar XHTML 1.1. på sida. #2: Noen grunn til å bruke XHTML 1.1 på siden?? Jeg gjør det selv innimellom bare for å gjøre det på en måte, men jeg ser ikke helt hvorfor dere gjør det på denne siden??Fordeler: *Streng syntaks; fin kode. *Virker profft Ulemper: *En noget merkelig og delvis støtte i enkelte browsere (Ja du gjettet riktig browser: IE... se avatar) Eg er ein veldig stor fan av fin kode, og bruker difor stort sett XHTML 1.1 når eg kodar no til dags. Eg er smertefullt klar over at støtten for XHTML1.1 er veldig dårlig i IE, det er t.d. difor me har eit JavaScript på toppen, slik at IE og kan vise desse dropdownmenyane. Det er og ein liten haug med "stygge triks" i CSS-fila, som skjuler deler av koden for IE. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Eg er ein veldig stor fan av fin kode, og bruker difor stort sett XHTML 1.1 når eg kodar no til dags. Eg er smertefullt klar over at støtten for XHTML1.1 er veldig dårlig i IE, det er t.d. difor me har eit JavaScript på toppen, slik at IE og kan vise desse dropdownmenyane. Det er og ein liten haug med "stygge triks" i CSS-fila, som skjuler deler av koden for IE. Det at du er glad i fin kode, det er fint. Men hvis XHTML 1.1 doctype skal taes i bruk skal den sendes som application/xhtml+xml, og ikke text/html Edit: Noe som desverre får frem en nedlastingsdialog i IE. WaSP har spurt W3C om akkurat dette Endret 25. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Mange av valideringsfeila oppstår fordi dette er eit system som er designa for HTML4.01, mens me benyttar XHTML 1.1. på sida. Nei ?? så godt som 90 % av feilene kommer av et mellomrom mellom '=' og '"' i atrributtene f.eks.: Feil: ...href= "#"> Riktig: ...href="#"> Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Nei ??så godt som 90 % av feilene kommer av et mellomrom mellom '=' og '"' i atrributtene f.eks.: Feil: ...href= "#"> Riktig: ...href="#"> Nei?? Så godt som 0% av feila kjem frå mellomrom mellom likhetsteikn og hermeteikn. Åpne kilden til forsida, og søk etter = " og du ser kva eg meiner... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Mavva: 2 sek. så kommer jeg med litt kode til deg. EDIT: Kall filen for go.php eller endre action="" i formen. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Mavva-radios</title> </head> <body> <?php $s = $_GET["s"]; if (!$s) { $s = "0"; } if ($s == 0) { ?> <form action="go.php?s=1" method="post"> <input type="radio" name="radio1" value="1" /> <input type="radio" name="radio1" value="2" /><br /> <input type="radio" name="radio2" value="5" /> <input type="radio" name="radio2" value="2" /><br /> <input type="submit" value="Go, Mavva!" /> </form> <?php } elseif ($s == 1) { $radio1 = $_POST["radio1"]; $radio2 = $_POST["radio2"]; $sum = $radio1 + $radio2; if ($sum > 5) { echo "Du eier, med en totalsum på $sum!"; } elseif ($sum < 5) { echo "Du blir eid, med en totalsum på $sum!"; } } ?> </body> </html> *savne -taggen...* EDIT2: Kan testes her. EDIT3: Evt. kan du få en versjon med syntax highlighting og skikkelige indents her... Endret 25. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 Nei ??så godt som 90 % av feilene kommer av et mellomrom mellom '=' og '"' i atrributtene f.eks.: Feil: ...href= "#"> Riktig: ...href="#"> Nei?? Så godt som 0% av feila kjem frå mellomrom mellom likhetsteikn og hermeteikn. Åpne kilden til forsida, og søk etter = " og du ser kva eg meiner... beklager; validatoren som legger dem til, men se på feilene: Line 122, column 15: there is no attribute "href" <A href="http://ad1.hardware.no/advertpro/servlet/click/zone?zid=73&p Forstår hva dere mener nå, men det bør gå å fikse på 99 % av feilene. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 er det ikkje et krav i XHTML at alle tags skrivast i lowercase? Ergo blir A feil, mens a riktig..? http://bilder.absentvoid.com/TEST/ <== Tok et par nye bilder! vad tycks? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 25. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) http://bilder.absentvoid.com/TEST/ <== Tok et par nye bilder! vad tycks? IMG_0521.jpg var jo fantastisk sexy! Jeg må komme meg ut å ta litt bilder jeg også! Hva sier dere? Er noen med på idèen om å stable en WDS-kanal på bena på mIRC? Endret 25. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå