Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg absolutt ikke liker med microsoft er at (nesten) de eneste oppdateringene fra windows update har med sikkerhet å gjøre, og ikke gir noen slags forbedringer for bruker. Hadde likt å se en patch til IE som gir skikkelig støtte for CSS (som om det noensinne kommer til å skje... :p ). De eneste updatene som gir forbedringer for bruker er service pack, men når det går flere år mellom hver SP er det nesten ikke vits. Gleder meg uansett til å se hva microsoft har gjort med IE i SP2.

EDIT: bare to innlegg igjen nå... :cool:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Der snakka du frontpage ja.. sykt at microsoft får det til.

Vel, de var på rett plass til rett tid..

ja. De har gjort en del bra. Men nå for tida syns jeg de gjør fint lite bra...

Tja. Kommer an på hvem man spør egentlig. De lager brukervennlige operativsystemer med integrerte programmer for mennesker som bruker datamaskiner til det mest nødvendige. De aner ikke hva de går glipp av, men de klarer seg _HELT_ fint med IE, Word, Access, Office generelt. De har vært geniale nok til å finne ut hva folket trenger, og de har løst det problemet på en brukervennlig måte, men det har gått på bekostning av det tekniske, men siden den normale MS-bruker ikke merker noe til dette, ser jeg også grunnen til at det tekniske blir lagt bak brukervennligheten. Slik tjener man penger, noe MS har innsett og realisert. Det å boikotte MS er en ting, men det er viktigere å se på grunnen til hvorfor MS kan drive på som de gjør.. Windows har et positivt rykte for de som ikke følger med på datanyhetene, og det finnes altfor mange produsenter som produserer sine programmer/spill nettopp for MS. Man finnes sjeldent spill der det står at det funker på et *NIXoperativsystem. Jeg ser helt fint grunnlaget for dette, da storparten av databrukerne i verden bruker Windows, og ergo det er her resursene til inntekter til produsenten ligger..

Har en fin Quote på det området;

I bought a new game today and it said;

"Requirements: Win98, Win2000 or better".

So I installed it on Linux..:)

Det er kanskje vel så viktig å få produsenter av ting til å gå over til andre operativsystemer, slik at MS innser at de ikke kan gjøre slik de vil. Fro slik har det blitt i dag. MS var på rett sted til rett tid for mange år siden, og sitter i dag omtrent med monopol på markedet. Mye har skjedd, det går nedover, men det er fremdeles langt igjen. Spør man en gjennomsnitts databruker er et operativsystem det samma som Windows, evt de aner ikke hva et operativsystem er..

:)

Lenke til kommentar

Vet noen om jeg kan legge ut små (5-20MB) filmer jeg har laget selv på servetheworld.net? Mener jeg leste noe om folk som fikk stengt konto pga. dette? Noen som vet hvor jeg kan hoste slike filmer uten tanke på båndbredde? Har bare 5GB til rådighet på servetheworld uansett..

Edit: Oi, innlegg nr. 400, skulle brukt det på noe mer fornuftig..

Endret av gordito
Lenke til kommentar
Kontoen din kan derimot bli midlertidig utilgjengelig hvis du går over den månedlige båndbredden.

Sikker på det?

Slik jeg har forstått det, betaler du kr 29.- for hver "overskredne" GB.

uten forvarsel?? Da kan jo folk bare laste ned i hytt og pine for at du må betale mye :p

Lenke til kommentar
Kontoen din kan derimot bli midlertidig utilgjengelig hvis du går over den månedlige båndbredden.

Sikker på det?

Slik jeg har forstått det, betaler du kr 29.- for hver "overskredne" GB.

uten forvarsel?? Da kan jo folk bare laste ned i hytt og pine for at du må betale mye :p

Det står fint beskrevet i avtalen, så det er slikt du må regne med.. Kjedelig å hoste filmer og så reise på ferie når det er 200MB igjen av overføringskontoen..

Lenke til kommentar
Det er en definert grense for båndbredde man kan bruke per mnd.

I dette tilfeller har man brukt 1 GB mer båndbredde enn det

som er i webhotell pakken. Det koster kr 29 per GB båndbredde

man har brukt uttover det man har bestilt. Man bør kontrollere

at man ikke har unødig store og mange filer på området som lastes ned av folk.

Et altnernativ er å oppgradere webhotellet. Dersom man har alternativ 1

koster det kun kr 20 mer per mnd å få dobbelt så mye båndbredde og dobbelt så mye diskplass.

Referanselink

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...