Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Ganske OT, men er det noen som vet hvor FuLu har blitt av?! :cry:

:green: lever enda, har bare så og si tatt "ferie", begynt å jobbe og tar en del energi av en når en ikke har jobbet på en stund :blush: Begynt å knote litt på webkoding igjen, selv om jeg ikke får brukt så all verden med tid på det :cry:

 

Hvertfall hektisk her på forumet ihvertfall, ikke **** om jeg orker å lese gjennom alt :D

YEEEY! FuLu teh man is back! Wohoooo!

 

[/ot]

 

*fortsette å lære seg php*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt OT, men åssen ringer jeg et telefonnummer med bokstaver i..?

 

Eksempel;

 

1-886-GO-2ANET

 

Åssen i H ringer jeg dit..?

Tenk deg at du skriver SMS:

 

1-886-46-22638

Å herre jemini, enda mer lame enn fjortisspråk/SMS-språk.. :roll:

Edit; Dessuten har jeg QWERTY tastatur på mobilen min (1337), så det funker ikke.. :laugh:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Siden jeg skal i militæret om en 2 måneders tid, tenkte jeg at jeg skulle ha med meg noe lesestoff, og PHP kan jo være morsomt å lese..

 

Det jeg trenger da er en grunnleggende bok (eller lignende) som begynner på begynnelsen og som går oppover.. Kan gjerne være en webside, men helst en sammenhengende tekst slik at jeg kan skrive den ut uten altfor mye kopiering og liming inn i et Word-dokument.. Om det er en bok, gjerne med URL til en norsk webshop som selger denne..

 

Noen som har noen forslag..?

 

:)

Lenke til kommentar
php kontra c++ feks, så er php morsomt.

huh? :nei:

forklar litt...

C++ har en sinnsykt streng syntaks i forhold til PHP, noe som gjorde at jeg mast viljen til å sette meg inn i det når jeg fikk fjorten errors på hvert program jeg prøvde å kompilere.

 

EDIT:

 

SirIce: Den boken er 200 kr. billigere hos amazon... :p

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
php kontra c++ feks, så er php morsomt.

huh? :nei:

forklar litt...

C++ har en sinnsykt streng syntaks i forhold til PHP, noe som gjorde at jeg mast viljen til å sette meg inn i det når jeg fikk fjorten errors på hvert program jeg prøvde å kompilere.

Hehe, bare 14 :wee:

Du er et naturtalent, med mindre det bare var ti-linjers programmer. ;)

Det er går fortere etter hvert, og man kjenner igjen de fleste errors fort. PHP derimot, har ingen validator som krasjer, og en stavefeil kan være vanskelig å luke ut ;)

Lenke til kommentar
SirIce: Den boken er 200 kr. billigere hos amazon... :p

And your point is? :p

Penger spart er underbart.

 

Noen som har erfaring fra amazon, leveringstid, betaling osv ?

Har bare gode erfaringer. Betaling via kredittkort, 5£ i frakt, og boken kommer tre dager etterpå. PS: Ikke kjøp hos amazon.com pga. fraktkostnader. Bruk heller amazon.co.uk

 

Hehe, bare 14

Du er et naturtalent, med mindre det bare var ti-linjers programmer.

Det er går fortere etter hvert, og man kjenner igjen de fleste errors fort. PHP derimot, har ingen validator som krasjer, og en stavefeil kan være vanskelig å luke ut

 

Det var "Hello World" :cry:

Lenke til kommentar
Hm, de gangene jeg har feil i PHP-scripts, så kommer det opp at det er en feil på linje 342 f.x, så finner jeg linje 342 og ser etter om jeg finner feil..

Ofte når får jeg beskjed om at det er en feil på linje xxx, men feilen nesten uten unntak lengre oppe, da den feilen utløser en liten kjedereaksjon videre nedover :laugh:

 

Jeg kjøpte "SamS Teach Yourself PHP in 24 hours", en bok som er ganske lett å forstå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...