phanti Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 kommer ikke det ann på hvor mange innlegg du viser per side? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) phanti: jo, det gjør jo det... men kan man skifte på det da? edit: ok da.. men for oss som ikke har forandret på det var det første post på side 400 Endret 11. mai 2004 av harald_ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Hehe.. /me is teh spamz0r! [/ot] Noen som vet om det er mulig å legge inn "custom tags" i dreamweaver? Altså legge til mine egne funksjoner, slik at DW viser syntax highlighting og syntaxen for den funksjonen? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Nå har jeg sittet og myst gjennom det av webdesignfirmaer som ligger i Kvasir's firmakatalog, og kan ikke si at jeg er annet enn sjokkert over den lave kvaliteten på nesten samtlige av websidene til de aktuelle firma. Blandt rundt 100 nettsteder, var det kun 2-3 av dem som faktisk var i nærheten av å kunne skille seg litt ut med «bra» design på sine sider. Greit nok at funksjonalitet og innhold skal stå i fokus på en webside som er interessert i å selge noe, men det får da være grenser. Enten er det norske "webdesignmarkedet" til å skamme seg over, eller har Kvasir vært særs uheldig med kataloglistingen sin. Ikke nok med det. Uendelig mange av sidene er bygd opp vha tabeller, tabeller og tabeller. Ikke at en person som faktisk kjøper en webdesigntjeneste bryr seg så mye om akkurat det, men allikevel. Seriøst skuffa nå jeg. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 De beste på området er som regel ikkje listet i slike kataloger... Iallefall min erfaring. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Jeg har sett det samme som deg, PoleCat! Generelt holder norske amatør- webdesignere et lavt nivå. Lavt nivå på koding/programmering, lavt nivå på design og grafikk og lavt nivå på originalitet og kreativitet. Så godt som ALLE som er aktive her hadde ikke hatt noen verdens problem med å slå disse i en designcompo. Kjipt at noen dessverre forsøpler det. Jeg mener seriøst forsøple. Jaja. Sånn er verden ... Ihvertfall de som er lista på Kvasir, da. Endret 11. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) De beste på området er som regel ikkje listet i slike kataloger... Iallefallmin erfaring. Hehe nei. Tydeligvis ikke. Endret 11. mai 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) http://www.nsa.no/ Caseoppgaven min (ja, siden er bygget opp med frames...) Let the dirtdigging start Trenger info om hvilke IT-systemer de bruker, og hvordan de bruker de. Go get'em edit; myntet på Mavva - sjefen over alle som klarer å grave opp info Endret 11. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) XHTML vs. HTML 4.01 strict: noen som kan fortelle meg fordelene ulempene? hvilken skal jeg følge? Endret 11. mai 2004 av harald_ Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 XHTML har strengere krav til korrekt syntax, og mangler en del tags som anses å trekke ned usability. Kort fra meg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) http://www.nsa.no/ Dette er design basert på html og javascript + dwmx image swapping i stor skala !! Aldri sett noen orke å lage en side med så uryddig kode før ... edit: Skal man ha <html> tagger i frames?? Hvis man bruker DOM Inspectoren til FireFox ser man at det ligger html inni html... Endret 11. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Nå har jeg sittet og myst gjennom det av webdesignfirmaer som ligger i Kvasir's firmakatalog, og kan ikke si at jeg er annet enn sjokkert over den lave kvaliteten på nesten samtlige av websidene til de aktuelle firma.Blandt rundt 100 nettsteder, var det kun 2-3 av dem som faktisk var i nærheten av å kunne skille seg litt ut med «bra» design på sine sider. Greit nok at funksjonalitet og innhold skal stå i fokus på en webside som er interessert i å selge noe, men det får da være grenser. Enten er det norske "webdesignmarkedet" til å skamme seg over, eller har Kvasir vært særs uheldig med kataloglistingen sin. Ikke nok med det. Uendelig mange av sidene er bygd opp vha tabeller, tabeller og tabeller. Ikke at en person som faktisk kjøper en webdesigntjeneste bryr seg så mye om akkurat det, men allikevel. Seriøst skuffa nå jeg. du må heller se muligheten Polert. fordi det er nå du (og de andre på forumet som er flinke webdesignere) kommer inn i bildet når de eksisterende webdesignene tydeligvis er så dårlig skulle det vel være lettere for de som er flink både til å designe og skape funksjonable løsninger til å komme seg inn på markedet? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Ja dere har alle et poeng her. Bare et par dager siden jeg var en tur innom Bransjekatalogen til Kvasir og jeg ble rett og slett forferdet. Mange av sidene hadde jo ikke doctype engang. PoleCat: Jeg er ikke helt sikker på hvor du fant de 2-3 dugbare, for jeg fant _INGEN_ Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 det å kunne leve av eget webdesign firma må være drømmen noen som blir med på å starte ett ? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 /me har allerede starta ett... meen.. er nok ikke stort nok enda til å kunne ansette andre.. Og ja.. det er MYE fært ute å går... speielt ofte også pga. at reklame-firmaer som ikke har peiling på web tar på seg å gjøre alt for kunden, lager en fisk i PS og selger "save for web"-versionen.. Eller leier inn "utenforstående" firmaer til jobben som også gjør det på samme måte, og utrolig nok består av flere av de ansatte i reklamebyrået.. (ja.. har sett en del eksempler på slikt..) Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 skummel bransje ... får du noen oppdrager da ? OT: du er ikke på msn ... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Heisann hoppsann. Jeg har nettopp fått et oppdrag, nemlig å lage en side for et .. tja... skal vi kalle det barnevernsfirma. (Grunnen til at jeg har fått den er fordi fattern er i ledelsen der.) Så var det dette med lønn da... Hvor mye er det vanlig å ta for en slik side, som skal presentere et firma? Har aldri designa som jobb før, og lurer derfor på dette. Jeg er også klar over at lønna varierer, men sånn omtrent liksom? Tja.. rotete post Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Hmm... kan kanskje si mellom 1500-2000? Jeg aner ikke selv en gang... Men det er vel grei pris, siden det er familie med i bildet også Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Tenker du da at lønna ØKER grunnet familie, eller SYNKER? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg er også klar over at lønna varierer, men sånn omtrent liksom? Dette er tydeligvis et nokså "fritt" prosjekt, siden du kjenner de du jobber for. Da vil jeg tro det beste er å sette opp, for deg selv, en liten skisse over hvor mange timer du ca kommer til å bruke (design/kode/oppdateringer), regne en timespris som begge parter synes høres fornuftig ut (nei, jeg skal ikke komme med eksempler her ), for så å se hva det blir til sammen. Deretter presenterer du dette for oppdragsgiver, og dere setter sammen en makspris for oppdraget. Oppdragsgiver skal nemlig ikke "lide" av at du ikke er en person som ikke gjør dette til vanlig, med det tenker jeg på kompetanse/erfaring/dyktighet. Hiv gjerne også med hvor mye de måtte betalt for å få noen "profesjonelle" til å gjøre jobben for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå