Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

enden: din "utgave" var vel egentlig bare juks, siden du har lik bakgrunnsfarge på meny som på body, og dermed kan man ikke se hvor lang menyen er. Jeg trenger noe som strekker menyen helt ned til footer.

EDIT: Det gjelder dessverre også SirIce sin...

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på en ting.

Hvordan lager man sånne rundinger som er i et mønster som blir mindre og mindre bort over?(mange bruker det i headere o.l)

dårlig forklart kanskje, men er ikke så god å forklare  :roll:

takk

bumpe ti bump... :ermm::)

Edit: Cola brukte det på smiley bildet når det var smiley i korken.

Edit2: fant det ut.....

Endret av $k$
Lenke til kommentar
pointet er at dette ikke går. Les om faux columns på aListApart! LINK DIT

Tusen takk! :thumbup:

Problemet er bare det at høyden ikke øker automatisk etter lengden på den lengste kolonnen, men er 0px hvis ikke høyden spesifiseres. Hvis høyden på en av kolonnene overstiger lengden på den div-en som inneholder bildet som repeteres, flyter teksten forbi, noe jeg ikke vil.

PS: For de som lurer er faktisk de to floatede divene som utgjør siden inni konteiner-diven. :roll:

Lenke til kommentar

jorgenihuset:

<div id="container">
<div id="left"></div>
<div id="right"></div>
<div id="footer"></div>
</div>

sett bakgrunnsbildet på #container, float #left, sett margin-left på #right tilsvarende bredden på #left + margins, sett clear: both; på #footer, og sett også "endebildet" som bakgrunn på #footer...

(slik jeg brukte på dev.webfreak.no, og PoleCat bruker på http://demoted.org/v3/ )

NB. Om footer bugger, dvs: ene float'en kommer på sia av footer av en eller anna grunn, lag en ekstra div som du f.eks. kaller #footer1 eller.no lign. over #footer, og sett clear: both; på den istedet..

phanti: sett overflow: auto;, ikke overflow: scroll...

med auto vil den lage scroll/heis i den rettningen som trengs, om det trengs.

med scroll vil du få både horisontal og vertikal scroll uansett.. Selv om det ikke trengs..

edit> redigerte en liten feil på løsningen til jorgen..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
jorgenihuset:

<div id="container">
<div id="left"></div>
<div id="right"></div>
<div id="footer"></div>
</div>

sett bakgrunnsbildet på #container, float #left og #right, sett clear: both; på #footer, og sett også "endebildet" som bakgrunn på #footer...

Det er akkurat hva jeg har gjort. Floatet menyen til venstre, content til høyre. I tillegg har jeg footer og header, som begge har clear:both;. Alt er tilsammen pakket inn i en konteiner, men problemet er bare det at konteineren ikke strekker seg slik den skal. Den oppfører seg som en div uten innhold, noe som forvirrer meg.

Hvordan går det med rev3?

Dette er rev4... ;)

Lenke til kommentar

med scroll vil du få både horisontal og vertikal scroll uansett.. Selv om det ikke trengs..

Men det var jo det som var problemet.. Det funker ikke ordentlig... Han har allerede satt overflow: auto, uten at det hjelper, ser det ut til...

Lenke til kommentar

Men det var jo det som var problemet.. Det funker ikke ordentlig... Han har allerede satt overflow: auto, uten at det hjelper, ser det ut til...

Da er det greit å fastsette en høyde som da blir den maksimale størrelsen på siden.

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...