Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Så liten skrivebordsplass du har Arve. Fatter ikke at folk orker så liten plass jeg... Har litt mye motlys fra vinduet nå, ellers skulle jeg tatt et par bilder (får ikke med hele på ett bilde tror jeg) av kongeplassen ;)

Dårlig plass? har all den plassen eg har behov for... Ser da vel ikkje ut som eg har dårlig plass på dei bilda, vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... si meg, hva er vits med id="noe" når du allikevel definerer CSSen i selve taggen?

Vel, man ser i alle fall hva som er hva lettere i HTML-dokumentet... :roll:

Det jeg mente var at når man bruker id="noe" i en div-tag, hva er da vitsen med å ta med style="width: 667px; height: 549px" i samme tag-en? ;)

Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne gi meg noen tips/triks for å forbedre kode og struktur på denne sida jeg har lagd. Ingen kritikk på banner og footer helst, men gjerne til alt annet.

 

En ting som kanskje "bugger" litt, er at i opera 7.23 så blir det et stort mellomrom i content, før det lille som er lagt inn begynner.

 

Innholdsmessig så er det langt i fra ferdig. Utvikler et eget cms system i php. Eneste som er skikkelig oppe å kjører er innlogging med og uten cookies :w00t: brukergruppe fungerer også forresten..

 

bruker: test og passord: test om noen har lyst til å se om de finner bugs :blush:

Edit* eller test2 og test2 med hakket høyere brukergruppe

Endret av phanti
Lenke til kommentar
Syntes ditt så litt lite ut jeg Arve...

 

http://fundingsrud.net/bin/skrivebord.jpg

sjekk domenet. Ah :love: å ha det oppe igjen

*bli sint på jørgen med skrivebord større enn rommet mitt* :p

 

 

Mitt skrivebord er altså ca. 1 meter brei, slik at skjerm nummer to stikker 30 cm. ut på siden. Kunne likevel ikke hatt et breiere skrivebord, iom. at rommet mitt er på ca. 6 kvm. :blush:

 

 

EDIT:

 

Phanti: /me driver også på med cms til jorgis.com v5. Siden baserer seg på at nesten alt hentes fra mySQL, slik at nesten hele siden kan endres fra Admin CP. Trenger bare å få skrevet Admin CP, så er alt i boks.

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Jeg holder på med et stock-photo system, der alt skal lagres i MySQL, inkl. bilder (prøve ihvertfall)

 

Har ikke laga det "grafiske grensesnittet" ennå, men koden bak er så og si ganske ferdig, bortsett fra den delen der folk kan regge seg og laste opp bilder.

 

Blir P-H-U-N! :)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt så mye positivt om å lagre bilder i binær form i mysql, men har tenkt på det selv..

 

Har ikke lest noen tutorials enda, men lurer på hvordan dette foruimet får til script execution time, queries osv nederst på siden. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Har ikke hørt så mye positivt om å lagre bilder i binær form i mysql, men har tenkt på det selv..

 

Har ikke lest noen tutorials enda, men lurer på hvordan dette foruimet får til script execution time, queries osv nederst på siden. Noen som vet?

DET er vel egentlig PHP, så jeg tror det er lettere å få svar i PHP-delen av forumet.. Du kan jo ta en titt på gratisversjonen av Invision, og lete det fram i koden der..

 

Er vel bare å lage en teller til antall queries og la denne øke med en for hver databasequery.. (edit: og en timer er ikke vanskelig å lage.. slå opp i PHP-manualen så er det ferdige scripts der du kan bruke..)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar
Har ikke lest noen tutorials enda, men lurer på hvordan dette foruimet får til script execution time, queries osv nederst på siden. Noen som vet?

function GetMicroTime()
{
list($usec, $sec) = explode(" ",microtime());
return ((float)$usec + (float)$sec);
}

$time_start = GetMicrotime();

$time_end = GetMicroTime();

$time = $time_end - $time_start;

 

Legg til $time_start i begynnelsen av scriptet og $time_end i slutten av scriptet. Du finner da script execution time ved $time.

Lenke til kommentar

Ang teller og antall queries:

 

Ting blir mye lettere hvis du lager klasser/funksjoner for det, for eksempel en funksjon for databasespørringer. Den kan inkrementere en variabel for hver spørring den utfører. Ganske praktisk å ha. Trenger du kode, send meg en PM.

Lenke til kommentar
Har noen en veldig enkel php-counter til meg sånn i farten? Skal bare vise tallet i ren tekst. Eller er det kanskje ikke slik det funker? :blush:

hihi, glemte: dette skal heeelt i toppen av dokumentet:

$counted = $_COOKIE["counted"];
if(!$counted)
setcookie("counted", 1, time() + 10000);

 

$num = file_get_contents('logs/counter.log');
$counted = $_COOKIE["counted"];
if(empty($counted) || $counted != "1") {
$fp = fopen('logs/counter.log', "w");
$num++;
fwrite($fp, $num);
fclose($fp);
}
print $num;

 

trenger en fil kalt counter.log i /logs/, som chmoddes til 646

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...