enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Hva er det som er så ille med å lagre binærfiler i mySQL? I SQL Server er dette en drøm. Beror det på dårlig kompetanse, har dere dårlige erfaringer, eller er det en guruside som har funnet en eller annen idiotisk grunn til ikke å gjøre dette? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 For min egen del er det dårlig erfaring, men det er nok mange faktorer som kan spille inn.. Har aldri hatt noe problem med å lagre det i SQL server jeg heller.. det funker som en drøm, mySQL derimot ble jeg aldri klok på... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Dritt Servern min er for treg til å ta SQL Server så jeg er "stuck" med mySQL. Om noen har en 500 MHz K6 å donere bort så *hint hint* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Er SQL server en slags konkurrent til mySQL eller er server "pro-versjonen"? K6 er det dessverre lite av her i gården. Har en 166MHz Pentium Pro i min server... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Har en K6 du kan få Må bare få meg ny maskin først Plinger på når jeg har fått det Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Der har vi helten min SQL Server er MS sitt databasehåndteringssystem så det er i aller høyeste grad en konkurent til mySQL. Aberet er bare at det er rimelig mange tusenlapper dyrt om du ikke har en aldri så liten utviklingslisens skaffet gjennom flere års kontaktbygging Den datamodellen flere av dere klager over at er så stor er klippet fra SQL Server Endret 10. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Så SQL Server er en versjon av MSSQL? Litt kjipt at det ikke finnes innebygde funksjoner for det i PHP, slik det finnes for mySQL. (forutsatt at SQL server er så mye bedre som jeg får inntrykk av... ) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Tilbake til PS-diskusjonen... Merge betyr enkelt og greit å slå sammen. Tenker da ikke på merge layers i PS. Sånn som han har/hadde det hadde han to psd-filer for hver rollover i menyen. Så til poenget: Har han mange lag med tekst, bakgrunn, effekter, justeringslag osv., er det tidsbesparende å legge dette i én mappe for rollover, og én for original. Dessuten får han det i kun en fil, som igjen er mer tidsbesparende neste gang, samtidig som det er plassbesparende på harddisken... bah... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 og bort fra PS-diskusjonen og over til noe helt OT BCC er tingen når man spammer men vil at alle skal tro mailen er kun til dem selv ikke sant? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Point taken, selv om "merge" enda ble litt rart i forhold til det som skulle gjøres, da dette faktisk er en funksjon i PS. "Merge" altså. *stikke å crop'e/slice ansiktshår* (beskjære/ barbere meg) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Den datamodellen flere av dere klager over at er så stor er klippet fra SQL Server har du brukt noe spess program for å lage "utkastet" av strukturen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) blind carbon copy? Tror det viser kun avsender, men ikke alle andre som har mottatt, så den er ganske ideell for å spamme alle på MSN-listen... EDIT: @enden, altså. Snek seg inn to innlegg mens jeg skrev. Endret 10. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Den datamodellen flere av dere klager over at er så stor er klippet fra SQL Server har du brukt noe spess program for å lage "utkastet" av strukturen? enden er blitt Prt Scr + paste i PhotoShop leet! Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) 9 prt scr for å dekke hele greia. Så manuell plassering av hele dritten igjen i PS. Med ett unntak måtte jeg ta tabell for tabell... Orginalen er et view laget av SQL Server selv Endret 10. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Skulle hatt et "kart" over databasestrukturen til vikingboard for "tech manualen" jeg snekrer sammen og det frister meg ikke akkurat og lage den for hånd atm Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) sånt skal du lage på forhånd i ekte systemutvikler ånd Datamodellen er jo noe av det første man snekrer sammen Endret 10. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 sånt skal du lage på forhånd i ekte systemutvikler ånd Datamodellen er jo noe av det første man snekrer sammen hvem sier at alt blir gjort på maskinen og når det blir endret på x 000 ganger er det ikke bare bare Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) kan godt gjøre det for hånd. Og igjen; en ekte systemutvikler har alt klart og riktig på papiret før han begynner kodingen pokkers skrivefeil for tiden... Endret 10. mai 2004 av enden Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Hadde alle gjort det som du påstår der hadde bugs og patcher vært ord som ingen visste om Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 oh what a wonderfull world (i alle fall for oppdragsgiveren min under hovedoppgaven) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå