Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Alt nevnt over er allerede prøvd, uten at det gjorde noe fra eller til. :(

Smidt: Den linken har jeg sett på, men de fjerner jo bulleten i andre steg. :p

*vente til magghau kommer online*

Dah, om du lar kver <li> vere et blokkelement (display: block;) - og angir bredde/høgde så _skal_det_funke_ å bruke en liten gif som bullet! :w00t:

GRATTIS MED DAGEN SIGMOIDEUFERIE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...siden jeg er dum og nokså gammel, føler jeg det er min rett til å gi dumme spørsmål, så jeg fyrer løs.

Hva er vitsen med splash, det er sikkert en mening bak det, bare lurte på hva. Er dette en liten smakebit på siden? Altså hvis Arve skulle lansere en webbutikk med rosa skjorter så ville splashen vært et knappehull?

For meg så vil jo en splash være en sjanse til å stikke fra en side før man har vært inne på den, mens du ikke har noen valg hvis du kommer på en side uten splash, du er på siden før du vet ordet av det, og det er sikkert meningen når man kommer inn på en side...

Splash for meg er som bompengestasjonen som møter meg når jeg skal til Hvaler. Du må nesten igjennom den hver gang, med mindre du har båt. Det er det første som møter deg når du kommer til Hvaler, du vet som regel hva som venter deg bak, og blir bare en unødig stopp før man får tilgang til godbitene.

Så mitt spørsmål er, hvorfor har så mange sider en splash? Er det en slags forside til den virkelig side? En port?

Ikke spesielt rettet til deg Marvil, men litt generelt, da jeg aldri har brukt splæsj, og ikke skjønner poenget med det heller. Noen som vil forklare?

EDIT: Noen skriveleifer som ser ut til å snike seg inn overalt...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med splash, det er sikkert en mening bak det, bare lurte på hva. Er dette en liten smakebit på siden? Altså hvis Arve skulle lansere en webbutikk med rosa skjorter så ville splashen vært et knappehull?

Preloading av bilder f.eks. :)

Arve ville forresten hatt et bilde av seg selv i rosa trikot :)

Endret av PT
Lenke til kommentar

Hm. Har faktisk ingen god forklaring på det.. Skal kanskje være en snadderbit av hva som ventes.. Mulig min ikke ble det helt, men ta for eksempel TamilAlliance sin splash, den er jo lekker.. :yes:

Btw, det med bomstasjon;

Det er jo en slik "Abbonement"-greie der du slipper å stoppe, om det er samma teknikk som en fotoboks, så blir den ikke utløst når du kjører i over 330km/h, og om det er ei jævli lang strekke før så kan du jo prøve det.. :)

Edit; Liten URL-feilings.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Marvil: Jeg har samme mening som Sigge, en splash er --uansett hvor pen den er --unødvendig og hindrer de besøkende å nå informasjonen umiddelbart. Har du noengang hatt isdn?

Point taken. Slashen blir ikke brukt som splash. Kanskje jeg bruker den om jeg lager design til noen og de sier jeg kan ha reklamebanner der..:D

Ja har hatt ISDN. Eneste jeg husker er levenet når regninga kom.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...