Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har bare en kommentar til de som tar den:

:fun: = :blush: ganger denne følelsen idag: :wallbash:

 

Det kule med den databsestrukturen er at databasen lå på en laptop med 1024*768, og det er ingen mulighet for å eksportere strukturen fra SQL Server 2000 (som jeg har funnet). Resultatet ble ni screenshots til bitmap. Disse ble flyttet over på min laptop, og de to neste timene gikk med til å sette sammen alt igjen. Stort sett hver eneste tabell der ble individuelt plassert igjen og relasjonene tegnet opp på nytt :)

 

Er mer eller mindre ferdig med Bachelor IT på NITH i Oslo, noe som kanskje forklarer starten på dette innlegget - igjen for de som tok den :)

 

PS, den datamodellen der utgjør ca 1/4 av den jeg måtte sette meg inn i for fire måneder siden :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Må få plage dere litt til her jeg.. her har jeg nå gjort det veldig enkelt, og veldig upraktisk, men det ble sånn pga den teite oppbygningen av sida. Dette er jo bare for å lære anyway :roll:

 

Problem: skal plassere en list-meny, men får det ikke til.

 

CSS

 

noen som kan fortelle meg hva som skjer?!

Lenke til kommentar
Må få plage dere litt til her jeg.. her har jeg nå gjort det veldig enkelt, og veldig upraktisk, men det ble sånn pga den teite oppbygningen av sida. Dette er jo bare for å lære anyway :roll:

 

Problem: skal plassere en list-meny, men får det ikke til.

 

CSS

 

noen som kan fortelle meg hva som skjer?!

ta en titt her: http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

siden din bugger forresten i Opera. innholdet blir forskøvet lengre ned

Lenke til kommentar
Må få plage dere litt til her jeg.. her har jeg nå gjort det veldig enkelt, og veldig upraktisk, men det ble sånn pga den teite oppbygningen av sida. Dette er jo bare for å lære anyway  :roll:

 

Problem: skal plassere en list-meny, men får det ikke til.

 

CSS

 

noen som kan fortelle meg hva som skjer?!

ta en titt her: http://css.maxdesign.com.au/listamatic/

siden din bugger forresten i Opera. innholdet blir forskøvet lengre ned

er denne sida jeg har henta list-menyen fra ja. tester hele tiden i opera og IE 5.x 6.x. Ser buggen, men aner ikke hvorfor det skjer..

 

edit: Det er en enda merkligere bug i opera 7.50, da hopper hele innholdet+menyen helt til toppen av skjermen så fort pekeren kommer over menyen.. merkelige saker.

Endret av phanti
Lenke til kommentar
pent vær, noen er fyllesjuke, mavva krangler med alt og alle uten å ha bevis for påstandene sine - blir gjerne stille da...

HAHA. Vi kan jo be Polert komme med en vurdering av diskusjonen når han føler for det.. Tror ikke vi skal høre på disse barnehagekameratene dine..;)

Lenke til kommentar
Siden var smooth nok den... Muligens litt stor header, som enden sier... Vet heller ikke hvor godt jeg likte mouseoveren... Men det er vel bare en liten ubetydelig bemerkning fra en barnehagekamerat av enden.... :p;)

Hehe..:)

 

Headeren er kanskje litt stor, jeg har 1280*1024, så vet ikke hvordan den er i 800*600.. Skulle ha en enkel mouseover..

 

Menne en ting;

Åssen får man menyen til å bytte farge etter der man er..? Se på den Audi siden, den er markert (mouseoveren blir der) når man er på de forskjellige sidene.. Åssen gjør man det..?

Lenke til kommentar
Siden var smooth nok den... Muligens litt stor header, som enden sier... Vet heller ikke hvor godt jeg likte mouseoveren... Men det er vel bare en liten ubetydelig bemerkning fra en barnehagekamerat av enden.... :p;)

Hehe..:)

 

Headeren er kanskje litt stor, jeg har 1280*1024, så vet ikke hvordan den er i 800*600.. Skulle ha en enkel mouseover..

 

Menne en ting;

Åssen får man menyen til å bytte farge etter der man er..? Se på den Audi siden, den er markert (mouseoveren blir der) når man er på de forskjellige sidene.. Åssen gjør man det..?

1. La et serverside script styre visse fargeverdier og/eller grafikk i stilarket ditt avhengig av seksjonen du er på.

 

2. Lage separate sider m/stilark for kver underside (tungvint).

 

edit: retta en liten ting

Endret av arve87
Lenke til kommentar


[b]HTML/PHP[/b]

<li 
<? 
if ($_GET[id] == "nybil")
{
 print "id=\"active\"";
}
?>>
<a href="?id=nybil" title="Kjøp en ny bil!">Ny bil</a>
</li>



[b]CSS[/b]

#meny li#active a
{
background: #c60 url('bilde');
border: 1px solid #c60;
color: #fff;
}

 

Litt teit og tungvint hvis du har MANGE sider og menyer, men det går.. Tror jeg..

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...