Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann.

Jeg har nettopp fått et oppdrag, nemlig å lage en side for et .. tja... skal vi kalle det barnevernsfirma. (Grunnen til at jeg har fått den er fordi fattern er i ledelsen der.)

Så var det dette med lønn da...

Hvor mye er det vanlig å ta for en slik side, som skal presentere et firma? Har aldri designa som jobb før, og lurer derfor på dette.

Jeg er også klar over at lønna varierer, men sånn omtrent liksom?

Tja.. rotete post :ermm:

Det spørs på omfang og kvalitet på siden, gjør det ikke??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Avhenger av kvalitet...

Er vel egentlig fattern som står for det her på en måte, men han får jeg lite ut av, og han vet ikke helt hvordan han vil ha det. Det gjør jo det hele mye vanskeligere. Når han da i tillegg syns denne siden er "heaven" (Lagd av fattern, ja), så sier det noe om at jeg muligens (HELT SIKKERT) må gjennomføre det meste selv...

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Igjen, en kravspesifikasjon er et dokument som nedtegner hva du skal lage. På denne måten slipper du å måtte håndtere endringer i kravene underveis. Det er en fin måte å måle om du har levert det du skal eller ikke ved slutten. Jeg anbefaler ingen å sette igang et betalt opplegg uten å ha et slikt dokument klart og signert av begge parter

Lenke til kommentar

De som er så synd er at mange folk som vil ha side ikke syns at proffe sider er noe, som vennene mine, de syns at masse gifer og farger og drit gjør en side kjempe bra. Det gjør jo da at mange uproffesionelle folk får masse jobber når de ikke "fortjener" dem... :no:

Lenke til kommentar

Sitter med en 48 timers eksamen og bruker alt for mye tid på forumet som det er, så jeg har ikke tid til å søke etter alternativer. Ta en titt på rapporten til hovedoppgaven mitt, kapittel 4.2 og 4.3 og se litt på hvordan vi har gjort det. Det går fint an å sette den opp mye mer strict, men det er vel ikke nødvendig i ditt tilfelle. Ikke bry deg om 4.3, som er ikke kunksjonelle krav ;)

edit; $k$: kravspekken er løsningen på alle problemer, da produktet skisseres ut før utviklingen starter ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...