Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
man skal ikkje bruke   til å lage mellomrom, det er slikt en har padding og margin til ;)

Ja, men den har sine bruksområder, den som alle andre. F.Eks. skal jeg le av deg hvis du skriver koden for dette på følgende måte:

mø  -  mo!

mø<span style="margin: 0 10px 0 10px>-</span>mo

Dessuten: Legg merke til uthevet 'non-breaking'. Hvordan skal man på en enkel måte fikse dette med margin/padding ??

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Kjapt PHP-spørsmål:

 

Hvis jeg lager et PHP-skript og fyller inn masse kommentarer til koden, vil det da gå tregere å kjøre/laste?

Betyr ikke de tegnene i begynnelsen at han bare hopper over den..? Når du ser hvor fort det går å surfe på en side som står på server i Australia, kan det kanskje tenkes hvorfort det går for et PHP-script å gå gjennom en kode med masse kommentarer..;) (kanskje)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Det er jo en instruksjon som må kjøres for å hoppe over en kodelinje, så det finnes en teoretisk forsinkelse. Avhengig av maskinvare (finnes det så dårlige servere tro) vil denne forsinkelsen variere, men den er nok umulig å måle

Klart det vil utgjøre en liten verdi i forsinkelse, men dette vil ikke være merkbart for menneskesinnet med mindre det er snakk om _MYE_ kode, slik Mr.Ueland også sa.. (eller den fine Australiahistorien min;) )

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Vil ikke påstå at den er umulig å måle, men det skal mye kommentering før den er merkbar for brukeren. Hehe; prøv å lag en fil med 10 GB kommentarer og kjør den gjennom php'n din... (hint: copy-paste)

Med 10GB vil man vel få det som på fint kalles Lagg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...