Suppelars2k Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 Ta det opp med W3C (vi får SIKKERT gjennomslag ) Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 (vi får SIKKERT gjennomslag ) Det er slettes ikke umulig, men verdens mest brukte nettleser støtter jo ikke en dritt (hvorfor Bill, hvorfor?!), så der oppstår det vel et nytt problem Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 (vi får SIKKERT gjennomslag ) Det er slettes ikke umulig, men verdens mest brukte nettleser støtter jo ikke en dritt (hvorfor Bill, hvorfor?!), så der oppstår det vel et nytt problem Å få inn en ny ting i nye versjoner av (X)html og/eller CSS tar tid. Sett at funksjonen vi ville ha blei lagt ut i lag med nye definisjoner i CSS3 i kveld, det ville sikkert tatt både tre og fire år før det var mulig å bruke det aktivt uten å frykte at 80% av dine besøkande fikk ei bugga side fram Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 Å få inn en ny ting i nye versjoner av (X)html og/eller CSS tar tid. Sett at funksjonen vi ville ha blei lagt ut i lag med nye definisjoner i CSS3 i kveld, det ville sikkert tatt både tre og fire år før det var mulig å bruke det aktivt uten å frykte at 80% av dine besøkande fikk ei bugga side fram Joda, men når det er M$ vi snakker om, så kan det vel ta mer enn 4 år Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 http://pink.absentvoid.com/pinkindex.jpg <== Er den noke å mekke om til HTML/CSS ? Ja, css.absentvoid.com skal ned - og erstattast med pink.absentvoid.com. Engelsk versjon vil bli hovedprioritet, men den (ny)norske kommer den også Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) http://pink.absentvoid.com/pinkindex.jpg <== Er den noke å mekke om til HTML/CSS ? Ja, css.absentvoid.com skal ned - og erstattast med pink.absentvoid.com. Engelsk versjon vil bli hovedprioritet, men den (ny)norske kommer den også Sørri meit; de rosa "rørene" er horrible (jeg sa faktisk 'æsj' høyt når jeg så på det ), og da er det vel ikke så mye igjen av siden din... Den rosa fargen var stilig though Selve menyen er fin, men de rørene er, ja, stygge. Måten du peker ut html/css (i det lyserosa feltet) er også ganske bra, men du klarer sikkert å optimalisere det litt til Hvordan har du tenkt å sette dette opp? Skal siden være venstrestillt? osv... EDIT: Du klarer sikkert å få mer ut av logoen (xara 3d-tekst med litt bevel & emboss om jeg ikke tar feil? ) Endret 20. april 2004 av PT Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. april 2004 Rapporter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) ang horisontal scroll.. bruk absolute positioning på elementene, slik jeg gjorde på pixelsteet.. Og bruk serverside til å legge sammen pixels for å få riktig bredde, etc.. (kan forklare dypere om noen trenger det.. ) Tror ikke jeg helt vet hvem som er best av de to dunestar.. Litt vanskelig å forklare hvorfor, ble litt lyst på lcd'en min her (spesielt pga det hvite på hver side av bildet (hvit bakgrunn i opera..)) og så ikke så stor forskjell på de to, men den venstrestilte ble kanskje best.. best at ting starter til venstre om det skal scrolles horisontalt... ? Ser fram til å se mere av det fremover.. Flodhest: Synes stilene brøt litt, og fargene ble etter min mening for dype/mørke.. Tips: prøve å utdype/forstørre/fokusere mer på buene og basere et design mere på den stilen? Det tror jeg kunne blitt awsome.. edit> arve arve arve.. Digger ze roza color, men... menyen skurra litt.. Som PT bemerka så blir de rørene litt for dominerende.. De var fete som en "placeholder" aka "splash", men.. ja.. Ikke sikker på om jeg kan gi noe spesielt konstruktiv tilbakemelding til åssen de kan brukes videre i designet.. men.. det jeg KAN anbefale er hvit vector.. av noe slag.. det tror jeg hadde blitt übert med de fargene der.. pink&white.. ze über kombination.. Endret 21. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) ang horisontal scroll.. bruk absolute positioning på elementene, slik jeg gjorde på pixelsteet.. Og bruk serverside til å legge sammen pixels for å få riktig bredde, etc..(kan forklare dypere om noen trenger det.. ) Deg skal jeg snakke med senere. Skal kommentere Arves design senere. Skolen kaller. Endret 21. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) får vel fjerne røra da vel, men må ha ett eller anna "der bak", ellers blei det fantastisk tomt.... edit: må nesten legge til at eg er klar over at dei ikkje blei veldig fine, dei greiene.. Endret 21. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Sorry, Arve, men du har sååå mye større potensiale enn det der! De rosa røra til venstre kan godt brukes, men kanskje som dekor isteden for bakgrunn til menyen? Spesielt meny-boksene ble litt i meste laget. Overskriftene inni de boksene ble litt ikke-pene. Idèen er kjempe, men tror ikke dette ble topscore! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 http://pink.absentvoid.com/pinkindex.jpg <== Er den noke å mekke om til HTML/CSS ? Må egentlig si meg uenig med resten her. Jeg liker den. Veldig godt faktisk. Bakgrunnen til venstre (eller "rørene" som de blir kalt), synes jeg er meget pene og behagelig (selv om det lukter enkel ps-effekt lang vei, liker jeg dem godt). Til venstre for disse "rørene", er det en svak lys linje. Denne kunne nok til fordel bli tatt bort, slik at det til venstre fikk en mykere overgang mot høyre. Det jeg faktisk ikke liker, er menyvalgene. For det første kunne jeg tenkt meg bullets, for det andre synes jeg teksten brukt i menyen er for stor (ja, bombe at jeg synest det da..) Menyoverskriftene liker jeg godt. Smoothe bokser som passer fint inn i designet. "Header"/"logo" bør forbedres. Den ble rett og slett litt for kjedelig og den hvite outerglowen gjorde seg ikke. Den lille pixelfonten under trenger ikke forandres, da jeg synes denne passet fint. Egentlig tror jeg det er nok å endre stil på "pink.absentvoid.com" til samme som teksten under, eventuelt komme opp med en logo. (*kaste stein i glasshus*). På selve innholdsdelen liker jeg ikke verdana-fonten (?) i overskriftene. Her må vel Trebuchet MS være en sikker vinner..? Liker det jeg ser! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Har i de siste dagene vært litt "deviant" og surfa deviantart.com i tider og utide.. etter å ha fulgt litt linker og kommet over robouk's profil (folk kjenner kanskje igjen navnet fra robouk.machost.com, og ja.. det er han.. men sia hans er nede.. ).. anyho... Kom over tutorialforums.com.. Masse ressurser.. tutorials, etc.. for all to enjoy.. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Der var jeg ferdig med fisken som ble omtalt på sist side. Eller nesten ferdig. Tenkte folket på forumet kunne få en finger med i bestemmelsene! Vel, jeg har bestemt meg for: Det blir ingen horisontal scroll. Jeg kjører 100% bredde, ettersom designet er mulig å skalère. Det blir en placeholder for et forhåpentligvis bedre design til nye Espressivo - det "nye" clickART. » Ny fish » Gammel fish - midtstillt » Gammel fish - venstrestillt Konstruktiv kritikk, tips, idèer eller bare kjappe kommentarer hadde vært kjempebra! Endret 21. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Har i de siste dagene vært litt "deviant" og surfa deviantart.com i tider og utide.. etter å ha fulgt litt linker og kommet over robouk's profil (folk kjenner kanskje igjen navnet fra robouk.machost.com, og ja.. det er han.. men sia hans er nede.. ).. anyho... Kom over tutorialforums.com.. Masse ressurser.. tutorials, etc.. for all to enjoy.. *bookmarke* ( jeg har faktisk funnet ut hvor kjekt bookmarking er...) Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 » Ny fish Men hva har du tenkt å gjøre med den store plassen over og under? Vil IKKE ha horisontalt og vertikalt rullefortau hvis jeg sitter på en pc med mindre enn 1600*1200 Ellers er det ingenting å si (fra min side), så bare start med kodingen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Bare for moroskyld: hva synes dere om http://fire.prohosting.com/mmyhrstu/ ?? Det er en venn som har laget den, men 'damene' er googlet etter og 'stjerna' til venstre har jeg laget. Hans første selvkodede hjemmeside. Jeg synes faktisk den er kul ! edit: best viewed @ Internet Exploder Endret 21. april 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Sorry dunis. Liker ikke de store mørke områdene. Sånn jeg ser det er det to måter å gjennomføre det på: 1. Du kan la hele siden være mørk (helst teksturløs) og la det hvite være outset fra dette. På denne måten framhever du innholdet over den mørke bakgrunnen 2. Du kan la de mørke områdene være selvstendige elementer i skjermflyten. Disse vi da være domminerende, spesielt sånn det er nå, hvor de ser ut til å være outset fra bakgrunnen igjen. Teksturen hjelper heller ikke i dette tilfellet. Den hjelper elementene å bli mer massive. Sorry, men dette synes jeg ødelegger resten av siden Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Mye bedre Dunestar, mye. Kanskje burde den hvite boksen bak hovedelementene være mørkere? The online osv..." <- er ikke siden norsk? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 Bare for moroskyld: hva synes dere om http://fire.prohosting.com/mmyhrstu/ ?? Det er en venn som har laget den, men 'damene' er googlet etter og 'stjerna' til venstre har jeg laget. Hans første selvkodede hjemmeside. Jeg synes faktisk den er kul ! edit: best viewed @ Internet Exploder Kul var ikke min første kommentar, akkurat.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. april 2004 Rapporter Del Skrevet 21. april 2004 hmmm... må nok si meg enig, men det er en god start...'sida er ikke kul, men stilen kan være kul... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå