Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh... Ba jo i går om å bli flyttet over fra win til unix hos stw. Greit nok, det medfører ca en times nedetid, samt at all informasjon som ligger på webhotellet blir slettet. Tok selvfølgelig en backup av alt som lå der før flyttingen skulle begynne.

Så viser det seg at jeg faktisk ikke er flyttet fra Win til Unix, men fra Win til Win. :blink: Samt bekreftelses e-posten med all logininfoen aldri har kommet frem til meg, så nå sitter jeg her uten tilgang til mitt egen domene. :cry:

Menmen, får håpe de klarer å rette det opp igjen utover dagen.

 

Jeg har forresten kjøpt meg nytt domene. :woot:

Lenke til kommentar
Det vil jeg si er en dårlig avtale.. Der betaler for en vare som dere ikke får i det tidsrommet, noe som skal bety refundering av penger, ev anene kompensasjon dere har kommet frem til.. Men om dem har egne avtaler som dere har godtatt, ja da..

MAn må vel tenke litt på bransjen og, mange ganger kan det være at hosten din ikke er skyld i dette selv, og da synes jeg det er galt å utnytte det. Man vet og at nedetid vil altid finnes i IT verden.

 

Men hadde ikke gjort noe med litt gratis da :D

Lenke til kommentar

Det er da et fett hvem sin feil det er..? Kjøpsloven sier at man har krav på den varen man betaler for, og når man da ikke får det man betaler for er det da vitterlig ikke du som skal stå til ansvar for det og bli skadelidende..? Det er bedriften som selger tjenestene du har bestilt, så får heller de ta det opp med dem de kjøper tjeneste fra om det ikke er deres feil direkte. Her har jo PoleCat bedt om å gå over fra en Windows-server til en *nix-basert server, noe som resuterte i at det hele ble flyttet til en ny Windowsbasert-server, eller kontoen ble flyttet og innholdet slettet. Det er jo klart at han da mister en del tid på serveren sin, noe han har betalt for i den prisen han betaler for sitt webhotel. Da har han jo rett på å få noen slags form for kompensasjon, uansett om det bare er snakk om et par timer. Klart man kan se gjennom fingrene og at et par timer ikke er all verden, men det er lissom prinsippet.

Ikke for å skryte over der jeg har shellkonto, men jeg liker deres kompensasjonsavtale. Dobbelt så lang tid ekstra tid som nedetiden var.. :thumbs:

 

Sitter i solveggen på verandaen med laptop og WLAN.. Fy f43n så herlig..

Ahooo.. :dribble::w00t:

Lenke til kommentar
Mavril: Hvis du har fem timer nedetid, får du ti timer gratis? Hos STW får man en mnd. gratis hvis man har mer enn fem timer nedetid i løpet av måneden. Synes at det er ganske greit, jeg.

Hm, aner ikke åssen det blir med timer.. Men 5 timer nede = en måned gratis råkker jo da.. Det kan man ikke argumentere på. Men uansett, har man nedetid skal man ha kompensasjon, det mener jeg..

Lenke til kommentar
Marvil: I PC sitt tilfelle er jeg ening, men jeg tenkte faktisk mest på den nedetiden flere hadde for en stund siden, etter hva jeg har lest så var det fler det gjaldt og ikke hostene sin skyld.

 

Men er i utgangspunktet ening.

Det mener jeg er feil å bruke som unnskyldning. Hostene driver en geskjeft der de selger tjenester, som dem igjen kjøper fra store firmaer. Det betyr at dem har et ansvar ovenfor kundene sine, noe som betyr at dem ( hostingfirmaet) må kunne ha samma avtaler fra leverandøren sin for å ikke bli skadelidende selv. Åssen hosten takler problemet er forsåvidt likegyldig, poenget er at kunden ikke skal bli skadelidene for trøbbel fra leverandøren sin side.. Et godt eksempel på slik er der jeg bestilte laptopen min fra. Den skulle komme før jul, men pga mye trafikk hos Linjegods, så kom den ikke før midten av januar. Det resulterte i at vi fikk en gavepakke fra firmaet som inneholdt en del fine ting som jeg hadde bruk for (DVD-RW, filmer, CD-R osv)..

Lenke til kommentar
Mavril: Hvis du har fem timer nedetid, får du ti timer gratis? Hos STW får man en mnd. gratis hvis man har mer enn fem timer nedetid i løpet av måneden. Synes at det er ganske greit, jeg.

Hm, aner ikke åssen det blir med timer.. Men 5 timer nede = en måned gratis råkker jo da.. Det kan man ikke argumentere på. Men uansett, har man nedetid skal man ha kompensasjon, det mener jeg..

@ alle som blir hostet av STW: hvordan finner vi ut hvor stor nedetiden er, altså i timer og min.

http://servetheworld.no/status/ den gir jo ikke noe info, må vi da stole på at stw holder orden på det?

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå husker ikke jeg hvilken dato STW var nede, men hvis det var 25. april, så står det jo om saken på servetheworld/status

25/04/04 : 06.00 - Lørdag natt var det problemer hos MCI i oslo som førte til at tusenvis av nettsider i norge var nede.

Det står riktignok ikke hvor lenge sidene var nede...

Lenke til kommentar
Nå husker ikke jeg hvilken dato STW var nede, men hvis det var 25. april, så står det jo om saken på servetheworld/status
25/04/04 : 06.00 - Lørdag natt var det problemer hos MCI i oslo som førte til at tusenvis av nettsider i norge var nede.

Det står riktignok ikke hvor lenge sidene var nede...

Vel, neste sak på listen var jo minneoppgradering fire timer etterpå, så jeg tror ikke det var noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...