Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den datamodellen flere av dere klager over at er så stor er klippet fra SQL Server

har du brukt noe spess program for å lage "utkastet" av strukturen?

enden er blitt Prt Scr + paste i PhotoShop leet!

 

9 prt scr for å dekke hele greia. Så manuell plassering av hele dritten igjen i PS. Med ett unntak måtte jeg ta tabell for tabell...

 

Orginalen er et view laget av SQL Server selv

fikk du ikke svar nok?

Lenke til kommentar

Sikkert ikke alle som har fått med seg at Douglas Bowman har laget nytt design til Blogger. Siden er "selvfølgelig" laget med XHTML og CSS. (Han har også skrevet en oppsummering her om utviklingen)

 

I tillegg har han fått med seg Dan Cederholm, Dan Rubin, Jeffrey Zeldman, Todd Dominey og Dave Shea til å lage nye templates (som ser fantastiske ut, min favoritt er Todd Domineys Scribe) som alle kan registrerte brukere hos Blogger kan bruke gratis.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke alle som har fått med seg at Douglas Bowman har laget nytt design til Blogger. Siden er "selvfølgelig" laget med XHTML og CSS. (Han har også skrevet en oppsummering her om utviklingen)

 

I tillegg har han fått med seg Dan Cederholm, Dan Rubin, Jeffrey Zeldman, Todd Dominey og Dave Shea til å lage nye templates (som ser fantastiske ut, min favoritt er Todd Domineys Scribe) som alle kan registrerte brukere hos Blogger kan bruke gratis.

<dt>
   <strong>Welcome to the new Blogger.</strong>
 </dt>

 

Fant dette i kilden. Er dette semantisk korrekt? Iom. at <dt> er "definition term" synes jeg det blir litt feil å bruke til å lage overskrift i en nyhetsboks... :roll:

Lenke til kommentar

Har et lite problem... Jeg skal midtstille en side, har dette i body i CSS'en:

 

html, body {
 background-color: #4B4B4B;
/*ie fix*/
 text-align: center;
/*end ie fix*/
 margin: 0 auto;
}

 

men den midtstiller seg ikke i Opera.. :( Skal ha et 50px stort mellomrom mellom toppen av nettleservinduet og header... Sånn som Marvil har på webstyle, så skjønner dere hva jeg mener ;) hele css'en kan sees her: CSS

Lenke til kommentar
Noen som aner hvor man kan få tak i den fonten Volvo bruker overalt..?

Ligna iallefall veldig på Parkenham:

 

park-volvo.png

 

(selv om jeg måtte til med bittelitt tweaking...) :shrug:

 

EDIT: Valencia vant Primera Division i går, som dere sikkert driter i, men måtte bare få det ut. :w00t::w00t::w00t:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Har et lite problem... Jeg skal midtstille en side, har dette i body i CSS'en:

 

html, body {
 background-color: #4B4B4B;
/*ie fix*/
 text-align: center;
/*end ie fix*/
 margin: 0 auto;
}

 

men den midtstiller seg ikke i Opera.. :( Skal ha et 50px stort mellomrom mellom toppen av nettleservinduet og header... Sånn som Marvil har på webstyle, så skjønner dere hva jeg mener ;) hele css'en kan sees her: CSS

margin: 0 auto; må settes på det elementet som skal midtstilles, og ikke elementet utenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...