Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ugh..

 

Nå hadde jeg starta på en ny side, og var skikkelig fornøyd med resultatet.

Men det viste seg at jeg var inspirert av ShaunInman så til de grader! :realmad:

 

Annoying! :mad:

argh, må nesten le litt av typiske "perfekt koda side som inneholder artikler rundt webdesign, og da spesielt brukervennlighet" - som ikkje engang ser relativt like ut i forskjellige browsere...

 

Heilt hærpa i opera, fin i IE... samt masse fine javascripts i head :p

Lenke til kommentar
ALA bruker jo veldig ofte javascript i sine eksempler, så det må jo være nyttig NOEN ganger.

IMO ikkje - med tanke på at det er en del brukere som ikkje merker noke til dei - og som i visse tilfeller ødelegger surfeopplevelsen totalt for dei... :\

 

SirIce: du kan skrive guide om mod_rewrite! :D

Endret av arve87
Lenke til kommentar

@jøgga: Er ikke helt klar til å evaluere noe enda, sovna på sofaen nu, våkna ista..:)

 

Men;

- Første som slo meg var svær! Måtte sjekke på laptopen (1680*1050), der ble den litt "normal"..

- Menyen var litt "grå", om du skjønner.. Kanskje litt lite fargeklatter.

Lenke til kommentar
http://www.jorgis.com/v5/

 

Siden er langt fra ferdig. Mangler noe rundt hele greien og litt "pynting" av footer. Skal være mange forskjellige headere med random switching, og alt av innhold skal hentes fra database (CMS). Hva synes dere om dette?

hmm, tjaa..

 

Header og hovedmeny blei _veldig_ dominerande.

Hovedmenyen blei litt svær, og stygg, den kan du godt gjøre noke med.

 

Litt for stor kontrast BG og innhold (svart tekst på kvit BG), tungt å lese. Forandre til en mørk gråfarge på teksten, og kanskje en veldig lys bakgrunnsfarge? (#E8E8E8 kanskje? ;) )

 

Ellers var den jo relativt tom da.. og bugger litt på høgresida, innholdet stikker ut av hoved-tingen...

 

Edit: litt farger ja, kanskje det hadde sprita opp sida litt :woot:

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Skal se om jeg får fikset litt på hovedmenyen og kanskje satt inn litt farger. Det som er under hovedmeny har jeg ikke begynt på enda, så det er bare sort-hvitt. Skal bløte litt opp med litt mindre kontrast på tekst vs. bg.

 

Ellers var den jo relativt tom da.. og bugger litt på høgresida, innholdet stikker ut av hoved-tingen...

 

Kjører du tilfeldigvis IE5.x? Har opplevd at den bugger litt der. Funker fett i FF og IE6 ihvertfall.

 

EDIT: Ser nå at den bugger i Opera 7.5. Skal se om jeg får i stand litt fiksing av den i morgen etter eksamen.

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men:

 

Hvordan får man quickmask i PS til å bli selections? Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke funker :(

Hotkey for quickmask: Q

 

Trykk Q, tegn et område (det som vil bli en selection er gjennomsiktig, det som ikkje vil vere selecta er rødt. Tegn rundt/på det du vil selecte.) - trykk Q igjen, deretter CTRL+Shift+I for å invertere markeringen.

 

Du kan såklart tegne på alt anna enn det du vil ha, og slippe å invertere markeringen, men eg finner det å vere dobbelt så tungvint :woot:

Lenke til kommentar
Det er akkurat det jeg gjør :ermm: Har gjort det mange ganger før også, men akkurat nå så vil det ikke funke! :(

 

Edit: Får opp denne meldingen:

 

Warning! No pixels are more than 50% selected. The selection edges will not be visible.

Er vel ikkje dermed sagt at markeringen ikkje er der, vel?

Antar du veit sånn ca kor du har markert eller ikkje..?

 

Trykk ok, og fargelegg/filterlegg som du ellers ville gjort, på det området du veit du har markert. Markeringen er der faktisk, men ingen streker rundt den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...