Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså.. Det som er problemet i menyen er at det kommer strek igjennom "knappene"... Har sikkert med at det står underline på a:hover... Men hvorfor funker egentlig ikke det ordentlig, når jeg har egne klasser for menyen?

Har du bilder på menyen? uansett bruk heller border-bottom: 1px solid black;

Lenke til kommentar

Når den streken kommer er det vel pga at teksten i hidden framdeles er der, selv om den er skjult. A:hover underline blir ikke skjult. Jeg har løst dette ved å sette font-size:0px i .hidden.

 

Vet ikke om det er riktig og optimal metode, men det funker da...

 

Fake-edit: Det ser ut som du fiksa det...

 

ORDENTLIG edit: ...eller .hide som du har valgt å kalle klassen...

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

@ Jibril2k: Fargen var sånn HaPå-farge. Det er bæsj. Ikke bra.

Hvis det var meningen at du ikke skulle noe særlig skille mellom ting, har du

vellykkes. :) Dessverre ble det uoversiktlig og ting flyter over i hverandre.

 

Fonta i menyen er fet, men: Jeg føler fontvalget ditt i header/meny er en start på

en stil som ikke er gjennomført. Først ser jeg en middelalder-font i header og så

blir det plutselig en nokså stor standard font i brødteksten. Det brøyt. Med andre

ord: Det er kun den middelalder-fonta som underbygger at du prøver å få fram et

litt "gammelt" uttrykk. Det blir for vakt. Enten må du gjennomføre en stil, eller er

det lurest å holde seg til standardene. :)

 

Den fete borderen ytterst gir en FET virkning. :thumbup:

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
Fargen var sånn HaPå-farge. Det er bæsj. Ikke bra.

Hvis det var meningen at du ikke skulle noe særlig skille mellom ting, har du

vellykkes. :) Dessverre ble det uoversiktlig og ting flyter over i hverandre.

 

Fonta i menyen er fet, men: Jeg føler fontvalget ditt i header/meny er en start på

en stil som ikke er gjennomført. Først ser jeg en middelalder-font i header og så

blir det plutselig en nokså stor standard font i brødteksten. Det brøyt. Med andre

ord: Det er kun den middelalder-fonta som underbygger at du prøver å få fram et

litt "gammelt" uttrykk. Det blir for vakt. Enten må du gjennomføre en stil, eller er

det lurest å holde seg til standardene. :)

 

Den fete borderen ytterst gir en FET virkning. :thumbup:

Ok... kan jo se hva jeg gjør med fargene :) Noe forslag til hva jeg kan gjøre for å gjennomføre stilen? tenker egentlig på å bruke samme font farge som i header, men jeg er ikke helt sikker... Kanskje jeg skal ta en litt annen farge på menyknappene? Kom med innspill ;)

Lenke til kommentar
Bruk display: none istedet for visibility: hidden:

Har vi ikke lært oss at påstander helst skal utdypes? ;)

Jo, og eg kan komme med en kjapp forklaring.

 

Med visibility:hidden; blir det gjort plass til ordet i a elementet. Sett at teksten i a er "en vanvittig lang link som tar stor plass bortover", så vil a elementet strekke seg deretter. Med display: none; vil dette ikkje skje..

 

Og ja, eg er klar over at eg har skrive den "feile" metoden i min tutorial.. får vel rette det opp ;)

Lenke til kommentar
PizzaTryne: Sett strek for meg :)

strek.PNG

:p

 

Vel, jeg har funnet ut at alle sider med Verdana som standard skrifttype ser helt stygge ut i de fleste Linux-distroer, så noen som har en eller annen linuxvennlig skrifttype?

 

EDIT: Intet bilde? :dontgetit:

 

EDIT2: Der ja :)

 

EDIT3: Det er skriften som blir stygg, ikke siden :)

Endret av PT
Lenke til kommentar
Vel, jeg har funnet ut at alle sider med Verdana som standard skrifttype ser helt stygge ut i de fleste Linux-distroer, så noen som har en eller annen linuxvennlig skrifttype?

Innså det samme for ikke så lenge siden. Hva med Trebuchet? Den er jo så in for tiden :p

Lenke til kommentar
Bruk display: none istedet for visibility: hidden:

Har vi ikke lært oss at påstander helst skal utdypes? ;)

Beklager, men satt på skolen i bedøk-timen, mens jeg speidet om læreren kom gående forbi ;)

 

display: none; bør i noen tilfeller brukes framfor visibility: hidden; siden den sistnevnte ikke fjerner det rommet som elementet tar.

Lenke til kommentar
Beklager, men satt på skolen i bedøk-timen, mens jeg speidet om læreren kom gående forbi  ;)

 

display: none; bør i noen tilfeller brukes framfor visibility: hidden; siden den sistnevnte ikke fjerner det rommet som elementet tar.

Aha.. Da fikk jeg fiksa det på sida til den lokale netcafèen

Hvorfor bruker du ikke mod_rewrite ??

Tenkte at det kunne være lurt på en side som firmaet antakeligvis vil skal bli funnet lett i søkemotorer.... ;)

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du ikke mod_rewrite ??

Tenkte at det kunne være lurt på en side som firmaet antakeligvis vil skal bli funnet lett i søkemotorer.... ;)

mod_rewrite skal bli tatt i bruk hvis de får webhosten sin til å kompliere det på serveren.

Det anbefales uansett å bruke mod_rewrite i en kombinasjon med PHP (explode funksjonen), så det blir bare små modifikasjoner uansett :)

 

EDIT: En annen grunn er at mod_rewrite fungerer dårlig på subdirectories.. ;)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...