Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

*Søke jobb hos stw for å rette opp i alle problemene*

 

Men seriøst. Da de første her skaffet seg QXL pakker var alt perfekt, og stw var kongene på haugen og greier. Nå synes jeg det blir mer og mer klager på de - både på nedetid og dårlig service. Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Søke jobb hos stw for å rette opp i alle problemene*

 

Men seriøst. Da de første her skaffet seg QXL pakker var alt perfekt, og stw var kongene på haugen og greier. Nå synes jeg det blir mer og mer klager på de - både på nedetid og dårlig service. Merkelige greier...

Jeg sitter egentlig enda igjen med hovedvekt av positive tanker. Jeg har registrert to domenere og hoteller via de.

 

Nedetiden merket jeg ikke, det eneste jeg la merke til en stund var at direkte link til phpMyAdmin ikke virket. Man måtte via CP.

 

Men det er vel som med de som andre som vokser for fort, de klarer ikke å holde følge med mannskap og utstyr.

Lenke til kommentar
Noen som har lyst til å kommentere?

http://www.xs4all.nl/~sbpoley/webmatters/verdana.html

Tåpelig artikkel. Å "stenge ute" verdana fordi den er stor i forhold til andre font sizes som "default" blir for dumt.

Han nevner å redusere fontstørrelsen ved hjelp av font-size: 85%; - og klager på at da vil alle andre fonter bli veldig små om du ikkje har installert verdana. Det er vel strengt tatt en grunn til at du kan bruke px/em/whatever som måleenhet for skriftstørrelser vel!?

Lenke til kommentar

Dårlig artikkel :nei:

 

Kan ikke "bannlyse" en font bare på grunn av default størrelse.

 

 

EDIT:

This website, like all well-designed sites, uses the text size defined in your browser

DEN kan vel diskuteres.. Både det at den siden er "well-designed" og det at alle sider som IKKE bruker default size IKKE kan være "well-designed".

 

Har denne fyren tenkt over at det er mange der ute som har en mildt sagt vraket nettleser? Og som ikke vet at det går an å endre default tekststørrelse?

Virker i hvert fall ikke sånn :thumbdown:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Noen som har et kart over hvilke elementer som ikke har støtte for hvilke egenskaper i forskjellig browsere? eventuelt hva jeg skal søke på?

Trur du finner den beste oversikten her:

 

http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp

http://www.w3schools.com/html/html_reference.asp

 

Riktignok angir dei ikkje ka slags egenskaper som passer på kvert element, men igrunn trur eg at det meste går til det meste, med unntak selfølgelig..

Lenke til kommentar
Teit artikkel... Ok, fonten er stor i forhold til andre, men den ser jo sinnsykt bra ut i små størrelser. Jeg bruker som oftest Verdana, men har godt over til Trebuchet MS eller Tahoma også... Men Verdana er alltid i font-family i hvertfall ;)

Enig!

 

I størrelser som 0.7 em er verdana uslåelig, på andre fonter må man som regel

kerne fonten voldsomt for at bokstavene ikkje skal gro sammen.

 

Han som har skrevet den artikkelen må ha spist noe rart...

 

Noe annet man kan diskutere er utformingen på faonten, men det er liksom

ikkje mange alternativer når det er webbruk man snakker om.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...