Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Ok... Sjekker på w3schools hvordan jeg kan fikse det jeg da Takk i hvertfall... Skulle ha en del mellomrom, så jeg tror jeg går for <pre> Edit... greide å skrive <pre< Endret 5. mai 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Et vanlig mellomrom heter vel Dette er vel imidlertid en 'non-breaking space character', så den gjør også at det ikke kommer linjeskift der, slik som det ville med en vanlig space. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 man skal ikkje bruke til å lage mellomrom, det er slikt en har padding og margin til Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Ja, det ser forferdelig rotete ut med mange i koden Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) man skal ikkje bruke til å lage mellomrom, det er slikt en har padding og margin til Ja, men den har sine bruksområder, den som alle andre. F.Eks. skal jeg le av deg hvis du skriver koden for dette på følgende måte: mø - mo! mø<span style="margin: 0 10px 0 10px>-</span>mo Dessuten: Legg merke til uthevet 'non-breaking'. Hvordan skal man på en enkel måte fikse dette med margin/padding ?? Endret 5. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg måtte også ha navn til å stå på linje nedover, men samtidig skulle det være 4 i bredden.. visste ikke om noen annen måte enn å lage masse mellomrom... Prøvde med word-spacing: 75px; men da ble det så ujevnt mellom navnene, da de har forskjellig lengde... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 lag en liste: <ul style="list-style-type: none; padding-left: 75px;"> <li style="list-style-type: none;"> kari andersen </li> <li style="list-style-type: none;"> kai andersen </li> <li style="list-style-type: none;"> kri andersen </li> </ul> Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Men hvis jeg skal ha 4 i bredden, hvordan går det da? Legge inn: <li style="list-style-type: none; word-spacing: npx;"> Navn1 navn2 navn3 navn4</li> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du skal ha en oversikt over navn, kan du godt bruke en tabell, siden det er sånn sirkus hva tabeller er ment for. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du skal ha en oversikt over navn, kan du godt bruke en tabell, siden det er sånn sirkus hva tabeller er ment for. skjønte ikke helt før nå hva han var ute etter... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Det er mulig ja... Det har jeg faktisk ikke tenkt på Kan jo prøve nå, og se hvordan resultatet blir Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 ...og se hvordan resultatet blir Det kommer bare an på css'n din, det. Tables er , som resten av HTML'en , bare for struktur. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Kjapt PHP-spørsmål: Hvis jeg lager et PHP-skript og fyller inn masse kommentarer til koden, vil det da gå tregere å kjøre/laste? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Kjapt PHP-spørsmål: Hvis jeg lager et PHP-skript og fyller inn masse kommentarer til koden, vil det da gå tregere å kjøre/laste? Betyr ikke de tegnene i begynnelsen at han bare hopper over den..? Når du ser hvor fort det går å surfe på en side som står på server i Australia, kan det kanskje tenkes hvorfort det går for et PHP-script å gå gjennom en kode med masse kommentarer.. (kanskje) Endret 5. mai 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Kjapt PHP-spørsmål: Hvis jeg lager et PHP-skript og fyller inn masse kommentarer til koden, vil det da gå tregere å kjøre/laste? nupe..med mindre vi snakker mange hundre tuen linjer kode da Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Oki. ...men saken er nok litt annerledes med HTML... Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Det er jo en instruksjon som må kjøres for å hoppe over en kodelinje, så det finnes en teoretisk forsinkelse. Avhengig av maskinvare (finnes det så dårlige servere tro) vil denne forsinkelsen variere, men den er nok umulig å måle Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Det er jo en instruksjon som må kjøres for å hoppe over en kodelinje, så det finnes en teoretisk forsinkelse. Avhengig av maskinvare (finnes det så dårlige servere tro) vil denne forsinkelsen variere, men den er nok umulig å måle Klart det vil utgjøre en liten verdi i forsinkelse, men dette vil ikke være merkbart for menneskesinnet med mindre det er snakk om _MYE_ kode, slik Mr.Ueland også sa.. (eller den fine Australiahistorien min;) ) Endret 5. mai 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Vil ikke påstå at den er umulig å måle, men det skal mye kommentering før den er merkbar for brukeren. Hehe; prøv å lag en fil med 10 GB kommentarer og kjør den gjennom php'n din... (hint: copy-paste) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 Vil ikke påstå at den er umulig å måle, men det skal mye kommentering før den er merkbar for brukeren. Hehe; prøv å lag en fil med 10 GB kommentarer og kjør den gjennom php'n din... (hint: copy-paste) Med 10GB vil man vel få det som på fint kalles Lagg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå