enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Hvis du synes firefox er genial så utvilker du for den. Det gir minst arbeid med å tweake for andre browsere i ettertid Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Altså.. Det som er problemet i menyen er at det kommer strek igjennom "knappene"... Har sikkert med at det står underline på a:hover... Men hvorfor funker egentlig ikke det ordentlig, når jeg har egne klasser for menyen? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Altså.. Det som er problemet i menyen er at det kommer strek igjennom "knappene"... Har sikkert med at det står underline på a:hover... Men hvorfor funker egentlig ikke det ordentlig, når jeg har egne klasser for menyen? Har du bilder på menyen? uansett bruk heller border-bottom: 1px solid black; Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Har bilder på menyen... hvis du ser på siden, så ser du kanskje at det er en skrift du ikke akkurat har inn på maskinen Men det kommer en strek igjennom teksten i på bildet Noe som egentlig ikke skal skje Driver og ser på hva jeg får gjort med det nå da Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Når den streken kommer er det vel pga at teksten i hidden framdeles er der, selv om den er skjult. A:hover underline blir ikke skjult. Jeg har løst dette ved å sette font-size:0px i .hidden. Vet ikke om det er riktig og optimal metode, men det funker da... Fake-edit: Det ser ut som du fiksa det... ORDENTLIG edit: ...eller .hide som du har valgt å kalle klassen... Endret 12. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) @ Jibril2k: Fargen var sånn HaPå-farge. Det er bæsj. Ikke bra. Hvis det var meningen at du ikke skulle noe særlig skille mellom ting, har du vellykkes. Dessverre ble det uoversiktlig og ting flyter over i hverandre. Fonta i menyen er fet, men: Jeg føler fontvalget ditt i header/meny er en start på en stil som ikke er gjennomført. Først ser jeg en middelalder-font i header og så blir det plutselig en nokså stor standard font i brødteksten. Det brøyt. Med andre ord: Det er kun den middelalder-fonta som underbygger at du prøver å få fram et litt "gammelt" uttrykk. Det blir for vakt. Enten må du gjennomføre en stil, eller er det lurest å holde seg til standardene. Den fete borderen ytterst gir en FET virkning. Endret 12. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Bruk display: none istedet for visibility: hidden: Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Bruk display: none istedet for visibility: hidden: Har vi ikke lært oss at påstander helst skal utdypes? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Fargen var sånn HaPå-farge. Det er bæsj. Ikke bra.Hvis det var meningen at du ikke skulle noe særlig skille mellom ting, har du vellykkes. Dessverre ble det uoversiktlig og ting flyter over i hverandre. Fonta i menyen er fet, men: Jeg føler fontvalget ditt i header/meny er en start på en stil som ikke er gjennomført. Først ser jeg en middelalder-font i header og så blir det plutselig en nokså stor standard font i brødteksten. Det brøyt. Med andre ord: Det er kun den middelalder-fonta som underbygger at du prøver å få fram et litt "gammelt" uttrykk. Det blir for vakt. Enten må du gjennomføre en stil, eller er det lurest å holde seg til standardene. Den fete borderen ytterst gir en FET virkning. Ok... kan jo se hva jeg gjør med fargene Noe forslag til hva jeg kan gjøre for å gjennomføre stilen? tenker egentlig på å bruke samme font farge som i header, men jeg er ikke helt sikker... Kanskje jeg skal ta en litt annen farge på menyknappene? Kom med innspill Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Bruk display: none istedet for visibility: hidden: Har vi ikke lært oss at påstander helst skal utdypes? Jo, og eg kan komme med en kjapp forklaring. Med visibility:hidden; blir det gjort plass til ordet i a elementet. Sett at teksten i a er "en vanvittig lang link som tar stor plass bortover", så vil a elementet strekke seg deretter. Med display: none; vil dette ikkje skje.. Og ja, eg er klar over at eg har skrive den "feile" metoden i min tutorial.. får vel rette det opp Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) PizzaTryne: Sett strek for meg Vel, jeg har funnet ut at alle sider med Verdana som standard skrifttype ser helt stygge ut i de fleste Linux-distroer, så noen som har en eller annen linuxvennlig skrifttype? EDIT: Intet bilde? EDIT2: Der ja EDIT3: Det er skriften som blir stygg, ikke siden Endret 12. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Litt sent ute da Endret 12. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) ** Slettet ** PT sa at det var på alle sider med Verdana, ikke min Endret 12. mai 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
phanti Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Hvordan må css koden til en container som alltid ligger nederst i browservinduet være? Prøvd en del på dette, men får ikke til.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Vel, jeg har funnet ut at alle sider med Verdana som standard skrifttype ser helt stygge ut i de fleste Linux-distroer, så noen som har en eller annen linuxvennlig skrifttype? Innså det samme for ikke så lenge siden. Hva med Trebuchet? Den er jo så in for tiden Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Bruk display: none istedet for visibility: hidden: Har vi ikke lært oss at påstander helst skal utdypes? Beklager, men satt på skolen i bedøk-timen, mens jeg speidet om læreren kom gående forbi display: none; bør i noen tilfeller brukes framfor visibility: hidden; siden den sistnevnte ikke fjerner det rommet som elementet tar. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Beklager, men satt på skolen i bedøk-timen, mens jeg speidet om læreren kom gående forbi display: none; bør i noen tilfeller brukes framfor visibility: hidden; siden den sistnevnte ikke fjerner det rommet som elementet tar. Aha.. Da fikk jeg fiksa det på sida til den lokale netcafèen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Beklager, men satt på skolen i bedøk-timen, mens jeg speidet om læreren kom gående forbi display: none; bør i noen tilfeller brukes framfor visibility: hidden; siden den sistnevnte ikke fjerner det rommet som elementet tar. Aha.. Da fikk jeg fiksa det på sida til den lokale netcafèen Hvorfor bruker du ikke mod_rewrite ?? Tenkte at det kunne være lurt på en side som firmaet antakeligvis vil skal bli funnet lett i søkemotorer.... Endret 12. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Lurer på en ting. Hvordan lager man sånne rundinger som er i et mønster som blir mindre og mindre bort over?(mange bruker det i headere o.l) dårlig forklart kanskje, men er ikke så god å forklare takk Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) Hvorfor bruker du ikke mod_rewrite ??Tenkte at det kunne være lurt på en side som firmaet antakeligvis vil skal bli funnet lett i søkemotorer.... mod_rewrite skal bli tatt i bruk hvis de får webhosten sin til å kompliere det på serveren. Det anbefales uansett å bruke mod_rewrite i en kombinasjon med PHP (explode funksjonen), så det blir bare små modifikasjoner uansett EDIT: En annen grunn er at mod_rewrite fungerer dårlig på subdirectories.. Endret 12. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå