Cucum(r) Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Hvorfor pre i menyen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 For å slippe å skrive inn masse hvis man skal ha dobble mellomrom? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Stemmer det jorgen... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 For å slippe å skrive inn masse hvis man skal ha dobble mellomrom? kan nesten garantere at du kan løyse problemet ved hjelp av litt padding og/eller margin.. Håper du har satt opp menyen i ul,li, right? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har da selvfølgelig gjort det... er jo ikke helt noob Men men... jeg gir meg ikke før jeg får fiksa alt altså... Satt i tre timer i går og jobba med et "problem" med IE... "Problemet" var at jeg hadde glemt å lukke et css element Så det i stad, og gjett om jeg følte meg dum! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Arve87: jeg så på den css-rollover tutorialen din, men jeg får det ikke til å funke... linken er der, men det kommer ikkeno bilde http://home.no.net/harald2k/harald2k_v/ øverst i den lille hvite boksen til venstre skulle bilde kommet. Noen tips? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Bruk heller 2'ern harald_, da denne baserer seg på ett bilde som i tillegg får mye mindre filstørrelse... Så ikke helt feilen i verken css eller html jeg... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Arve87: jeg så på den css-rollover tutorialen din, men jeg får det ikke til å funke... linken er der, men det kommer ikkeno bilde http://home.no.net/harald2k/harald2k_v/ øverst i den lille hvite boksen til venstre skulle bilde kommet. Noen tips? Du må linke i stylesheet relativt til stilarket, smarten bytt ut background: url(1.gif) no-repeat; med background: url(../1.gif) no-repeat; Og samme med 2ern Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Det var nok feilen ja... En annen ting du bør tenke på er den understreken du får når du holder musa over der... Det kan du evt. løse med font-size:0px; i .hidden eller en annen metode jeg ikke husker nå. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) seff! takker tenkte på å bruke den andre metoden, men det blir mye ekstra jobb fordi jeg allerede har delt opp bildene. Bruker heller den neste gang... edit: tror foresten det blir metode 2 alikevel jeg Endret 9. mai 2004 av harald_ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2004 Bra. Du har vel grunnlaget for bildene i .psd-filer, så jobben med å merge de er ikke såå stor. Kjekt med mapper i PS i denne sammenhengen.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 så jobben med å merge de er ikke såå stor. Hva i all verden er vitsen med å merge dem først? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 two words: 'copy' & 'paste'... Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 huh? Trenger vel ikke merge layers for 'copy' & 'paste' ? Mulig jeg ikke er logisk nok til å se hvorfor.. eller kanskje ikke? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 huh?Trenger vel ikke merge layers for 'copy' & 'paste' ? Mulig jeg ikke er logisk nok til å se hvorfor.. eller kanskje ikke? Muuulig han mente "Copy merged". Ikke vet jeg. Var iallefall en rar måte å si det på. Anyhow: Driver på å redesigner en bilside. Tenkte at til "fremvisning" av biler for salg, skulle jeg bruke et php-script av noe slag, slik at de som driver sjappa kan endre/legge inn litt selv, slik at de slipper å maile meg for hver lille endring. Finnes det noen ekle ferdiglagede sånne? (ikke svar SirIce, jeg orker ikke lære meg å gjøre det selv nå. ) Infoen som skal med er navn, pris, kmstand, utstyr (kanksje litt til) + bilde, altså ikke så veldig avansert (vil jeg tro). Kikka litt rundt på hotscripts.com, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen forslag? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Anyhow: Driver på å redesigner en bilside. Tenkte at til "fremvisning" av biler for salg, skulle jeg bruke et php-script av noe slag, slik at de som driver sjappa kan endre/legge inn litt selv, slik at de slipper å maile meg for hver lille endring. Finnes det noen ekle ferdiglagede sånne? (ikke svar SirIce, jeg orker ikke lære meg å gjøre det selv nå. ) Infoen som skal med er navn, pris, kmstand, utstyr (kanksje litt til) + bilde, altså ikke så veldig avansert (vil jeg tro). Kikka litt rundt på hotscripts.com, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen forslag? Du bruker vel ikkje DW? Da kan du rimelig enkelt bygge slik ting i asp, php, jsp eller coldfusion. guides: http://www.macromedia.com/support/dreamwea...lding_apps.html http://www.webthang.co.uk/default.asp eller ta kontakt på pm eller msn Tar ikkje mange timene å lære seg. Endret 10. mai 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Anyhow: Driver på å redesigner en bilside. Tenkte at til "fremvisning" av biler for salg, skulle jeg bruke et php-script av noe slag, slik at de som driver sjappa kan endre/legge inn litt selv, slik at de slipper å maile meg for hver lille endring. Finnes det noen ekle ferdiglagede sånne? (ikke svar SirIce, jeg orker ikke lære meg å gjøre det selv nå. ) Infoen som skal med er navn, pris, kmstand, utstyr (kanksje litt til) + bilde, altså ikke så veldig avansert (vil jeg tro). Kikka litt rundt på hotscripts.com, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen forslag? det skal la seg gjøre, om det er støtte for mysql blir det enda lettere. kan sikkert hjelpe litt til med databasegreiene, men har ikke helt roen på hvordan bilder fungerer med mysql, men det andre skal nok gå fint. bare ta kontakt på pm eller msn Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Ikke lagre bilder i mysql... lagre dem separat på serveren og lagre filnavn og sti i mysql.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Har tilgang på DW ja. Takker begge to. Nå har jeg tidsfordriv i hele kveld. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 huh?Trenger vel ikke merge layers for 'copy' & 'paste' ? Mulig jeg ikke er logisk nok til å se hvorfor.. eller kanskje ikke? Nettopp det jeg mente... nettopp hjemme & trøtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå