PT Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Innså det samme for ikke så lenge siden. Hva med Trebuchet? Den er jo så in for tiden Er ikke den M$ only? Uansett, jeg har funnet et fin-fint PHP include-script, men jeg har da ikke så god peiling at jeg kan få moddet inn en 404-side hvis siden ikke finnes. <?php if ( !empty($_GET['side']) && is_string($_GET['side']) ) { $side = $_GET['side']; include('sider/'.$side.'.php'); } else { include('sider/forside.php'); } ?> Noen som kan hjelpe litt? EDIT: Nei, ingen mod_rewrite på meg EDIT2: Sikkert noe som skal i PHP-kategorien, men jeg prøver her først Endret 12. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) <? if (!isset ($_GET['side'])) { //Hvis ingen variabel er angitt, $_GET['side'] = 'diverseindex'; //inkluder diverseindex.php } if (file_exists($_GET['side'].".php")) { //Skjekker om filen eksisterer include($_GET['side'].".php"); //og inkluderer den hvis den gjør det } else { include("404.php"); //Hvis filen ikke eksisterer blir 404.php inkludert. } ?> Prøv den du edit: kommenterte koden litt. Kommepåedit: cfenzo: hvorfor er du aldri på MSN lenger? Endret 12. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Prøv den du edit: kommenterte koden litt. Takker Funket fint (etter noen små endringer ) Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kommepåedit: cfenzo: hvorfor er du aldri på MSN lenger? *snufs* dere savner meg... Har hatt veldig lite tid til ting i det siste, og har droppa msn og nesten irc for en liten stund framover.. Greier ikke droppe forumet da... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Greier ikke droppe forumet da... bra! Seff savner vi deg Side 404 :woot: </ot> Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg holder meg på side 54, jeg da Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg holder meg på side 54, jeg da Og jeg henger på Club 4.. Menne, kan man se sider man har i favoritter i frakoblet tilstand..? Noen muligheter for å lagre en hel side inkl bilder på HDDen..? Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 *vifter med en advarsel og lurer på hvem den skal deles ut til* Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Menne, kan man se sider man har i favoritter i frakoblet tilstand..? Noen muligheter for å lagre en hel side inkl bilder på HDDen..? ja, skjer ikke det hvis du velger at den skal være tilgjengelig i frakoblet modus? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Menne, kan man se sider man har i favoritter i frakoblet tilstand..? Noen muligheter for å lagre en hel side inkl bilder på HDDen..? ja, skjer ikke det hvis du velger at den skal være tilgjengelig i frakoblet modus? Hm, ja jeg fant den når jeg først fikk summa meg litt.. Den driver å laster ned noen greier. Tenkte jeg skulle redesigne en side på jobb i natt, og vil da ha den som er nå for å se på.. Kanskje jeg skulle lagra hele W3Schools og lest.. Har fiksa Internet på laptopen nå via mobilen (IR) så det koster ca 2 kroner å refreshe forumet.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Kanskje jeg skulle lagra hele W3Schools og lest.. Noen her sa en gang at man kunne laste ned pdf-filer med all den infoen du trenger. Finner det riktignok ikke nå Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har et tokolonners flytende CSS-oppsett. Hvordan får jeg begge kolonnene til å være like høye, uansett mengde av innhold? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Har et tokolonners flytende CSS-oppsett. Hvordan får jeg begge kolonnene til å være like høye, uansett mengde av innhold? Det får du ikke til, men du kan få det til å virke sånn, ved å bruke et bakgrunnsbilde i en container. Marvil: Det er mulig å laste ned CSS- og HTML-spesifikasjonene fra W3.org Endret 12. mai 2004 av satyrium Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har et tokolonners flytende CSS-oppsett. Hvordan får jeg begge kolonnene til å være like høye, uansett mengde av innhold? Det får du ikke til, men du kan få det til å virke sånn, ved å bruke et bakgrunnsbilde i en container. Har du eksempler, evt. linker til sider som benytter seg av dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Kremt http://www.sirice.com/tuts/nor/ (stor til SirIce) må få ha det litt gøy under eksamen Endret 12. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Fy skamme seg enden! enden er maktmissbruker 2k4. Han sletta mitt informative innlegg Endret 12. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 SirIce: Husk at moderatorer ikke er immun for -knappen . enden: skamme seg... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 kunsten er å være autoritær uten å blien autoritet (eller var det omvendt ) Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Sorry, måtte bare ha det litt gøy SirIce linket til http://www.sirice.com/tuts/nor/ forran min link, og den forsvant visst bare edit; Mulig vi kan rapporteres, men vi kan og slette rapporteringene igejn (regner med at alle her tar denne situasjonen som den spøken den var ment som) Endret 12. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har du fått kalde føtter nå eller, enden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå