Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sittet og myst gjennom det av webdesignfirmaer som ligger i Kvasir's firmakatalog, og kan ikke si at jeg er annet enn sjokkert over den lave kvaliteten på nesten samtlige av websidene til de aktuelle firma.

Blandt rundt 100 nettsteder, var det kun 2-3 av dem som faktisk var i nærheten av å kunne skille seg litt ut med «bra» design på sine sider. Greit nok at funksjonalitet og innhold skal stå i fokus på en webside som er interessert i å selge noe, men det får da være grenser.

 

Enten er det norske "webdesignmarkedet" til å skamme seg over, eller har Kvasir vært særs uheldig med kataloglistingen sin.

 

Ikke nok med det. Uendelig mange av sidene er bygd opp vha tabeller, tabeller og tabeller. Ikke at en person som faktisk kjøper en webdesigntjeneste bryr seg så mye om akkurat det, men allikevel.

 

Seriøst skuffa nå jeg. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har sett det samme som deg, PoleCat! Generelt holder norske amatør-

webdesignere et lavt nivå. Lavt nivå på koding/programmering, lavt nivå på

design og grafikk og lavt nivå på originalitet og kreativitet. Så godt som ALLE

som er aktive her hadde ikke hatt noen verdens problem med å slå disse i

en designcompo. Kjipt at noen dessverre forsøpler det. Jeg mener seriøst

forsøple. Jaja. Sånn er verden ...

 

Ihvertfall de som er lista på Kvasir, da.

 

:nei:

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
Nå har jeg sittet og myst gjennom det av webdesignfirmaer som ligger i Kvasir's firmakatalog, og kan ikke si at jeg er annet enn sjokkert over den lave kvaliteten på nesten samtlige av websidene til de aktuelle firma.

Blandt rundt 100 nettsteder, var det kun 2-3 av dem som faktisk var i nærheten av å kunne skille seg litt ut med «bra» design på sine sider. Greit nok at funksjonalitet og innhold skal stå i fokus på en webside som er interessert i å selge noe, men det får da være grenser.

 

Enten er det norske "webdesignmarkedet" til å skamme seg over, eller har Kvasir vært særs uheldig med kataloglistingen sin.

 

Ikke nok med det. Uendelig mange av sidene er bygd opp vha tabeller, tabeller og tabeller. Ikke at en person som faktisk kjøper en webdesigntjeneste bryr seg så mye om akkurat det, men allikevel.

 

Seriøst skuffa nå jeg. :hmm:

du må heller se muligheten Polert. fordi det er nå du (og de andre på forumet som er flinke webdesignere) kommer inn i bildet :yes: når de eksisterende webdesignene tydeligvis er så dårlig skulle det vel være lettere for de som er flink både til å designe og skape funksjonable løsninger til å komme seg inn på markedet? :thumbup:

Lenke til kommentar

/me har allerede starta ett... :p

 

meen.. er nok ikke stort nok enda til å kunne ansette andre..

 

Og ja.. det er MYE fært ute å går... speielt ofte også pga. at reklame-firmaer som ikke har peiling på web tar på seg å gjøre alt for kunden, lager en fisk i PS og selger "save for web"-versionen.. Eller leier inn "utenforstående" firmaer til jobben som også gjør det på samme måte, og utrolig nok består av flere av de ansatte i reklamebyrået.. (ja.. har sett en del eksempler på slikt..)

Lenke til kommentar

Heisann hoppsann.

 

Jeg har nettopp fått et oppdrag, nemlig å lage en side for et .. tja... skal vi kalle det barnevernsfirma. (Grunnen til at jeg har fått den er fordi fattern er i ledelsen der.)

 

Så var det dette med lønn da...

Hvor mye er det vanlig å ta for en slik side, som skal presentere et firma? Har aldri designa som jobb før, og lurer derfor på dette.

 

Jeg er også klar over at lønna varierer, men sånn omtrent liksom?

 

 

Tja.. rotete post :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg er også klar over at lønna varierer, men sånn omtrent liksom?

Dette er tydeligvis et nokså "fritt" prosjekt, siden du kjenner de du jobber for. Da vil jeg tro det beste er å sette opp, for deg selv, en liten skisse over hvor mange timer du ca kommer til å bruke (design/kode/oppdateringer), regne en timespris som begge parter synes høres fornuftig ut (nei, jeg skal ikke komme med eksempler her :p), for så å se hva det blir til sammen.

 

Deretter presenterer du dette for oppdragsgiver, og dere setter sammen en makspris for oppdraget. Oppdragsgiver skal nemlig ikke "lide" av at du ikke er en person som ikke gjør dette til vanlig, med det tenker jeg på kompetanse/erfaring/dyktighet.

 

Hiv gjerne også med hvor mye de måtte betalt for å få noen ­"profesjonelle" til å gjøre jobben for dem. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...